"Elämän kova koulu" fb-tilissä

  • Viestiketjun aloittaja aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
aloittaja ap
Melkeinpä yhtä paljon kuin mitä se kertoo ihmisestä että kiinnittää huomiota tuollaiseen asiaan niin paljon että tekee siitä aloituksen keskustelupalstalle.
Heh, odotinkin, että koska tulee eka tälläinen kommentti joltain elämänkoulun kurssilaiselta ;) Meni siinä hiukan pidempään kuin luulin, olisin veikannut jo viestin nro2 olevan tätä luokkaa.
 
"random"
Kertoo mulle ehkä sen, että ei arvosta koulusivistystä? Näitä näkee hyvinkin koulutetuilla, joskin tosi, tosi harvoin. Useammin niillä, joilla ei ole ollut kiinnostusta tai edellytyksiä siihen koulutukseen.

Eläähän ne elämäänsä ne kouluja käyneetkin, ja kuka sen määrittelee, miten kovaa se elämä kenelläkin on, joten koen tuon kyllä erittäin naurettavana, tai ehkäpä pikemminkin säälittävänä itsetunnon pönkityksenä.
 
Diibadaabaduu
Yhdelläkään mun FB-kaverilla ei ole tämmöstä, en ainakaan ole huomannut. Joskin mä en pahemmin käytä FB:tä enkä keräile kavereita. Kavereita on jotain 50 ja lähes kaikki on sellaisia joiden kanssa olen ihan oikeestikkin tekemisissä. Aika iso osa on on kyllä ns. korkeakoulutettuja, akateemisia tai AMK. Ja ne, jotka eivät ole korkeasti koulutettuja on muuten sen verran fiksuja ettei tommosta juttua heitä.
 
aloittaja ap
[QUOTE="random";29798822]Kertoo mulle ehkä sen, että ei arvosta koulusivistystä? Näitä näkee hyvinkin koulutetuilla, joskin tosi, tosi harvoin. Useammin niillä, joilla ei ole ollut kiinnostusta tai edellytyksiä siihen koulutukseen.

Eläähän ne elämäänsä ne kouluja käyneetkin, ja kuka sen määrittelee, miten kovaa se elämä kenelläkin on, joten koen tuon kyllä erittäin naurettavana, tai ehkäpä pikemminkin säälittävänä itsetunnon pönkityksenä.[/QUOTE]

Pikainen fb-seikkailu todensi sen seikan, että lähes jokainen yläasteelta lähtien hiukan tai enemmän pahiksen maineeseen jäänyt kuuluu näihin Elämän kovan koulun oppilaisiin. Monesti kuvissa ja/tai statuksissa on joko keskisormea heristelevä duckface, kuusi lasta, rasistisia kuvia tai julkaisuja, statuspäivityksistä puuttuvat välimerkit sekä isot alkukirjaimet ja joka kolmas sana on vttu. Nämä tyypit tykkäävät myös jakaa niitä kiertäviä julkaisuja, joissa lukee jotan yhtä runollista kuin "Vttu mä oon mikä oon ja jos et tykkää nii painu vttuun!".
 
aloittaja ap
Yhdelläkään mun FB-kaverilla ei ole tämmöstä, en ainakaan ole huomannut. Joskin mä en pahemmin käytä FB:tä enkä keräile kavereita. Kavereita on jotain 50 ja lähes kaikki on sellaisia joiden kanssa olen ihan oikeestikkin tekemisissä. Aika iso osa on on kyllä ns. korkeakoulutettuja, akateemisia tai AMK. Ja ne, jotka eivät ole korkeasti koulutettuja on muuten sen verran fiksuja ettei tommosta juttua heitä.
Ei ole tuota "koulutusta" omillakaan fb-kavereilla (joita on noin 140), vaikka mukaan mahtuu niin akateemisia kuin "toimitusjohtaja yrityksessä kotiäiti" -tyyppejäkin.
Seikkailin siis tutkimassa kavereiden kavereita, entisiä yläasteen ja lukion aikaisia tuttuja ja mitä nyt vastaan sattui tulla ja sillä kierroksella tein tämän havainnon.
 
