Sanotteko ystävälle, jos jokin hänen sanomisissaan tai käytöksessään loukkaa?

  • Viestiketjun aloittaja "Mimmu"
  • Ensimmäinen viesti
"jep"
Minä sanon, mutta todella harvoin käy niin että ystävän sanomiset loukkaa, koska ystäväni ovat ihania ja koska osaan suhtautua asioihin huumorilla ja nauraa itselleni. Ne muutamat kerrat kun joku ystäväni on tahattomasti loukannut minua, olen kyllä nätisti asiasta ilmoittanut. Jos joku tuntematon/tuttu/ei-ystävä sanoo jotain jonka koen loukkaavana, minulla ei ole mitään ongelmaa napauttaa takaisin samalla mitalla :)
 
"vierailija"
Tietenkin sanon, turha jättää asioita myrkyttämään kaverisuhdetta. Sama pätee parisuhteeseen. Ihmiset on yleensä ottaen huonoja lukemaan ajatuksia! Tietysti on myös itsellä hetkiä jollin kaikki ärsyttää ja silloin voi harjotella sitä suunsa sulkemisen jaloa taitoa myös :).
 
vierastanen
Minulla on muutama rakas ystävä, joiden kanssa puhumme suoraan toisillemme.

Nyt yksi on mielestäni sairastumassa psyykkisesti, se on hirveää katsottavaa vieressä, enkä todellakaan sano siitä hänelle. Sairaus on hiipinyt häneen viime vuosina ja muutama viikko sitten tuli tilanne, jossa tajusin asian kaikessa karmeudessaan. Mietin miten jatkan tästä eteenpäin, mutta helppoa ei todellakaan ole.
 
Miksi et ota asiaa puheeksi ystävän kanssa? Voi hyvin kysyä, miten oikeasti voit ja että huoli on herännyt. Usein psyykkisesti sairastumiseen liittyy ahdistus ja/tai pelkotilat, joihin voi lähteä hakemaan helpotusta lääkäristä. Näin ystävä pääsee ammattiavun piiriin. Oman huolen voi aina sanoa ääneen!!
 
Spencer Hastings
En, vaan tulen palstalle avautumaan.
Lisään kertomukseeni jotain tunnistettavia yksityiskohtia ja toivon, että kaveri sattuu lukemaan aloituksen ja tajuaa itse korjata asian.
 
"a p"
En, vaan tulen palstalle avautumaan.
Lisään kertomukseeni jotain tunnistettavia yksityiskohtia ja toivon, että kaveri sattuu lukemaan aloituksen ja tajuaa itse korjata asian.
Hyvä idea...

Itse pohdin sanonko vai en. Mutta omasta mielestäni kun loukkaava käytös on jatkuvaa, eikä vain kerran sattunutta, olisi minulla oikeus sanoa. En vaan tiedä suuttuuko ystävä sellaisesta. Onko sellainen oikea ystävä, joka sanoo loukkaavia asioita tarkoituksella? Sellaista pohdin..
 
Niiinuliina
Itse ehkä ottaisin hiukan etäisyyttä tilanteeseen, kyllä se kaveri varmaan alkaa jossain vaiheessa ihmettelemään kun ei kuulu mitään. jos tulee viestiä "onko kaikki ok kun susta ei oo kuulunut mitään" tms niin sittenhän voi vaikka sanoo, että en oo pitänyt yhteyttä kun musta tuntuu pahalta kun sanot minulle niin tai näin....
 

Yhteistyössä