Jos tilaan turvaistuimen saksasta, paljonko kulut tekee istuimen hintaan lisää?

"hmm"
toimituskulut nyt riippuvat täysin ostopaikasta, mutta eivät ne tapaa kovin kalliit olla, yleensä ulkomailta tilaaminen tulee postikulujen osalta halvemmaksi kuin suomen sisäinen lähetys... ja toisesta eu-maasta tilatessa ei tule tullimaksuja.
 
[QUOTE="noh";29798840]no eiköhän se siellä kerrota[/QUOTE]

Hyvin todennäköisesti kerrotaan. Mutta kun tuo saksa ei oikein taivu...en osaa sitä sanaakaan. Joten jospa täällä nyt olisi paikalla joku, joka on lähiaikoina istuimen saksasta tilannut, niin saattasin saada sitä kautta moisen tiedon.
 
[QUOTE="hmm";29798846]toimituskulut nyt riippuvat täysin ostopaikasta, mutta eivät ne tapaa kovin kalliit olla, yleensä ulkomailta tilaaminen tulee postikulujen osalta halvemmaksi kuin suomen sisäinen lähetys... ja toisesta eu-maasta tilatessa ei tule tullimaksuja.[/QUOTE]

Ok...kyllä tuossa sitten satkun verran säästänee. Eli pitääpä laittaa asia nyt sitten enempikin selvityksen alle. Kiitos sulle :)
 
[QUOTE="noh";29798855]saksalaiset numerot on ihan samanlaisia kuin suomalaisetkin...[/QUOTE]

Totta, mutta mitäs jos (ja kun) tuotteen postikuluja suomeen ei olla ilmoitettu siinä tuotteen yhteydessä? Mistäs mä ne sitten siinä kohtaa löydän, kun kielitaito ei edelleenkään riitä siellä sivulla surffaamaan?!?
 
kbkb
Ostin just saksasta tavaraa ja 7,5 kilon paketti oli 25 euroa ja toinen paketti joka on varmaan yli 15 kg niin oli 40 euroa. Muistelisin et turvaistuimien rahdit ois ollu joku 30 euroa per kpl kun oon omilleni tilannut... eli joku 30-40 euroo kannattaa varautua sen olevan
 
  • Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="Veera";29798951]Minkä istuimen meinasit hankkia? Pojallekko? Minkälainen auto teillä on että kaikki mahtuu?[/QUOTE]

Cybex Solution X-Fix:iin olen kaiketi päätymässä ja se tulee 5v:n käyttöön.

Pikkumies siirtyy Kiddy Comfort prohon, pienempi neiti siirtyy Cybex isis fix:iin ja tuo isompi neiti siis saa uuden istuimen, koska molemmat pienet vielä tarvitsee palkkia (joka em. istuimissa on), mutta isoin ei.

Meillä on tila-auto, johon mahtuu istuimet ihan heittämällä vierekkäin :)
 
http://yle.fi/uutiset/liikenneturva_lyttaa_lasten_palkki-istuimen_turvallisuuden/6547607
Mä olen nähnyt tuon videon, enkä voi käsittää, miten joku voisi olla niin tyhmä, ettei kiinnitä lastaan istuimeen kunnolla, kuten tuossa testissä on nuken osalta tehty.

Jos lapset pysyy etupalkin avulla kiinni huvipuistolaitteissa, joissa pyöritään ihan hitokseen ympäri, niin miksi ne samat lapset eivät pysy kiinni turva-istuimissa, joissa on aivan vastaavanlainen palkki?

Kun palkki on paikoillaan ja vyöt kiristetty kunnolla, lapsi ei todellakaan liuskahda sieltä yhtikäs mihinkään.

Ja mitä siihen kaularanka-alueen vammoihin tulee, niin se on varmasti ihan totta, että mikäli onnettomuudessa tulee äkkipysähdys, on kaula-ranka koetuksella. Ja tällöin se selkä menosuuntaan-istuin saattaisi olla parempi.
Mutta koitetaan nyt muistaa se, että se ei suinkaan ole ainoa mahdollinen kolaritilanne. Itse olen ollut autokolarissa 2 kertaa, mutta kumpikaan niistä kerroista ei ole ollut sellainen, jossa olisi ollut äkkipysähdys tai osuma olisi tullut suoraan auton perään tai keulaan. Molemmilla kerroilla osumat tuli kylkeen. Tällaisissa kolaritilanteissa palkki-istuinten pitäisi sitten taas puolestaan olla turvallisempia. Ja ainakin jos vertaan näiden palkki-istuintemme sivutörmäyssuojia entiseen selkä menostuuntaan-istuimiimme, niin näkeehän sen jo silmälläkin, että nämä ovat paremmat.

