Oikeastikko syötte kaksi lämmintä ruokaa päivässä?

  • Viestiketjun aloittaja ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
"vieras."
Oikeasti syödään kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Pieniruokainen syö pienempiä annoksia. Mikä tässä oli ongelma?

Punainen lanka jutussa on säännölliset ruoka-ajat. Jos päivä alkaa aamiaisella klo 11, niin hankala siihen on kahta lämmintä ateriaa enää tunkea. Normaalit ihmiset aloittavat päivänsä klo 7-9.
 
[QUOTE="vvieras";29798101]No aikuinen ei tarvi kahta, mutta kasvava lapsi kyllä. Itse ainakin lihoisin kahdella aterialla.[/QUOTE]

Varmaan riippuu aikuisesta. Fyysistä työtä tekevä ja/tai paljon urheileva tuskin pärjää yhdellä aterialla.
 
  • Tykkää
Reactions: LIEN
"kolmen äiti"
Kolmen pienen pojan äitinä tarjoan meillä 3 lämmintä ruokaa päivässä :D. Ne liikkuu ja on koko ajan nälkäisiä! Lounas 11.30, päivällinen 16.30 ja iltapalaksi vielä päivän jämiä 19.30... :) ja aamu- ja välipala vielä tuohon lisäksi. Ei ne kerralla kuitenkaan syö liikaa ja mielummin annan "kunnon" ruokia kuin jotain leipäsysteemejä.
 
"niinno"
No tietysti meillä syötetään ainakin lapsille, kuten jo toisessa ketjussa mainitsinkin. Mutta aamu- tai iltapalat meillä usein jäävät väliin (paitsi kouluaamuina lapset syövät jotain) eikä mitään välipaloja ole. Lapset ovat pieniruokaisia, ja annokset pieniä.
 
"Anne"
Vähintään 2 ruokaa päivässä. Aika usein 3s ruoka syödään illalla.
Mitä ihmettelemistä siinä on. Pieniruokainen lapsi syö pienemmän annoksen. Helpompi tarjota monipuolista ruokaa kuin keksiä monipuolisia välipaloja.
 
Mulla on fyysisesti raskas työ. Joten 2 ateriaa uppooaa helposti päivän aikana. Vapaalla ollessa yksi ateria. Pieniruokainen syö useasti päivässä. Niin kuin sen kuuluu ollakin niin. Useampi pieni määrä jotain on parempi kuin pari isoa päivässä.
 
"minis"
Siis.. kyllä ainakin itsekin olen tottunut tuohon kahden lämpimän ruoan rytmiin, lounas joskus 12 kieppeillä ja toinen ruoka 16-18 aikoihin, riippuen vähän syökö jotain välipalaa... jos ei välipalaa ja toinen lämmin ruoka jo 16-17 aikoihin, niin kyllä mun on pakko syödä vielä jotain illallakin, muuten on kauhia nälkä. Kyllä mulle jo 3 tuntia on aika, jossa ehtii tulla nälkä.
 
"Anne"
Mun mies pärjää ainakin. Mies 173cm 70kg ja poika 118cm ja 20kg.
Mä en pärjää. Painan 61kg, en tee fyysistä työtä. Treenaan kylläkin.
Mutta siis. mä ainakin lihoisin jos pitäis vaan niitä välipaloja syödä, kun ei niistä oikein tuu täyteen, eikä tuu välipaloiks laitettua kasviksia joka kerta että saa mahaa täyteen. Johan siinä näin huonolla mielikuvituksella söis pelkkää jogurttia ja leipää joka välissä ja pierasis ittesä hengiltä.
 
ssss
[QUOTE="vieras.";29798085]Oikeasti syödään kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Pieniruokainen syö pienempiä annoksia. Mikä tässä oli ongelma?

Punainen lanka jutussa on säännölliset ruoka-ajat. Jos päivä alkaa aamiaisella klo 11, niin hankala siihen on kahta lämmintä ateriaa enää tunkea. Normaalit ihmiset aloittavat päivänsä klo 7-9.[/QUOTE]

Epänormaali täältä kyselee että onkohan normaali ihminen hoksannut sen että jos päivänsä aloittaa myöhemmin niin se päivä myös kestää myöhempään :)
 
4 henkeä
Täälläkin syödään 2 lämmintä ateriaa plus aamupala ja välipala ja iltapala.Yhteensä 5 ateriaa päivässä. Joka päivä. Niin aikuiset ko lapsetkin, joista nuorempi on 6 kk :D (hälle vähän eri, eli aamupuuro, myöhemmin maitoa, lounas+/myöhemmin maitoa, päivällinen+ maitoa, puuro ja iltamaitoa)
 
alaspäin menossa, paino siis
[QUOTE="vvieras";29798101]No aikuinen ei tarvi kahta, mutta kasvava lapsi kyllä. Itse ainakin lihoisin kahdella aterialla.[/QUOTE]

Ai. Minä olen laihtunut yli 7kg tammikuusta syömällä viidesti päivässä entisen 2-3 kerran sijaan :)
Ei sitä ruoka ole tarkoitus kauhakuormaajalla lautaselle kaataa ja kasviksia yli puoli kiloa päivässä, niin ei pääse lihomaan ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Puuhippa

Yhteistyössä