voi vttu noita tyyppejä suojateillä

  • Viestiketjun aloittaja guuguu
  • Ensimmäinen viesti
guuguu
Ajoin autolla tietä jossa 60km nopeusrajoitus. Noin 25m mun edellä meni auto. Tien poskessa oitti joku äijä pyörän kanssa ja lähti yhtäkkiä ylittämään tietä mun ja 25m edellä ajaneen välistä :kieh: siis ootteli ihan rauhassa kun mun edellä menevä ajoi ohi ja sitte ilman varoitusta hyppäs yhtäkkiä siihen tielle vaikka olin vaan muutaman metrin päässä tulossa kuuttakymppiä. Tein hätäjarrutuksen ja just pysäytettyä auton etten törmänny nii äijä alkaa karjua että tässä on suojatie. No joo on siinä suojatie mutta kai sitä nyt jotain järkeä pitää olla sen ylittäjälläkin!! Ei joka rakoon tarvii lähteä ylitteleen. Ja kun teki vielä ilman mitään varoitusta. Voi vttu.
 
lahti
luulitko että se äijä huvikseen siinä suojatien luona seisoo? sinä ajat autoa säilytä selainen turvaväli ja aja oikeaa nopeutta jotta voit päästää jalankulkijan yli ei siitä muuten yli ikinä pääse jos jää odottamaan hetkeä ettei yhtään autoa näy
 
"aapee"
luulitko että se äijä huvikseen siinä suojatien luona seisoo? sinä ajat autoa säilytä selainen turvaväli ja aja oikeaa nopeutta jotta voit päästää jalankulkijan yli ei siitä muuten yli ikinä pääse jos jää odottamaan hetkeä ettei yhtään autoa näy
meitä meni muutaman auton letka ja mun takana ei tullu yhtään ketään! Muutaman sekunnin ois oottanu nii olis ollu vapaa väylä.ei käyny mielessäkään että se rupee siitä välistä ylittämään tietä kun mun auton jälk ei ollu enää ketään tulossa. Pitääkö täs hvetti sentää ruveta aina hidastaan kahteenkymppiin vauhti kun joku seisoo tien poskessa. Ja siinä oli 6kympin rajotus, 4kymppiäkö pitäs körötellä? Kyllä voi tien ylittäjätki käyttää maalaisjärkeä.
 
"aapee"
Oikeesti,jos mä ootan tien poskessa jossa autot ajaa 6kympin vauhtia,siinä on 5 auton letka jotka ajaa tasaisin väliajoin niin mäkin voin hyökätä sinne toiseksi vipan ja vipan väliin ja sit puida nyrkkiä kun se vipa tekee hätäjarrutuksen? Täytyypä kokeilla heti tänään.
 
suomen surkein kuski
Suojatie on sellainen paikka liikenteessä, että sun autoilijana ei kannata alkaa mussuttaa, vaikkei tuo ihminen järkevästi tehnytkään. Pidä mölyt vaan mahassasi ja vähän enemmän turvaväliä jatkossa niin homma toimii.
 
Asiassa ei ole mitään epäselvää. Sinä jarrutat ja väistät.

Kun mä aikanaan kävin autokoulua, niin maikka takoi päähän, et lapsia ja vanhuksia kandee tarkkailla, koska voivat tehdä yllättäviä asioita. Toi on yksi niistä.
 
"aapee"
Suojatie on sellainen paikka liikenteessä, että sun autoilijana ei kannata alkaa mussuttaa, vaikkei tuo ihminen järkevästi tehnytkään. Pidä mölyt vaan mahassasi ja vähän enemmän turvaväliä jatkossa niin homma toimii.
turvaväliä oli riittävästi,enemmän kuin muilla letkan autoilla. Järkeä voi käyttää tienylittäjäkin.mä rupeen yästä lähtien ylittelemään teitä miten sattuu,oikein tahallaan meen aina toiseksi vipan jälkeen mahd tiukassa välissä. Ihan järjetöntä touhua jos autoilija on noin lainsuojaton.lisäksi tuo valopää oli pyörällä liikenteessä.
 
suomen surkein kuski
[QUOTE="aapee";29799865]turvaväliä oli riittävästi,enemmän kuin muilla letkan autoilla. Järkeä voi käyttää tienylittäjäkin.mä rupeen yästä lähtien ylittelemään teitä miten sattuu,oikein tahallaan meen aina toiseksi vipan jälkeen mahd tiukassa välissä. Ihan järjetöntä touhua jos autoilija on noin lainsuojaton.lisäksi tuo valopää oli pyörällä liikenteessä.[/QUOTE]

Kyllähän sinä sen tiedät, että liikenteessä on kaikenlaisia tyyppejä, ei kai sun sen takia omaa henkeä kannata ruveta vaarantamaan? Mikä hyöty sun olisi jotain toista autoilijaa säikäyttää sen takia, että joku teki sulle tyhmän tempun? Aiheuttaa kolarin tai jäädä itse auton alle? Siis: höyryt ulos ja uudelleen liikenteeseen tyynin mielin.
 
"aapee"
[QUOTE="joo";29799863]Olet juuri sellainen itsekäs ja taidoton autoilija, joita inhoan![/QUOTE]

mulla on ollu kortti 20vuotta ja oon aina ollu niitä harvoja jotka väistää ja pysähtyy ja antaa ylittää tien sillonki ku ei oo pakko mutta mäkää en oo ajatustenlukija enkä ennustaja. Vois jotain vinkkiä antaa siitä että menee tien yli eikä vaa lähteä yhtäkkiä fillarilla vetään. Prkele.
 
