Minusta tämä on epäreilua

  • Viestiketjun aloittaja "Huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti
"Huhhuh"
Jehovat tuli ovelle ja olivat kysyneet teini-ikäiseltä tyttäreltäni onko ketään aikuisia kotona. Tämä oli sanonut, että ei ole ja silti ne oli aloittaneet käännytystyönsä.

Pidän raukkamaisena toimintana.
 
x++
Kovin fiksusti tuo ei toki ole toimittu, mutta enemmän itseäni yllättäisi jos omat lapseni kuuntelisi murto-osaakaan ventovieraan ihmisen höpötyksistä, käännyttäjä todennäköisesti saisi puhua kuuroille korville, toki sen hän varmasti tekisi vaikka olisin itse paikalla.
 
"Huhhuh"
Kovin fiksusti tuo ei toki ole toimittu, mutta enemmän itseäni yllättäisi jos omat lapseni kuuntelisi murto-osaakaan ventovieraan ihmisen höpötyksistä, käännyttäjä todennäköisesti saisi puhua kuuroille korville, toki sen hän varmasti tekisi vaikka olisin itse paikalla.
No teinit nyt tuskin kuunteleekaan, mutta mistä sitä tietää, kuinka pienille lapsille ne tekevät käännytystyötään? Olen todella vihainen. Mikään muu porukka ei tule kotiovelle asti tyrkyttämään juttujaan.
 
Kannattaa olla musta mies
Jep, meillä oven avaa aina muslimi ja tumma mieheni. Jostain syystä jehovatkaan eivät kauaa ovella viipyneet! :D

Oon myös huomannut miten päästä kaupungilla kimppuun tulevista kaupustelijoista ja esittelijöistä eroon. Kun kaverin kanssa tullaan kuuloetäisyydelle niin sanon vaan kovaan ääneen että "vi**u kun ei oo rahaa!" niin aika nopeasti kääntyvät takaisin kojuilleen. :D
 
x++
[QUOTE="Huhhuh";29800570]No teinit nyt tuskin kuunteleekaan, mutta mistä sitä tietää, kuinka pienille lapsille ne tekevät käännytystyötään? Olen todella vihainen. Mikään muu porukka ei tule kotiovelle asti tyrkyttämään juttujaan.[/QUOTE]

Hämillään tuo ekaluokkalainen voisi olla jos olisi yksin kotona, mutta tuskin kuuntelisi voisi olla että "pakenisi" naapuriin, pienempää taas en jättäisi kotiin yksin.
 
"Huhhuh"
Ohjeistaisin lastani vastaisen varalle, että jos menee oven avaamaan, niin tuollaisessa tilanteessa ihan reippaasti vaan sanoo "Ei kiitos!" ja ovi kiinni.
J-todistajat eivät sano mitään sellaista johon sopisi vastaukseksi ei kiitos. Aloittavat käännytyksen kertomalla, että monet, jopa ateistit rukoilevat ja saavat siitä apua, mitä ajatuksia tämmöinen herättää, jne.
 
Äitini kertoi että kerran hänen töistä kotiin tullessaan meidän keittiössä istui kanssani kaksi Jehovan todistajaa, jotka minä alakoululainen olin laskenut sisään. Olipa ollut äitee äkäinen ja tädit sai äkkilähdön... Itse en tapausta muista.
 
x++
[QUOTE="Huhhuh";29800953]J-todistajat eivät sano mitään sellaista johon sopisi vastaukseksi ei kiitos. Aloittavat käännytyksen kertomalla, että monet, jopa ateistit rukoilevat ja saavat siitä apua, mitä ajatuksia tämmöinen herättää, jne.[/QUOTE]

Lapseni kohdalla?
Kysyisin mitä hän ajattelee rukoilemisesta tai onko hänellä huolia/asioita joihin hän kaipaisi apua.
 
"minna"
Mä oon kaupungilla aikoinaan tyttöni kanssa, olisko ollu Sillon 5v. Joku mies siellä paasasi näistä uskon asioista. Kun sai multa kieltävän vastauksen, alkoi höpiseen tytölleni. Sai kyllä aika tiukan puhuttelun, että pysyy lapsista erossa.
 
x++
[QUOTE="huhhuh";29800996]ööh, et ymmärtänyt mitä sanon. Jehovantodistajat kysyvät näin lapseltasi ja sinä sitten vai kysyt lapsltasi onko hänellä huolia?[/QUOTE]

"Monet, jopa ateistit rukoilevat ja saavat siitä apua" ei kai tuo ole kysymys vaan toteamus.
 
Vierasss
[QUOTE="Huhhuh";29800515]Ja että oikein varuilta kysytään että ei oo vanhemmat paikalla.[/QUOTE]

Siis ärsyttää käännyttäminen, mytta en usko, että kysymyksen tarkoitus oli tuo, vaan että jos vanhemmat olisivat olleet kotona, niin olisivat pyytäneet heidätkin paikalle.
 
