Kuinka pitkään juot samasta kahvi/teemukista pesemättä?

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
Yhden kerran. Tiedän kyllä että huuhtelemalla saattas kelvata kertaan jos toiseenkin. En vain tykkää säilytellä kuppeja keittiön tasoilla, laitan koneeseen käytön jlk.
 
määä
Itse asiassa pesin juuri pääsiäisen kunniaksi kuppini ekaa kertaa vissiin ehkä vuoteen tai kahteen.
Käytän maitoa, ja käytän samaa mukia myös juodessani maitoa ruoan kanssa.
 
Äijäx
Muutamasta päivästä viikkoon. Ei ole tiskaria joten noin kerta viikkoon tiskaan. Käytän huuhdeltua lautastakin useasti.

Joskus olen osoittanut mieltäni, kun ei ole ollut puhtaita ruokailuvälineitä, niin olen huuhdellut voiveitsen juoksevalla vedellä ja pyyhkäissyt sen sukanpohjaan :D

Muuten en ole mahdottoman bakteerikammoinen, mutta raaka liha ja etenkin broileri salmonellan suhteen epäilyttää.
 
Miääh
Alkuperäinen kirjoittaja Äijäx;29800665:
Muutamasta päivästä viikkoon. Ei ole tiskaria joten noin kerta viikkoon tiskaan. Käytän huuhdeltua lautastakin useasti.

Joskus olen osoittanut mieltäni, kun ei ole ollut puhtaita ruokailuvälineitä, niin olen huuhdellut voiveitsen juoksevalla vedellä ja pyyhkäissyt sen sukanpohjaan :D

Muuten en ole mahdottoman bakteerikammoinen, mutta raaka liha ja etenkin broileri salmonellan suhteen epäilyttää.
Joo sieltä sukistahan ei sinne voipakettiin eksykään mitään kasvamaan.
 
"hmm"
minulla ei ole kuin yksi kahvikuppi, mutta muistan hyvin harvoin huuhdella sitä käytön jälkeen niin mukiin kuivunut kahvisokerimaitokerros pitää pesaista käsin pois ennen uutta kuppia. pesen kyllä astiat usein ja juon kahvia 0-2 kertaa päivässä niin on usein puhtaana kaapissa.
 
iu
Mä juon niin paljon kahvia, että jos joka kerta ottais uuden mukin, tiskikone täyttyis jo niistä. Jos pesen koneellisen, laitan mukini mukaan, mutta muuten voin kyllä juoda samasta mukista päivänkin. Ja käytän maitoa.
 
määä
[QUOTE="femin";29800911]o_O[/QUOTE]

Ja olen muuten äärimmäisen bakteerikammoinen ;D Mutta laiska, ja tää on se mun "vastustuskykyaltistukseni".
Ja mulla on muuten aika ihmeellinen kuppi, se on jotain kummallista muovia ja lähtee aika hyvin huuhtomalla puhtaaksi.
Tai no, jos totta puhutaan mä keitän kahvini mikrossa samassa kupissa, joten oikeastaanhan se tulee keitettyä joka kerta...
 
Spencer Hastings
Päivän ajan. Huuhtasen aina välissä ja laitan "omalle paikalleen" odottamaan. Illalla tiskaan pois, kun viimeistään iltatee värjää sitä sisustaa ilkeästi.

Silloin kun käytän soijamaitoa niin jo parin kerran jälkeen pitää pistää tiskiin.
 
"femin"
Alkuperäinen kirjoittaja määä;29800936:
Ja olen muuten äärimmäisen bakteerikammoinen ;D Mutta laiska, ja tää on se mun "vastustuskykyaltistukseni".
Ja mulla on muuten aika ihmeellinen kuppi, se on jotain kummallista muovia ja lähtee aika hyvin huuhtomalla puhtaaksi.
Tai no, jos totta puhutaan mä keitän kahvini mikrossa samassa kupissa, joten oikeastaanhan se tulee keitettyä joka kerta...
Sen takia ihmettelen noin pitkää aikaa, koska itselläni on tapana juoda samasta lasista maitoa koko päivä. Huuhtelen lasin hyvin joka käytön jälkeen, mutta silti se on näkyvästi likainen jo ensimmäisen käytön jälkeen. Kupista tai värillisestä lasista sitä likaantumista ei varmasti huomaa samalla tavalla, kuin kirkkaasta lasista.

Itse en edes ole pöpökammoinen, vaan saatan syödä esim. lattialle tippuneen leivän, jos siinä ei ole näkyvää likaa. :D
 

Yhteistyössä