Flunssaan häätöön valkosipulia, käykö valkosipuliJAUHO?

  • Viestiketjun aloittaja Infl
  • Ensimmäinen viesti
"terveys"
Voihan sitä kokeilla, mutta tuore on aina tuore. Ei pelkkä vs. auta, tuore inkivääri ja D3 vitamiini parina päivänä 400-500µg sekä C-vitamiini, VARMASTI häätää flunssan! Kokemusta on!
 
"..."
Mä kerran kokeilin, ku lapsella oli flunssa, laittaa sipulijauhetta kuumaan veteen (sipuli höyryt auttaa tukkoisuuteen eikä ollu sipulia) vaan ainoa mitä siitä seuras oli se että koko makkari haisi aivan grillikioskille :D Vaan ehkä tuo valkosipuli hierottuna toimii paremmin ;)
 
"Mee"
Jauhe ei sovellu, pitää olla raakaa valkosipulia. Meillä 3-v tyttö ollut koko viime kevään ja kesän flunssassa (noin 6kk), vaikak syödään todella paljon kasviksia, vihanneksia, hedelmiä, kalaa, marjoja, pähinöitä ym. terveellistä. Tytöllä ollut kuusi antibioottikuuria mm. korvatulhedukseen, keuhkoputkentulehdukseen ja keuhkokuumeeseenkin. Mitkään niistä kuureista eivät juuri auttaneet eli kyse on tod.näk. ollut viruksesta. Flunssan oireet saattoivat olla poissa maksimissaan viikon kaksi, kunnes uusi flunssa alkoi. Nyt olemme antaneet tytölle raakaa valkosipulia ja flunssan oireet ovat pysyneet poissa (kun sitä on ruokavaliossa) jo 6 kk eli viime kesästä asti. Monet muut lapset päiväkodissa sairastelevat, mutta meidän tyttö pysyy terveenä. Ja jos joku väittää, että kyse on vastustuskyvyn kehittymisestä, väitän hyvin vahvasti, ettei ole. Kun valkosipulin syömisestä pitää kokonaan taukoa esim. kaksi tai kolme viikkoa, flunssa tarttuu päiväkodista heti tämän ajan jälkeen eli tytölle kehittyvät flunssan ensioireet kuten nuhaa ja kurkkukipua! (Koska siellä on koko ajan tartuttavia lapsia). Heti kun ensioireet flunssaan näkyvät, teen lapselle valkosipulisiirappia, johon siis tulee raakoja valkosipulin kynsiä ja hunajaa. (Ei alle 1v hunajaa! ja muutenkin jos antaa hyvin pienelle lapselle, kuvittelisin että seos EI saa olla liian vahvaa!). Tyttöni ei tykkää sitä ottaa, mutta se katkaisee alkavan flunssan parissa päivässä tai jo flunssan muutamassa päivässä ja vältymme jälkitaudeita kuten korvatulehduksilta yms. Eli raakaa valkosipulin kynsiä tehosekoittimessa hunajan kanssa seuraavasti: 2 valkosipulin kynttä ja hunajaa 1/2 dl. Annan kolmevuotiaalle 1/2 tl kolme tai neljä krt päivässä flunssan alussa (yhden tai kahden päivän ajan) ja sen jälkeen muutaman päivän 1 krt päivässä. HUnajaa voi laittaa enemmänkin varsinkin alussa, kun makuun ei ole tottunut ja hunajalla on myös antibakteerisia vaikutuksia kuten valkosipulilla antibakteerisia ja antiviraalisia. EN OTA ITSE VALKOSIPULISIIRAPPIA KOSKAAN TYHJÄÄN VATSAAN, KOSKA SIITÄ TULEE MAHA KIPEÄKSI. ELI VASTA KUNNON ATERIAN JÄLKEEN! JA MUISTAKAA KOKEILLA JA MAISTAA SEOSTA ENSIN ITSE NIIN, ETTÄ TIEDÄTTE MITÄ ANNATTE LAPSELLENNE: valkosipuli on todella vahvaa. LISÄKSI ANNAN AINA siirapPIA ENNEN RUOKAA JA SEN JÄLKEEN AINALASIN MAITOA, ETTEI MASU TULE KIPEÄKSI. Itse kun olen herkkä tulisille mausteille, varmasti lapsetkin ovat. En esim. itse pysty syömään valkosipulisiirappia tyhjään vatsaan tai juomatta maitoa tai mehua sen jälkeen! VAlkosipulisiirappia käytetämme siis vain muutaman päivän, kun se on aika vahvaa ja tehokasta. Se kyllä toimii ja katkaisee flunssan nopeasti, on kyse viruksesta tai bakteerista! Olen niin iloinen, että olen "löytänyt" valkosipulin! :) <3 Perheemme suorastaan rakastaa tätä ihmeyrttiä! <3 Niin ja flunssan oireiden katkaisun jälkeen valkosipulia käytämme esim. leivän päällä voin seassa (raakana tietysti), ruoissa jne. joten vastustuskyky säilyy yllä :) <3 Ja valkosipulin käyttämiseen (siis raa´an) voi motivoida myös se, että se ehkäisee joitakin syöpiä (tästä on tutkimustietoa). Niin ja vielä, etsikää netistä, muitakin reseptejä valkosipulin käyttämiseen löytyy! Esim. juoma, jossa 2-3 valkosipulin kynttä, 2 tomaattia ja 1 sitruuna. Tehokas flunssan nujertaja ja suht hyvän makuinenkin!
 

Yhteistyössä