Törkysakkia ovat
Itse olin joku kymmenvuotias jos sitäkään kun jehovat paukkas ovelle. Ei auttanut vaikka sanoin ettei vanhemmat ole kotona. Löpinät ja höpinät alkoivat ja astuivat eteisen puolelle. Olin todella arka ja ujo tyttö siihen aikaan ja olin tilanteessa täysin voimaton ja avuton. Onni onnettomuudessa oli kun eivät ehtineet alkua pidemmälle kun auto ajoi pihaan ja porukat palasivat kauppareissultaan.
Nykyäänen ole enää se arka surkimus vaan annan jehoville kovaa kyytiä pois jos tänne erehtyvät. :D
 
SpiritualHela
[QUOTE="Huhhuh";29800570]No teinit nyt tuskin kuunteleekaan, mutta mistä sitä tietää, kuinka pienille lapsille ne tekevät käännytystyötään? Olen todella vihainen. Mikään muu porukka ei tule kotiovelle asti tyrkyttämään juttujaan.[/QUOTE]

Minä olen aina ollut kiinnostunut uskonnoista, pienestä pitäen. Nykyisin olen agnostikko, mutta lapsenuskoa minulla oli aika vanhaksikin (ehkä 12-13-vuotiaaksi). Minä muistan hyvin kun olin 3-4-luokkalainen kun jehovat alkoivat minua käänyttää. Ei mennyt edes silloin läpi, koska koin tuon uskonnon todella epäuskottavaksi ja vastenmieliseksi.

Muutenkin jehovat ovat ulkokultaisia ja tekopyhiä. Heille tuntuu olevan yksi lysti, miten käännytys onnistuu, koska tärkeintä tuntuu olevan jotkut "taivaspisteet". Todella pinnallinen ja omahyväinen uskonto.
 
[QUOTE="huhhuh";29801249]Omakotitalossa ei ole meillä ovisilmää ja meille tulee monesti lähetyksiä jotka pitää kuitata ja lapsetkin kuittaavat näitä.[/QUOTE]

Eikö mistään ikkunasta näe? Lapset voi opettaa siihen mitä tehdä jos uskovaiset tulevat ovelle.
 
x++
[QUOTE="huhhuh";29801245]millaisia ajatuksia tämä sinussa herättää on käsittääkseni kysymys.[/QUOTE]

Ajatuksen siitä että valmistan lapseni viimeistään teini-ikään menneessä siihen että ihmiset uskovat eritavalla, toiset rukoilevat, toiset kokevat että niistä rukouksista on apua, toiset pitävät uskontoa hölynpölynä, Jumalaa satuolentona jne.

Käännytystä niin lasten kuin aikuisten kohdalla pidän turhana, hieman ärsyttävänä touhuna. Ihminen jolla on tarve hakea uskonnollisiin kysymyksiin vastauksia löytää niitä kyllä ilman sitä että sitä tullaan kotiin tyrkyttämään. Ihminen jolla ei mitään tarvetta ole noita asioita pohtia tuskin kuuntelee vaikka käännytystyö aloitettaisiin millätavalla tahansa. Jos oma lapseni syystä tai toisesta uskonnolliset kysymykset ottaa puheeksi vastaan hänelle oman ymmärtämykseni mukaan.

Sitä pidän varsin epätodennäköisenä että hän kuuntelisi ventovierasta kotiintunkeutujaa tuollaisissa asioissa ja ihmetelisin suuresti jos hän sen perusteella asian esiin nostaisi. Epäilen että hän osaisi myös sanoa että meille ei nyt ole aikuisia kotona eikä hän ala uskon asioista juttelemaan ovella. Vieraita hän tuskin ovia-aukoa kauemmas päästäisi, vaikka esim. postin lähetille joutuisi nimensä kirjoittammaan. Toisekseen meillä posti sopii milloin lähetykset tuo ja silloin paikalla on joku muu kuin lapsi ottamassa lähetyksen vastaan.

Uskonnollisen käännytyksen kohteeksi lapsi toki voisi joutua vaikka luokkakavereidensa toimesta ja sen takia minusta on tärkeää että hän voi niistä asioista kysyä meiltä vanhemmilta, tilanteessa jossa joku asia on mieltä jäänyt vaivaamaan.
 
"cloud"
Naapurissamme asui vanha mies, joka oli alkanut dementoitua. Jehovan todistajat alkoivat käydä siellä välillä joka päiväkin, kun huomasivat, ettei mies muistanut heitä eilisestä. Lopulta miehen sukulaiset huomasivat nämä jatkuvat käynnit ja kävi vielä ilmi, että pappa oli hyvää hyvyyttään antanut rahalahjoituksia Jehoville (välillä peräkkäisinä päivinäkin). Myös lehdistään todistajat perivät silloin pienen maksun (1980 - 90- luvuilla). Niitäkin setä oli ostanut ihan kiitettävästi.
 
Minä olen aina ollut kiinnostunut uskonnoista, pienestä pitäen. Nykyisin olen agnostikko, mutta lapsenuskoa minulla oli aika vanhaksikin (ehkä 12-13-vuotiaaksi). Minä muistan hyvin kun olin 3-4-luokkalainen kun jehovat alkoivat minua käänyttää. Ei mennyt edes silloin läpi, koska koin tuon uskonnon todella epäuskottavaksi ja vastenmieliseksi.

Muutenkin jehovat ovat ulkokultaisia ja tekopyhiä. Heille tuntuu olevan yksi lysti, miten käännytys onnistuu, koska tärkeintä tuntuu olevan jotkut "taivaspisteet". Todella pinnallinen ja omahyväinen uskonto.
Jehovan todistajilla ei ole mitään taivaspisteitä,ja Jehovan todistajat seuraavat Jeesuksen esimerkkiä siinä että,kun Jeesus käski opetuslapsiaan julistamaan muille Jumalan valtakunnasta.
 

Yhteistyössä