Jos vauvalla on ripuli, pitääkö herättää yöllä syömään useammin?

  • Viestiketjun aloittaja Nibib
  • Ensimmäinen viesti
Nibib
Normaalisti menee 10h yhdellä syötöllä, mietin että olisko hyvä jos kuitenkin herättelisi parin-kolmen tunnin välein syömään. 3,5 kk ikää.

Yleiskunto muuten hyvä, on oltu päivystykseen yhteydessä ja saatu ohjeet seurailla kuntoa, ja matalalla kynnyksellä lähdetään näytille jos yhtään siltä alkaa näyttämään.
 
"Vieras."
En herättäisi, jos nukkuu levollisesti. Tosin voi olla, että jos on akuutti ripuli päällä, "saatte " herätä yön aikana vaatteiden ja vaipan vaihtoon. Siinä tapauksessa ilman muuta syöttäisin.
 
Ap.
No ihan vetinen ripuli alkoi eilen illalla, sitä ennen ollut vaan normaalia tiheämpi kakkausväli parin päivän ajan. Parin tunnin välein noin suurinpiirtein tulee tällä hetkellä, syömisen aikana tai heti sen jälkeen useinmiten.
 
Ap.
Joo. Ei siitä haittaakaan varmaan ole. Saatiin ohje mennä käymään sairaalassa jos sama tilanne vielä huomennakin. Onneksi on syönyt reippaasti ja tähän mennessä ei ole ollut moksiskaan, vaikka nyt ihan vainoharhaisena tässä kyttäänkin merkkejä kuivumisesta..
 
"Muuan"
No kyllä noin pienen kanssa saakin olla vainoarhainen... Ja kannattaa mennä jo yöllä jos lapsen vointi huononee.. pissaakin on paha seurata jos on koko ajan ripuli.

Mä täällä pähkin 4v ikäisen kanssa etä pitääkö lähteä hengenahdistuksen takia sairaalaan... mies ja auto reissussa ja sairaalaan matkaa n. 40km... kivaa
 
Ap.
Totta, ajattelin silläkin että jos yöllä herättelisi rinnalle niin samalla näkisi vähän sitä vointia muuten.

Onko sun lapsella ennen ollut hengenahdistusta? Liittyykö siitepölyyn mahd.? Itse olen kärsinyt lapsesta asti siitepölyallergian aiheuttamista oireista, mukaan lukien hengenahdistus. Jos höyryhengittely ei auta ja nukkuminen ei suju vaivan takia niin voishan sitä varmaan lähteä käymään? Tsemppiä sinne :)
 
"Muuan"
On näillä tätä hegitysongelmaa ollut koko ikänsä... Nyt vaan tosiaan oon 2 lapsen kanssa yksin ja molemmille menee spiraa 1-2 tunnin välein.. mietin et soitanko kohta ambulanssin vai taksin.
 

Yhteistyössä