Miks ei ajatus toimi töissä äitiysloman jälkeen? Tyhmentääkö äitiys oikeasti?

  • Viestiketjun aloittaja tyhmäkö
  • Ensimmäinen viesti
tyhmäkö
Siis olen ollu kotona nyt kahden lapsen kanssa, n. 3vuotta. Oon alkanu käydä viikonloppuisin töissä, ihan oman alan töitä. Tuntuu vaan niin takkuselta, ihan kun kävis niiiiiin hitaalla. Ihan kun puolet aivoista olis sulanu pois äitiyslomavuosien aikana :D Ja muisti, mä en tunnu ees muistavan mitään.. Onko muita yhtä hatarapäitä? Vai onks mul joku dementia?
 
"Jenna"
täällä ilmoittautuu toinen hatarapää! ollut nyt kotona vajaa pari vuotta ja vasta puolisen vuotta on saanut jotain otetta muistamiseen, kun kävin töissä satunnaisesti. Minusta tuntuu että suurin syyllinen on ainakin itselleni ollut unettomuus joka iski kaiken sen alkuväsymyksen jälkeen, poika alkoi nukkua ja pidentää syöttövälejä vaan äiti se vaan tillottaa pimiässä huoneessa rättiväsyneenä, mutta ei vaan unta kuulunut. Se sitten alkoi laantua kun poika alkoi lähestyä 9kk, jolloin poika alkoi taas valvottaa mahavaivoilla ja mitä kaikkea.

Joku tutkimushan oli, jossa oli tutkittu kolmen vai neljän eri ihmisen eri elämäntilanteessa olevan stressitasoja ja äiti oli ainut jolla se ei koskaan laskenut, edes yön aikana ei ehtinyt nollata kuten muilla. Joten kertonee siitä kuinka raskasta ja stressaavaa äitiksi tulo ja se ensimmäiset vuodet voikaan olla. (=)
 
PaskanMarja Harmaana
Juu ei minunkaa päässä pysy enää mikää asia.Kaikki unohtuu mikä sinne on joskus päässy menemää.En olis ikinä uskonut että minusta olis tullut tämmönen lahopää.
 
"wieras"
Pienten lasten kanssa ollessa ei oikeastaan koskaan pysty keskittymään johonkin asiaan täysillä vaan koko ajan pitää kuulostella, mitä lapset puuhaa. Tuosta poisoppimiseen menee vähän aikaa. Kyllä se siitä.
 
"Nilla"
Mä olin lasten kanssa kotona yli 4 vuotta, ja kun palasin töihin (heti kokopäiväisesti) niin tuntui että vasta kuukauden jälkeen aivotoiminta alkoi olla entisellään. Edelleen kolmen vuoden töissäolon jälkeen tuntuu että oon ihan lahopää. Palautuukohan tässä koskaan enää entiselleen, vai vaihtuuko tää suoraan vanhuusiän dementiaan...
 

Yhteistyössä