Koiran omistajat!!

  • Viestiketjun aloittaja hauvavauva
  • Ensimmäinen viesti
hauvavauva
Vinkkejä vailla. Meillä 6kk pieni sekarotuinen koira. Ruokaa on saanut aikaisemmin makkaraa x2 päivässä ja kokoajan ollut nappuloita tarjolla. Meillä on nyt saanut aterian x2 päivässä, sitä makkaraa ja nappulaa sekaisin.
Olen ajatellut että josko alkaisin tekemään koiralle itse ruuan..?
Onko millaisia kokemuksia niistä? Millä ruokitte koiranne?
 
"Rekku"
Itse syötän koiralleni pääasiassa laadukasta kuivanappulaa. Sekaan heitän vaihdellen raakaa jauhelihaa + kermaviiliä, jogurttia, piimää, koiranmakkaraa, kalaa. Joskus olen tehnyt riisistä, vihanneksista ja jauhelihasta sörsselin, jota olen sekoittanut kuivanappuloiden kanssa. Jos syötät koirallesi vain itse tekemääsi ruokaa, on tärkeää että ruoassa myös on kaikki mitä koirasi tarvitsee, ettei tule puutostiloja. Koirasi on vielä kasvuikäinen, joten tämä asia on sitäkin tärkeämpi.
 
ikaaamoh
Lopeta nyt ensteks se makkaran syöttäminen koiralle. Käy kaupasta hakemassa koiralle erilaisia lihoja (kanankauloja, siipiä, raakaluita), jauhelihaa/jauhettua lohta jne ja rupea pikku hiljaa totuttamaan niihin nappulan ohella. Samoin yrjölän puuroa voi antaa pieniä määriä. Googlaa barffaus.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
seraa
No jos rahapussi antaa myöten, voit valmistaa erilaisia ihmisille tarkoitettuja lihoja. Meillä meni näin, kun koira ei suostunut mitään raakaa lihaa/eläimille tarkoitettua lihaa.

Nyt syö, joten syötän erilaisia lihoja (raakana), luita, nappuloita ym. teollista (mutta kuitenkin suht hyvälaatuista ruokaa), eli sekaruokinnalla mennään.

Googlettamalla löydät mm. koirille tarkoitetun maksaherkun ohjeen.
 

Yhteistyössä