Miksi mulle tulee aina haravoinnista aivan hirvittävät lihaskivut? Muusta liikunnasta ei tule.

  • Viestiketjun aloittaja "tuska"
  • Ensimmäinen viesti
"tuska"
Tämän takia inhoan haravointia, aivan jumalattomat tuskat käsissä taas. Sekä lihaksissa että nivelissä. Eikä auta buranat. Ja tätä helvettiä jatkuu pari päivää. Kipu ei ole samanlaista kuin mitä vaikka punttisalilta tai muusta lihasjumpasta saa, tää on sellaista kuin lapsena olivat "kasvukivut". Mistä tää johtuu? Kenelläkään muulla samaa vaivaa?
 
vierass
Käytät eri lihaksia kuin muuten. Eli rasitat sellaisia lihaksia, jotka eivät rasitu tekemässäsi jumpassa tai punttisaliohjelmassasi. Suosittelen siis haravoimaan useammin tai monipuolistamaan treeniä, jos haluat pitää kaikki lihaksesi kunnossa.
 
opej
Jännä. Mä taas en saa haravoinnista mitään särkyjä, vaikken käy salilla ollenkaan ja harrastan haravointia todella satunnaisesti vanhempieni pihassa. Selvästi kyse on tosiaan liikeradasta. Osaatko haravoida molemmin päin? Se ainakin vähentää rasitusta, kun voi vaihtaa puolta vähän väliä. Missä kohtaa käsiä kipu on? Mä jotenkin miellän, että se liike tehdään yläkropalla eikä esim. käsivarsilla.
 
haravoitsija
Kun haravoi kerralla vähän ja tekee sitä haravointia jokapäivä niin ei kyllä kipeydy mistään kohdasta.
Siinä vähän kerrallaankin haravoinnissa on hyvä muistaa haravoida sekä oikea- että vasenkätisesti jotta tulee rasitettua kroppaa tasapuolisesti.

Onhan se niin että jos tekee mitä tahansa juttua äkkiseltään paljon niin löytyy "uusia" lihasryhmiä jotka sitten valittavat jonkin aikaa. Vanha sananlasku toteaa "siitä se paranee mistä kipeytyikin" joten ei muuta kuin haravan varteen vaan.
 

Yhteistyössä