Ajatusten takkuaminen + niskajumi

  • Viestiketjun aloittaja vieras>>>
  • Ensimmäinen viesti
vieras>>>
Voiko niska-hartiajumi aiheuttaa ajatusten takkuamista ja keskittymisvaikeuksia? Kun mulla on jo pitkään (useamman vuoden) ollut oudon unelias olo koko ajan ja ajatustoimintakin tahmaa jotenkin. Tuntuu siltä että saisi oikein pinnistellä että pysyy hetkessä mukana ja "tajuaa" tapahtumat.

En käytä mitään päihteitä. Niska-hartiaseutu on sen sijaan ollut jo pitkään jumissa. Olen alle 30-vuotias.
 
lääkäriin
No mene jo lääkäriin. Voi varmaan aiheuttaa mutta voiko se kestää vuosia?? Mulla migreenin jälkeen on tilapäinen "dementia" ajatus ei kulje, sanat menee puhuessa sekaisin vaikka ajattelen ne ihan oikein jne. Mutta käy hakemassa apua jumiin ja samalla selvittämässä onko siitä johtuvaa. Mulle tulee mieleen poissaoloepilepsia, mutta ei senkään vaikutukset ole jatkuvia vaan hetkellisiä,
 
"TiiTii"
Peesaan edellistä "puhujaa". Minulla kilpirauhasen vajaatoiminta aiheutti juuri tuollaista; ajatus ei kulkenut, tai kulki äärettömän hitaasti, ei pystynyt keskittymään, muisti pätki, koko ajan enemmän tai vähemmän "hömelö" olo. Nyt on lääkitys kohdillaan ja olo paljon skarpimpi . Toki kertomasi olotila voi johtua niskajumistakin, mutta kannattaa testata kilpparitkin :)
 

Yhteistyössä