Täydellistä istuinta ei olla keksittykään. Mä olen valinnut pitkän ja hartaan pohdinnan ja mietinnän tuloksena nuo em. istuimet ja olen niihin enemmän, kuin tyytyväinen. Joten en ole niistä luopumassa.

Joskaan tämä ei kyllä nyt tähän ketjuun liity niin mitenkään, sillä olen nyt etsimässä turvavyöistuinta, en turvaistuinta palkilla tai turvavöilläkään.
 
Laitapa Saksamammalle linkki, niin katson ne toimituskulut. Tullimaksuja ei tietysti tule, kun olemme EU:ssa. ;)
Löysin kaksi paikkaa, joita netissä "suositeltiin".

Auto-Kindersitz Solution X-Fix, pure black, 2014, Cybex - myToys

Kikiwelt-Onlineshop - Cybex Solution X-Fix - Pure Black 2014

Tuotteilla on hintaeroa 15€, mutta ajatuksena oli selvitellä onko postikuluissa eroja, jolloin tuo halvempi voikin tulla kalliimmaksi. Tai sitten ei :D

Ja yksi asia vielä jäi vähän epäselväksi. Tuon jälkimmäisen linkin kohdalla, kun sivua vähän skrollaa alaspäin, tulee tällainen kohta:

Zu diesem Produkt empfehlen wir Ihnen:

Ja sen alla on kuva isofix-kiinnittimistä. Pitääkö ne tilata siis erikseen, eli eivätkö kuulu pakettiin mukaan?

ISO kiitos :flower:
 
MyToys: Paketti Suomeen 13,95€, toimitus kestää 8-13 työpäivää. Paketin paino saa olla 30 kg.

Kikiwelt: Ei ne ole Isofix-kiinnittimet, ne on vaan ne auton pehmusteen suojaimet, tai siis ne muovipalikat, joiden kanssa on muka helpompi laittaa se istuin isofixilla kiinni. Meillä mies yritti niiden kanssa meidän ensimmäistä istuinta aikoinaan kiinnittää. Ne palikat lensi alta 30 sekunnin seuraavaan pöpelikköön. :) Heillä postikulut Suomeen 14,95€.

Muoks: Molemmissa siis postikulut "pauschal" eli muita kuluja ei pitäisi sitten tulla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: chef
Aaah, myToys:in sivulta löytyi vielä, että hinnat ovat Saksan alv:in mukaiset. Suomeen verot ovat 24% ja alennettuna 10%. Meillä alv on muistaakseni 19%. Eli hintaa tulee muutama euro enemmän, kuin mitä tuolla lukee.

Kikiwelt: tuollaista kohtaa en löytänyt. Tiedä sitten, miten verotuksen kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
MyToys: Paketti Suomeen 13,95€, toimitus kestää 8-13 työpäivää. Paketin paino saa olla 30 kg.

Kikiwelt: Ei ne ole Isofix-kiinnittimet, ne on vaan ne auton pehmusteen suojaimet, tai siis ne muovipalikat, joiden kanssa on muka helpompi laittaa se istuin isofixilla kiinni. Meillä mies yritti niiden kanssa meidän ensimmäistä istuinta aikoinaan kiinnittää. Ne palikat lensi alta 30 sekunnin seuraavaan pöpelikköön. :) Heillä postikulut Suomeen 14,95€.

Muoks: Molemmissa siis postikulut "pauschal" eli muita kuluja ei pitäisi sitten tulla.
Iso kiitos vielä kerran :heart:

Ja kiitos tuosta muovipalikkaselvennyksestä. Meillä on moiset...ja luulin niitä pakollisiksi. Arvaa olenko niitä tunkenut naama irvessä väkisin sinne autoon kiinni ja kironnut, kun istuinta on siirretty ja olen joutunut uudelleen runnomaan ne kiinnittimet paikoillaan. Taidanpa jättää ne seuraavaksi laittamatta :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: Saksamamma
lyttää mitä lyttää
http://yle.fi/uutiset/liikenneturva_lyttaa_lasten_palkki-istuimen_turvallisuuden/6547607
Ja ammattitaitoiset testaajat ovat arvostelleet ne järjestään parhaiksi. Tuohan on yhden Liikenneturvan työntekijän mielipide ja ei kai hän ole alan koulutusta saanut.
Taustalla on vain yhden tuotemerkin tekemä kampanja palkki-istuimia vastaan. Se firma ei tietenkään osaa valmistaa niitä ja niiden omat istuimet ovat olleet huonoja järjestään testeissä. Joten se niistä mielipiteistä.
 
"vattu"
http://www.prams.net/cybex-solution-x2-car-seat-group-2-3-15-36-kg-test-winner-ocean-navy-blue-b

Tuolta tilattiin just muutama kuukausi sitten, eikä tullut mitään postikuluja eikä muita. Ja tuli tosi nopeasti kotiin asti.
 

Yhteistyössä