"wieras"
Pikainen fb-seikkailu todensi sen seikan, että lähes jokainen yläasteelta lähtien hiukan tai enemmän pahiksen maineeseen jäänyt kuuluu näihin Elämän kovan koulun oppilaisiin. Monesti kuvissa ja/tai statuksissa on joko keskisormea heristelevä duckface, kuusi lasta, rasistisia kuvia tai julkaisuja, statuspäivityksistä puuttuvat välimerkit sekä isot alkukirjaimet ja joka kolmas sana on vttu. Nämä tyypit tykkäävät myös jakaa niitä kiertäviä julkaisuja, joissa lukee jotan yhtä runollista kuin "Vttu mä oon mikä oon ja jos et tykkää nii painu vttuun!".

En yleensä näihin kommentoi ja yritän pitäityä tämäntyyppisten kommentointien yläpuolella. Nyt on kuitenkin pakko todeta, että tässä oli kyllä aika hyvin kiteytetty tietyn tyyppisten ihmisten fb. :D
 
"hillla"
Joo, olen huomannut että tietyn tyyppisillä persoonilla on tuollainen teksti. Mutta mitä sitten? Tekeekö se meistä muista nyt sitten parempia ihmisiä, kun meillä ei semmoista feisbuukkelissa lue, ja onko meillä nyt sitten oikeus haukkua ja tölviä heitä?
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
"vieraana"
Kuka tässä on se sivistymätön, kun ei käsitä, että se on ollut ainakin jossain vaiheessa myös ihan läppä?!? Ja jos se on sun kaveri, niin luulis, että tunnet sen tyypin ihan muutenkin, ettei tarvitse koko ihmiskäsitystä yhteen typerään läppään perustaa. Hei haloo oikeesti, mitä ihmeen väliä sillä on mitä siellä koultustiedoissa lukee, jos sä kuitenkin tiedät ystävästäsi "totuuden"? :D Miten jollekin facekin voi olla noin totinen asia. :O Tai kun tuota pyykkiketjua(kin) luin, niin en yhtään ihmettele vaikka joku vetäis "ranteet auki" niinkin vähäpätöisen asian takia, kun facebook. Hei löysätkää sitä pipoa! Tai poistakaa ne kavereista, jos kerran yöunet moisen takia menee - so simple. Ja ei, mulla ei siellä koulutustiedoissa tuota lue - itse asiassa siellä ei ole mitään, vaikka olen käynyt ihan koulujakin. Mun kaverit oikeesti tietää ne asiat ilman faceakin. Siis koulutuksen ja sen elämänkoulunkin, mitä olen joutunut minäkin rankemman kautta yhdessä kohtaa opiskelemaan.
 
ope,
Elämänkoulu, joskus myös elämäm koulu on vertauskuvallinen oppilaitos, joka tarjoaa innokkaille oppilailleen jotain, mihin yksikään muu oppilaitos ei pysty: vahvoja mielipiteitä ja ikiaikaista viisautta ilman ylimääräistä asiatietoa. Elämänkoululainen on erityisen tiukka väittelemään, sillä hänen argumenttinsa tulevat suoraan sydämestä, eivätkä tomuisista, puolueellisista tietokirjoista. Näin ollen elämänkoululainen tietää tarkalleen mikä asioissa on vialla, ja jos kaikki kuuntelisivat häntä, asiat olisivat paljon paremmin!

Erityisen hyvin elämänkoulussa menestyneet jatkavat opintojaan Elämäm korkea koulussa ja suoritettuaan tutkintonsa änkyröivät entistä vilkkaammin!

Termi elämänkoulu esiintyi laudoilla ensimmäisiä kertoja Pennasgaten myötä, mutta yleistyi käsitteenä LiibaLaaba-pakotuksen myötä.
 
