Käykö teidän 3.5v-vuotiaat potalla vai pöntöllä?

  • Viestiketjun aloittaja Huolestunut.
  • Ensimmäinen viesti
Huolestunut.
Kun meidän poika ei osaa vielä itse mennä istumaan pöntölle (, jossa supistaja), ei edes sellasen korokkeen avulla. Jote käy sitten täysin omatoimisesti potalla, paitsi että mä kyllä tyhjennän tuotokset, ettei mee pitkin lattioita.

Niin, vai pissaako teidän reilu 3-v. pojat seisaaltaan pönttöön? Vai onko tuo babybjörnin tuolipotta vaan niin hyvä istua ettei siitä malteta luopua? Merkkisiä pottia teillä on on vielä käytössä tuon ikäisellä?
 
Vastaan nyt vaikka poika on vasta 3v..
Pöntöllä käyny jo pitkään, ihe kampeaa korkeellekkin pöntölle ilman koroketta istumaan. Jos seisaaltaan pissaa ni sit seisoo korokkeella ku ei muuten yllä.. Eikä ole missään vaiheessa ollu sitä supistajaa käytössä. Potalla ei enää suostu käymään ollenkaan..
 
[QUOTE="iiii";29800184]käykö potalla aina esim jos olette yleisissä vessoissa?[/QUOTE]

Juu, yleisissä vessoissa on aina käyny potalla.
Kotona osaa omatoimisesti käydä pöntölläkin, mutta taitaa potta olla kivempi kun siihen useimmiten menee.
 
potta..
Tyttö 3v 3kk käy pääasiassa potalla. Pönttö oli kauhistus ihan viime kuukausiin saakka, kunnes uskalsi kokeilla supistajan avulla ja onkin muutaman kerran pissannut pönttöön. Ei pääse sinne itse kiipeämään vielä (arka ja varovainen lapsi) eikä olla painostettu. Supistaja on näkösällä jatkuvasti ja joskus ehdottaa itse, että käytetään sitä. Yleensä menee kumminkin potalle. Meillä on se pottatuoli, tykkään, et paljon kätevämpi tyhjentää kuin pikkupotta.

Pienempi sisarus on kohta vuoden ja ajattelin alkaa häntä opettamaan potan lisäksi vessanpöntölle. Jospa siitä saisi isompikin sisarus virtaa tuohon pönttöopetteluun :)
 

Yhteistyössä