Perustele maailmankatsomuksesi

  • Viestiketjun aloittaja galluppia
  • Ensimmäinen viesti
vierasa
Onpa kyllä niin järjettömän laaja kysymys, että tähän on vaikea keksiä vastausta mutta koitetaan.

Olen ateisti ja skeptikko, mikä määrittää katsomukseni jumaluuden, kuolemanjälkeisen elämän yms. suhteen. Uskon tieteeseen ja siihen, että tieteen avulla voimme parantaa elämää parhaiten. Uskon yksilönvapauteen. Mielestäni niin kauan kuin ihminen ei satuta toisia teoillaan, hän saa tehdä ihan mitä tahansa haluaa. Uskon ihmisten hyvyyteen ja toisten auttamiseen. Elämän tavoitteena pidän onnellisen elämän elämistä ja samalla muiden auttamista niin että hekin voisivat elää onnellisen elämän.
 
Se on joustava kuin kimmoisa vaahtokarkki. Olen ateisti, mutta haluaisin kuvitella syntymättömiksi jääneiden pienteni vain ikään kuin päässeen rinnakkaistodellisuuteen, jossa he eivät joudu koskaan itkemään. Olen katkeroitunut realisti, uhkarohkea idealisti, varovainen pessimisti, lapsellinen optimisti.

Olen tiukka itselleni ja minun tulee aina ensin ansaita kaikki hyvä mikä tulee kohdalleni. Muiden eteen en panostustani säästele, mutta vaikka antaisin kaikkeni kenen tahansa puolesta, on se hyvin eksklusiivinen klubi keidrn seurassa oikeasti tahdon olla. Ruusunpunaiset lasini ovat tahrojen peitossa ja naarmuilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
Ateistinen humanisti, optimistinen ja jonkin verran idealisti.

Olen sitä mitä olen geenieni ja kasvuympäristöni takia. Tiede on opettanut paljon maailmasta. Uskon että mitään tarkoitusta ei ole, mutta se ei tarkoita että elämä ei olisi ihanaa. Pyrin elämään onnellisen elämän, se on valitsemani tarkoitus.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe

Yhteistyössä