  • Tykkää
Reactions: Rigel
aloittaja ap
[QUOTE="vieraana";29798892]Kuka tässä on se sivistymätön, kun ei käsitä, että se on ollut ainakin jossain vaiheessa myös ihan läppä?!? Ja jos se on sun kaveri, niin luulis, että tunnet sen tyypin ihan muutenkin, ettei tarvitse koko ihmiskäsitystä yhteen typerään läppään perustaa. Hei haloo oikeesti, mitä ihmeen väliä sillä on mitä siellä koultustiedoissa lukee, jos sä kuitenkin tiedät ystävästäsi "totuuden"? :D Miten jollekin facekin voi olla noin totinen asia. :O Tai kun tuota pyykkiketjua(kin) luin, niin en yhtään ihmettele vaikka joku vetäis "ranteet auki" niinkin vähäpätöisen asian takia, kun facebook. Hei löysätkää sitä pipoa! Tai poistakaa ne kavereista, jos kerran yöunet moisen takia menee - so simple. Ja ei, mulla ei siellä koulutustiedoissa tuota lue - itse asiassa siellä ei ole mitään, vaikka olen käynyt ihan koulujakin. Mun kaverit oikeesti tietää ne asiat ilman faceakin. Siis koulutuksen ja sen elämänkoulunkin, mitä olen joutunut minäkin rankemman kautta yhdessä kohtaa opiskelemaan.[/QUOTE]

Kenelle tämän suuntasit? Jos minulle (=aloittajalle), niin luepa nuo viestit tuosta ekan ja tämän omasi välistäkin, niin moni asia selkiytyy :)
 
Sillakkaa
[QUOTE="hillla";29798887]Joo, olen huomannut että tietyn tyyppisillä persoonilla on tuollainen teksti. Mutta mitä sitten? Tekeekö se meistä muista nyt sitten parempia ihmisiä, kun meillä ei semmoista feisbuukkelissa lue, ja onko meillä nyt sitten oikeus haukkua ja tölviä heitä?[/QUOTE]

Nimenomaan näin. Se tekee meistä muista parempia. Ai niin, eihän niin saa sanoa. Niin eli ei se tee meistä parempia. Joten sitten vaan haukutaan ja tölvitään. Ai niin sitäkään ei saanut sanoa. No sitten vaan haukutaan ja tölvitään kierrelleen. Ihunaa!
 
"sommarcat"
Mun kavereilla kahdella on elämän koulu tai työpaikkana perhe parhain. Molemmat ovat kouluttamattomia ihmisiä ja toinen on lisäksi työtä vieroksuva tukipummi, joka saa yhteiskunnalta kaiken mitä keksii vaan hakea. Ja siis tämä toinenkin on työtön.
 
"pieras"
minä en tahdo laittaa vasepuukkin, että mitä koulua kävin ja missä olen töissä.

Mutta se samperin fb kysyy sitä joka kerta kun sen avaa. Oletan ,että nämä "älyvapaat" koulutus- ja työpaikat on peräisin siitä ettei vaiin jaksa sitä jokakertaista utelua.
 
[QUOTE="pieras";29799101]minä en tahdo laittaa vasepuukkin, että mitä koulua kävin ja missä olen töissä.

Mutta se samperin fb kysyy sitä joka kerta kun sen avaa. Oletan ,että nämä "älyvapaat" koulutus- ja työpaikat on peräisin siitä ettei vaiin jaksa sitä jokakertaista utelua.[/QUOTE]

varmasti just osalla porukkaa kyse on tästä ilmiöstä. Eli niin paljon ihmisestä voi sitten päätellä. Vain sen, että on käyttänyt tossa kohtaa jtn yleistynyttä nettihokemaa.

Pelkästään tuosta ei muita päätelmiä pysty tekemään, päättelen minä ainakin...
 
"Hmmh"
Noh, mulla on 3 eri alan koulutusta ja koen turhaksi laittaa niitä Facebookiin. En ole laittanut tuota "Elämän kova koulu", vaikka se sopisi myös erittäin hyvin sillä paljon kaikenlaisia vaikeuksia on elämässä ollut. Mulla ei siis lue koulutustiedoissa mitään, luuleekohan ihmiset nyt sitten etten ole käynyt kouluja :D
 

Yhteistyössä