Kaverini yrittää laihduttaa TAAS

  • Viestiketjun aloittaja ystävätär
  • Ensimmäinen viesti
ystävätär
Mun kaveri on aina ollut vähän lihava ja hän on yrittänyt laihduttaa lukuisia kertoja. Joskus hän onnistuukin laihduttamaan maksimissaan ehkä kaks kiloa, mutta sitten jotain käy ja lihoaa taas takaisin. Itse en juttele tästä aiheesta hänen kanssaan oma-aloitteisesti, mutta juttelen silloin, kun hän ottaa sen puheeksi. Hän yleensä innostuu laihduttamisesta ja tähtää samanlaiseen vartaloon kuin mulla on.

Kun hän sitten on jollakin ihmekuurilla, niin hän saattaa yhtäkkiä syödä hirveän määrän ruokaa ja ottaa vielä lisää pari kertaa. Haluaisin tukea häntä, mutta en tiedä loukkaantuuko hän, jos puutun hänen syömiseensä. Haluaisin sanoa, että jos tähtää laihduttamiseen, niin ei silloin voi tehdä noin. Musta tuntuu, ettei hän yksin pysty pudottamaan painoaan sopivaksi.

Miten voisin tukea ystävääni loukkaamatta?
 
Turha tohon on puuttua. Musta jokainen joka laihduttaa väärällä tavalla tekee sen ihan tietoisesti ja tällä tarkoitan, että noudattaa näitä ihmediettejä. Nykyään on niin paljon ohjelmia ja tietoa netissä kuinka laihtua oikein, joten jos joku sen tekee väärin niin antaa olla.
 
ystävätär
Luin kerran yhtä hänen dieettiään, jonka hän oli laatinut netin ohjeen mukaan. Se oli just sellainen, että ma-la tyyliin vettä ja vihanneksia mitätön määrä ja sitten su saa syödä mitä tahansa ja vaikka kuinka paljon. Ei elimistö kestä tollasta mitenkään.

Mä kyl luulen, että aina kun hän ottaa tuon suuren määrän ruokaa, niin hän ei muista dieettiään. Ehkä siinä on jokin ajatus, että "Jos mä nyt ihan vaan vähäsen, ei se voi haittaa..."? Käsittääkseni laihduttaminen onnistuu, kun syö kohtalaisia määriä ja säännöllisesti. Kyllä mäkin ahmin kauhean määrän ruokaa silloin, jos en ole pystynyt syömään moneen tuntiin. En tosin koskaan tollasia määriä kuin kaverini.

Tuntuu vähän, että jos puutun niin hän voi ottaa sen negatiivisena ja ehkä laihdutus tyssää siihen. Inhottaa vaan katella vierestä tota touhua, mut kyl mullekin tulee ajatus, että ehkä se ei vaan halua sittenkään laihduttaa. Että hyvä idea, mutta toteutus huono.
 

Yhteistyössä