Tupakoinnin lopetus oireet prkl..

Oon nyt ollut täysin polttamatta n. 56 tuntia eli n. 2,5 vuorokautta. Eilen ja toissapäivänä jauhoin yht. 5 niksapurkkaa eli toisena päivänä 3 ja toisena 2 mutta nyt en ole tänään ottanut yhtään purkkaa koska ajattelin etten niitä tarvitse kun muutaman vain muutenkin söin.
Mutta niihin oireisiin. Oon ennenkin lopettanu polttamisen ja koskaan ei oo tämmöstä ollu.
Eilen hiljalleen alkoi kun olin n. vuorokauden silloin ollut polttamatta ja tänään on vaan pahentunut. Aivan kauhee yskä, rintaan sattuu ja yskiminen sattuu joka paikkaan, päähän,nieluun, niskaan yms. Tuntuu että yskiessä meinaan oksentaa tai tukehtua. Mitä ihmettä tää on???? Ja edelleen, mulla ei ikinä oo tämmöstä ollu lopetuksen yhteydessä :( Puhuminen ei tunnu kivalta kun alkaa heti yskittää ja kurkkua ärsyttää ja kutittaa koko ajan..
Olo on muutenkin huono, hikoilen ja seuraavassa hetkessä palelen.
Mies on käyttäny koiraa pihalla vaikka hänkin lopetti tupakoinnin samaan aikaan kuin minä ja kerkes polttaa huomattavasti kauemminkin kuin minä. On tuntunu et en halua lähteä ulos tästä kämpästä :x
Heikkona hetkenä sitä miettii et miks he******sä lopetan polttamisen kun saan tämmösen kärsimyksen tilalle? Olo on siis tosi sairas ja inhottava..
Olen jotain 3 vuotta vanhaa avaavaa astmalääkettäkin ottanut et auttais tuohon keuhkojuttuun edes vähän, tiedä saako noin vanhaa edes ottaa :whistle:
Anteeksi valitus, on vaan nyt aivan järkyttävä fiilis :ashamed:
 
"vieras."
Kyllähän se lopettaminen tuskaa toisinaan on, itsekkin muutaman kerran lopetin, mutta aina alkoi typeryys uudelleen, oli tosi vaikeaa lopettaa. Viimeisestä lopetuksesta on jo 2,5 vuotta, ei tehnyt heikkoa ollenkaan lopettaa, luulen, että nyt oli motivaatio ja hetki oikea lopettamiselle, enää ikuna en vedä savuakaan.
 
saman kokenut
Ensimmäiseksi neuvoksi annan sen, että nikotiinipurkkaa pitää käyttää vaikka ei tee röökiä mieli. Se on sen ideakin, että se estää sen ettei tule mieli. Jos odotat siihen asti että alkaa tupakka pyörimään mielessä, se on liian myöhäistä. Ei se purkka anna sitä tunnetta mitä tupakka. Eli käytä sitä purkkaa ohjeen mukaan. Jauha suussa ja laita "nuuskana" ikeneen lepäämään. Ja tee se vaikkei tekisi yhtään kessua mieli.

Yskimiseen auttaa höyry ja/tai saunominen. Käy saunomassa tai hengitä muuten vain höyryä, ihan kuten olisit flunssassa. Tuo pahin "räkiminen" menee ohi päivässä tai kahdessa.

Muista tahdonvoima!! Suurin osa sortuu sytyttämään koska tulee fiilis: "en mä ehkä vielä halunnutkaan lopettaa ja mä lopetan kuitenkin.... ensi syksynä vaikka". Tuo tekosyy tulee ja on aina, joten älä anna sille valtaa vaan taistele.
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
fff
No eipä ihme että on kaiken maailman oireita kun myrkyn saanti elimistöön loppuu kuin seinään niin elimistö reagoi.


Tupakassa on noin 4000 ainesosaa, joista noin 50 aiheuttaa syöpää ja vähintään 250 on terveydelle haitallisia.

Tupakansavu sisältää myös muun muassa arseenia ja syanidia (myrkkyjä), asetonia (kynsilakan poistoaineessa ja maalin ohenteissa), metanolia (polttoaine, joka sokeuttaa ja tappaa), kadmiumia, lyijyä ja elohopeaa (myrkyllisiä metalleja), DDT:tä (tuholaismyrkky) ja radioaktiivisia aineita, kuten polonium 210:ä (maailman myrkyllisin aine).


Tässä lista tunnetuimmista aineista:

Ammoniakki Tunnetaan pesuaineen ainesosana. Muuttaa hengitysteiden pH:ta ja lisää näin nikotiinin imeytymistä elimistöön. Lisätty tätä nimenomaista tarkoitusta varten tupakkatuotteisiin.

Asetoni Tunnetaan maalinpoistoaineista eli on liuotin.

Arseeni tuholaismyrkky

Bentseeni Aromaattinen, herkästi haihtuva neste, joka korkeina pitoisuuksina lisää ihmisen syöpään, yleisimmin leukemiaan, sairastumisen riskiä. Sitä käytetään räjähteiden, synteettisen kumin ja kankaan sekä pesuaineiden valmistukseen.

Bentsopyreeni Syöpää aiheuttava aine, jota syntyy epätäydellisessä palamisessa, esimerkiksi avotulella grillatessa (makkarassa mustuneet kohdat sisältävät), liikenteessä ja metsäpaloissa.

Butaani Sytytysneste, jota käytetään muun muassa retkikeittimissä ja kaasuhelloissa nestekaasun muodossa.

Cadmium Alkuaine, jota on auton akuissa.

DDT Hyönteismyrkkynä tunnettu, joka on nykyään useimmissa maissa kielletty. Tappaa hitaasti, koska se kertyy maksaan ja munuaisiin ja pikkuhiljaa vaikuttaa hormonitoimintaan.

Formaldehydi ruumiiden säilöntäaine

Häkä Muodostuu esimerkiksi puun palaessa takassa epätäydellisesti ja tällöin muodostuu myrkyllistä hiilimonoksidia eli häkää.

Metanoli Rakettien polttoaineissa

Naftaliini Koipalloissa käytetty myrkky, jolle pitkäaikainen altistuminen aiheuttaa syöpää ja anemiaa. Se myös imeytyy ihon läpi.

Nikkeli Terveydelle haitallinen aine, joka allergisoi herkästi ja siksi sen käyttöä onkin rajoitettu esimerkiksi napeissa ja koruissa. Nikkelin kaasumainen yhdiste on tappava pieninäkin annoksina ja sen pölyn hengittämiselle altistuminen aiheuttaa hengitysteiden syöpää.

Titaani Lentokoneiden valmistuksessa käytetty aine.

Tolueeni Liuotusaineiden aineosa, joka on ärsyttävä ja helposti syttyvä. Käytetään esimerkiksi painomusteissa, liimoissa, tinnereissä ja lakoissa.

Vetysyanidi Tunnetaan Hitlerin Auscwitchin kaasukammioissa käytettynä tappavana kaasuna.
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR

Yhteistyössä