"aapee"
Kyllähän sinä sen tiedät, että liikenteessä on kaikenlaisia tyyppejä, ei kai sun sen takia omaa henkeä kannata ruveta vaarantamaan? Mikä hyöty sun olisi jotain toista autoilijaa säikäyttää sen takia, että joku teki sulle tyhmän tempun? Aiheuttaa kolarin tai jäädä itse auton alle? Siis: höyryt ulos ja uudelleen liikenteeseen tyynin mielin.
no jos tien ylittäjällä on noin suuret valtuudet että voi noin vaan hyökätä tielle auton eteen ja se on aina autoilijan vika niin tottakai alan käyttää oikeutta hyödykseni.
 
suomen surkein kuski
[QUOTE="aapee";29799881]no jos tien ylittäjällä on noin suuret valtuudet että voi noin vaan hyökätä tielle auton eteen ja se on aina autoilijan vika niin tottakai alan käyttää oikeutta hyödykseni.[/QUOTE]

Ja jäät auton alle, kun joku ei reagoikaan tai on liukasta ja auto ei pysähdy. No, varmasti olisi viisasta toimia noin. Kyllä minä ymmärrän, että sinua harmittaa, kun kävi läheltäpititilanne, mutta ei kai tuosta nyt kannata omaa henkeä vaarantaa. Siellä sairaalan petissä ei yhtään lohduta se, että "olinpa kuitenkin oikeassa".
 
ooj
[QUOTE="joo";29799863]Olet juuri sellainen itsekäs ja taidoton autoilija, joita inhoan![/QUOTE]
Olet juuri sellainen itsekäsm narsistinen ihminen, jota inhoan enemmän kuin ketään muuta.
 
"aapee"
suomen surkein kuski
[QUOTE="aapee";29799903]kyllä meni joo. Ja laitan vahingon kiertämään. Pääsen tästä yli vasta kun oon aiheuttanu saman pari kertaa ja päässy karjumaan autoilijalle että sulla on väistämisvelvollisuus. Kele.[/QUOTE]

Mistä kukista tykkäät? Entä hedelmistä? Että tiedän tuoda oikeita sitten sulle sairaalaan.
 
mä...
[QUOTE="aapee";29799834]meitä meni muutaman auton letka ja mun takana ei tullu yhtään ketään! Muutaman sekunnin ois oottanu nii olis ollu vapaa väylä.ei käyny mielessäkään että se rupee siitä välistä ylittämään tietä kun mun auton jälk ei ollu enää ketään tulossa. Pitääkö täs hvetti sentää ruveta aina hidastaan kahteenkymppiin vauhti kun joku seisoo tien poskessa. Ja siinä oli 6kympin rajotus, 4kymppiäkö pitäs körötellä? Kyllä voi tien ylittäjätki käyttää maalaisjärkeä.[/QUOTE]

Ei todellakaan tartte hidastaa kahteenkymppiin. Sinä nimittäin pysähdyt suojatien eteen, kun joku tahtoo ylitse. Jos edellä ajava ajaa punasia päin niin sinä teet sen perässä? Jalankulkija teki aivan oikein, itsekin olisin saattanut noin tehdä ihan opetuksena idioottimaisille kuskeille.
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29799916:
Ei todellakaan tartte hidastaa kahteenkymppiin. Sinä nimittäin pysähdyt suojatien eteen, kun joku tahtoo ylitse. Jos edellä ajava ajaa punasia päin niin sinä teet sen perässä? Jalankulkija teki aivan oikein, itsekin olisin saattanut noin tehdä ihan opetuksena idioottimaisille kuskeille.
se tyyppi ei osoittanu mitään tienylimenoaikeita. Ja jos autoja tulee 5 auton letka joiden jälkeen ei tuu ketään niin jokainen normaali ihminen oottaa koko letkan eikä lähe letkan keskelle ilman varoitusta hyppimään. Lisäksi kyseinen valopää oli pyörällä liikkeellä,ei kävellen.
 
"aapee"
[QUOTE="niin";29799941]Taluttiko pyörää yli vai ajoiko?[/QUOTE]

ajoi pyörällä.hyppäs iha varoittamatta pyörän selkään ja ajo tielke. Jokainen tervepäinen olis ymmärtäny et kun aurot ajaa kuuttakymppiä nii siitä välistä ei kerkee yli.
 
"vieras."
[QUOTE="aapee";29799927]se tyyppi ei osoittanu mitään tienylimenoaikeita. Ja jos autoja tulee 5 auton letka joiden jälkeen ei tuu ketään niin jokainen normaali ihminen oottaa koko letkan eikä lähe letkan keskelle ilman varoitusta hyppimään. Lisäksi kyseinen valopää oli pyörällä liikkeellä,ei kävellen.[/QUOTE]

Mutta oli pysähtynyt siihen suojatien kohdalle? Vai pyöräilikö tien sivussa ja sitten pomppasi tielle?
 
"niin"
http://www.polkupyoraily.net/wiki/Liikennes%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6t

Jos ajoi pyörällä, niin eikös tämän mukaan hänellä olisi ollut väistämisvelvollisuus? Vai oliko sulle kolmio?
 

Yhteistyössä