Montako lasta sinulla on?

  • Viestiketjun aloittaja storm
  • Ensimmäinen viesti

Montako lasta sinulla on?

  • 1

    Ääniä: 7 36,8%
  • 2

    Ääniä: 4 21,1%
  • 3

    Ääniä: 7 36,8%
  • 4

    Ääniä: 3 15,8%
  • 5 tai enemmän

    Ääniä: 2 10,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    19
storm
Montako lasta sinulla on?
Montako haluaisit ja miksi?

Minulla on yksi ja mietin että pitäisikö hankkia vielä lisää vai jättää hankkimatta.. Ainakaan tällä hetkellä ei ole ajankohtaista..
 
Ei yhtään lasta vielä joten en voinu äänestää kun tuossa ei ollu sitä vaihtoehtoa.
Haluaisin 2-3 lasta, koska mulla on itselläkin monta sisarusta ja olen aina haaveillut olevani äiti. Toki ois ok jos se yksikin nyt tulis joskus :)
 
Yksi on ja toinen syntyy parin kuukauden sisällä.

Yksi oli hyvä pitkään, nyt kaksi on mukava ajatus. Kolme on aina ollut mulla haaveissa, mutta sitä mahdollista kolmatta tulee pohtia miehen kanssa sitten joskus, mikäli tulee ajankohtaiseksi. Kiire tässä ei ole.
 
"trio"
3 lasta on, 3 halusin. Vaikka jokainen lapsi on ollut haluttu niin välillä olen todella väsynyt. Arki töineen, koululaisten harrastuksineen, pienimmän hoitamisineen imee välillä mehut ihan täysin. Pienimmän lapsen syntymisen jälkeen perheessämme on ollut paljon sairastelua, haastavia tapahtumia jne. Välillä olen miettinyt, että 2 lasta olisi sittenkin riittänyt meille ja siinä tapauksessa olisin jaksanut paremmin. Mutta näillä nyt mennään.
Neuvoni on, että harkitse tarkkaan lapsimäärää. Jälkikäteen kun ei enää voi asioita muuttaa. Enkä tietenkään tarkoita, että ns.katuisin ihanaa kuopustamme.
 
storm
[QUOTE="trio";29800109]3 lasta on, 3 halusin. Vaikka jokainen lapsi on ollut haluttu niin välillä olen todella väsynyt. Arki töineen, koululaisten harrastuksineen, pienimmän hoitamisineen imee välillä mehut ihan täysin. Pienimmän lapsen syntymisen jälkeen perheessämme on ollut paljon sairastelua, haastavia tapahtumia jne. Välillä olen miettinyt, että 2 lasta olisi sittenkin riittänyt meille ja siinä tapauksessa olisin jaksanut paremmin. Mutta näillä nyt mennään.
Neuvoni on, että harkitse tarkkaan lapsimäärää. Jälkikäteen kun ei enää voi asioita muuttaa. Enkä tietenkään tarkoita, että ns.katuisin ihanaa kuopustamme.[/QUOTE]

Tuotakin minä olen miettinyt että jos hankkii toisen niin pitääkö hankkia sitten myös se kolmas, koska tyttäreni on varmaan aika vanha ennen kuin toisen lapsen hankkiminen tulisi ajankohtaiseksi ja lapsilla ei oikeastaan olisi ainakaan leikkiseuraa toisistaan (on nyt kohta 6-vuotias, joten ikäeroa tulisi varmaan ainakin 8 vuotta).. Ehkä kolmen kanssa voisi olla aika raskasta varsinkin kun lapset ovat pieniä..
 
4 lasta on. Alunperin halusin 2, sitten 3 ja lopulta 4. Tai en voi sanoa, että lopulta, sillä periaatteessa voisin ottaa lapsia vielä lisääkin vastaan.

Mutta koska se ei ole taloudellisesti mahdollista ja koen, että nyt mennään jo aika rajoilla (ei sentään onneksi äärirajoilla) sen suhteen, että saan jaettua aikaani ja läsnäoloani lapsille riittävästi, lapsilukumme tulee jäämään tähän. En myöskään enää halua olla raskaana, tai synnyttää, joten senkin puolesta 4 on meille paras mahdollinen vaihtoehto lapsiluvun suhteen. Olen menossa sterilisaatioon, joka sinetöi lapsilukumme sitten lopullisesti tähän neljään lapseen.

En osaa määritellä, että miksi lapsia halusin. Kun vaan nyt halusin. Mulla on tarve olla äiti, hoitaa ja hoivata, sekä pitää huolta. Syli tuntui tyhjältä, joten täytin sen. Toisaalta nyt, kun sylissä on jo 4 lasta, se ei enää tunnu tyhjältä. Liekö se hyvä merkki sitten siitä, että se lapsiluku tosiaan alkaa olemaan täynnä. Tai sitten se johtuu siitä, että lapsista 3 on alle kouluikäisiä ja syli on ihan konkreettisesti välillä täynnä :D
 
Rv15
Ikää 23, yksi 1-v on, toinen tulossa :) Kaksi lasta ollaan haluttu ja ollaan onnellisia kun niin näyttää nyt tapahtuvan. Nämä asiat kun eivät aina ole itse päätettävissä.
 
storm
4 lasta on. Alunperin halusin 2, sitten 3 ja lopulta 4. Tai en voi sanoa, että lopulta, sillä periaatteessa voisin ottaa lapsia vielä lisääkin vastaan.

