Kokemuksia synnyttämisestä Mikkelissä, oma LA 25.10.2014

  • Viestiketjun aloittaja "ensikertalainen"
  • Ensimmäinen viesti
"ensikertalainen"
Olen lueskellut jonkin verran muiden synnytyskokemuksia ylipäätään ja kiinnostaisi kuulla millainen kokemus synnyttäminen Mikkelissä on ollut.

Lähinnä kuinka kätilöt ja lääkärit ovat suhtautuneet synnyttäjään, sujuiko kaikki hyvin ja saitteko opastusta esim vauvan hoitoon riittävästi? Itseäni jännittää/pelottaa synnytys ja tarvitsisin siihen rinnalle kätilön joka kertoisi mitä milloinkin tapahtuu ja haluaisin että tilanne pysyisi rauhallisen ja kiireettömän oloisena.
 
Minulla
Oli ihan hirveä kokemus :( En päässyt synnytyssaliin ajoissa koska synnytyssalit olivat tupoten täynnä ja kun viimein pääsin, jäin ilman kivunlievitystä ja synnytin luomuna. Kätilökään ei ollut luonani kun pienet hetket, voihan se olla että sielä on tilanteet muuttunut.
 
Itse synnytin tammikuussa 2012 ja silloin ainakin oli tilaa. Pääsin synnytyssaliin ajoissa ja kätilö tarkisti koko ajan onko kaikki hyvin. Sain haluamani kivunlievityksen eli epiduraalin lähes heti. Mulle jäi tosi hyvä mieli synnytyksestä, vaikka vauva joutuikin teholle pari tuntia synnytyksen jälkeen, alhaisen verensokerin takia. Nyt on toisen la 29.5. ja olen kyllä levollisin mielin menossa. Voin toki palata asiaan sitten kun tiedän miten tämä synnytys meni.
 

Yhteistyössä