ainoa lapsesi uusioperheessa

  • Viestiketjun aloittaja ei kaikkea jaksa
  • Ensimmäinen viesti
ei kaikkea jaksa
onko niin ettei ainoalle lapselle opeteta hyvia kaytostapoja...ikina ei pyydeta, aina halutaan. anna mehua, ma haluan sita jatata.. ruoka ei 90% kelpaa jollei ole sita tiettya lempparia. itkulla viimeistaan tahto lapi. leluista jatkuva tappelu kun mitaan ei voi jakaa. muksu tyonnetaan etavanhemmalle joka joulu uusvuosi paasiainen vappu juhannus viikonloppujen lisaksi et aiti saa hermolomaa ja paasee bailaan. kyllahan tama muuten menis mutta en jaksaisi peruskasvattaa toisten yllatyslapsia omien lisaksi :/
 
itse
olisin etävanhempana hyvinkin onnellinen kun saan lapseni mahdollisimman usein itselleni. Jos se ei uudelle puolisolle passaisi niin kyllä se puoliso on se joka lähtee vaihtoon.
 
Vierass
Tiietysti lapsi osaa käyttää hyväkseen keinot, sillä lapset ovat älykkäitä. Jos siis olet opettanut lapsen siihen, että annat asioissa periksi, niintaatusti lapsi käyttää sitä hyväkseen. Esimerkiksi tuo limppari. Jos lapsi ei saa sitä kotonaan ja limpparin saaminen houkuttaa, niin lapselle on helppo homma tirauttaa teillä pienet itkut limpparin saamiseksi, kun hän tietää ettette osaa pitää rajoja.
 
Väittäisin, että ainokaisille opetetaan keskimääräistä enemmän hyviä käytöstapoja. Lapsen kasvattaminen kuuluu molemmille vanhemmille. Kyllä minä ainakin teen kaikkeni oman lapseni eteen, vaikka etävanhempi ei tekisikään. Meidän tapauksessa onneksi kyllä tekee. Kyseessä on lapsi ja lapsen etu. Äiti menettää vaan itse paljon, jos ei vietä aikaa lapsen kanssa.
En ymmärrä tuota ajattelutapaa, että on joku rangaistus viettää juhlapyhät ja viikonloput lapsen kanssa..

Meni vähän OT..
 
"wieras"
Kahden kodin väliä seilaavalle lapselle voi olla vaikea hahmottaa miksi kodeissa on eri säännöt ja toimitaan eri tavalla
Meillä ei onneksi ole tällaisessa mitään ongelmaa enkä usko olevan erityisen yleistä. Uskoisin, että suurin osa lapsista ymmärtää, että eri paikoissa on erilaisia sääntöjä. Ne vaan pitää kertoa lapselle. Onhan päiväkodissakin eri säännöt kuin kotona, samoin eri kyläpaikoissa on erilaisia sääntöjä kuin kotona. Samalla tavalla lapsi ymmärtää, että äidin luona on eri sääntöjä kuin isän luona.
 

Yhteistyössä