Mutta koska se ei ole taloudellisesti mahdollista ja koen, että nyt mennään jo aika rajoilla (ei sentään onneksi äärirajoilla) sen suhteen, että saan jaettua aikaani ja läsnäoloani lapsille riittävästi, lapsilukumme tulee jäämään tähän. En myöskään enää halua olla raskaana, tai synnyttää, joten senkin puolesta 4 on meille paras mahdollinen vaihtoehto lapsiluvun suhteen. Olen menossa sterilisaatioon, joka sinetöi lapsilukumme sitten lopullisesti tähän neljään lapseen.

En osaa määritellä, että miksi lapsia halusin. Kun vaan nyt halusin. Mulla on tarve olla äiti, hoitaa ja hoivata, sekä pitää huolta. Syli tuntui tyhjältä, joten täytin sen. Toisaalta nyt, kun sylissä on jo 4 lasta, se ei enää tunnu tyhjältä. Liekö se hyvä merkki sitten siitä, että se lapsiluku tosiaan alkaa olemaan täynnä. Tai sitten se johtuu siitä, että lapsista 3 on alle kouluikäisiä ja syli on ihan konkreettisesti välillä täynnä :D

Pakko nostaa hattua :D. Minä en ehkä ole sellainen hoivaajaluonne, joten en ihan hirveästi tykkää pikkulapsista vaikka ainahan sitä omaa lasta rakastaa yli kaiken. Ehkä kun mietin lapsilukua niin ajattelen jo sellaisia isompia, kouluikäisiä ja jopa aikuisia lapsia ja niitä haluaisin 2-3. Pikkulapsia riittäisi hyvin tuo 1 :D. Harmi ettei niitä omia lapsia voi tilata suoraan kouluikäisenä :D
 
Pakko nostaa hattua :D. Minä en ehkä ole sellainen hoivaajaluonne, joten en ihan hirveästi tykkää pikkulapsista vaikka ainahan sitä omaa lasta rakastaa yli kaiken. Ehkä kun mietin lapsilukua niin ajattelen jo sellaisia isompia, kouluikäisiä ja jopa aikuisia lapsia ja niitä haluaisin 2-3. Pikkulapsia riittäisi hyvin tuo 1 :D. Harmi ettei niitä omia lapsia voi tilata suoraan kouluikäisenä :D
Paa vaan hattu takaisin päähän. Mä en todellakaan tykkää lapsista. Paitsi omistani ja lähipiirin lapsista. Mun hoivaajaluonteeni ei siis ylety kovinkaan pitkälle :)

Mä ottaisin lapset mielelläni siinä 4kk ikässä ja palauttaisin, kun ikää alkaa tulemaan mittariin sen 3v. Voisin ottaa taas takaisin siinä 5v iän pinnassa ja uusintapalautukseen lähtisi taas siinä 10v iän kohdalla. Luultavasti seuraavan kerran ottaisin takaisin vasta siellä 20v+ iässä :D
 
Kaksi lasta on ja kolmas syntyy kesällä. Todennäkösesti lapsiluku jää sitten kolmeen, ellei joskus kymmenen vuoden päästä innostuta vielä iltatähteä yrittämään.. mä oon 24v niin on vielä hyvin aikaa sitä miettiä :D mutta toistaiseksi ainakin kolme on hyvä.
 
[QUOTE="Kukka";29800144]Usein se yksi eli ensimmäinen on se kaikkein työläin. Näin meilläkin. Nyt lapsia on viisi ja elämä on monella tapaa nykyään helpompaa kuin silloin, kun esikoinen oli pieni.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Lapsista on mielettömästi seuraa toisistaan ja esim. tälläkin hetkellä 4v leikkii vauvan kanssa ihan innoissaan. Ensimmäisen lapsen kohdalla kaikki on uutta ja jännittävää, mutta kun lapsia alkaa olemaan vähän enemmän, niin hommat hoituu jo rutiinilla. On paljon rennompaa ja stressittömämpää :)
 
storm
Paa vaan hattu takaisin päähän. Mä en todellakaan tykkää lapsista. Paitsi omistani ja lähipiirin lapsista. Mun hoivaajaluonteeni ei siis ylety kovinkaan pitkälle :)

Mä ottaisin lapset mielelläni siinä 4kk ikässä ja palauttaisin, kun ikää alkaa tulemaan mittariin sen 3v. Voisin ottaa taas takaisin siinä 5v iän pinnassa ja uusintapalautukseen lähtisi taas siinä 10v iän kohdalla. Luultavasti seuraavan kerran ottaisin takaisin vasta siellä 20v+ iässä :D
Se olisikin kätevää kun voisi valita vaan ne parhaat iät :D. Minun tyttö on aina ollut unelmalapsi kunnes nyt 5-vuotiaana on alkanut hirveä uhma ja joka asiasta pitää vääntää viimeiseen asti.. Ennen tätä olisin voinut haluta sen toisen lapsen piankin :D
 

Yhteistyössä