Voiko keskenmeno enää tulla jos vuoto loppunut?

  • Viestiketjun aloittaja "mammeli"
  • Ensimmäinen viesti
"mammeli"
Minulla viikkoja noin 11, ja vuotoa tullut kolme päivää. Ensin ruskeaa, sitten punaista ja sitten ruskeaa. Vähän välillä lorahdellut, max ruokalusikallinen kerrallaan. Kirkasta verta, ei mitään muuta. Lopuksi vuoto on ollut enää ruskeaa limaista. Nyt on normaalin näköistä valkovuotoa, vähän tulee ruskeaa, mutta ei huomattavasti.
Kipuja ei enää ole, alaselkää on jomottanut sekä muutenkin menkkamaista kipuilua, kun vuotoa on tullut.
Näinköhän sitten keskenmenoa ei tullutkaan, vaikka niin luulin, kun vuoto ja kivut alkoi.
Voiko valemenkat olla tällaiset? Onko kokemusta, ettei tullutkaan keskenmenoa, kun vuoto loppuikin.
 
Vie ras
Kivuista sen verran, että itse kärsin puoleenväliin raskautta aina välillä "menkkakivuista". Paniikissa soitin neuvolaan ja täti kysyi millä rv:llä kivut tulevat. No ne tuli aina kun olisi menkkojen aika ollut.
 
Vie ras
Kivuista sen verran, että itse kärsin puoleenväliin raskautta aina välillä "menkkakivuista". Paniikissa soitin neuvolaan ja täti kysyi millä rv:llä kivut tulevat. No ne tuli aina kun olisi menkkojen aika ollut.
 
"mammeli"
Mäkin ajattelin, että kivut kuuluu raskauteen. Ja vuotokin voi olla normaalia. Kipuja on ollut nyt noin kolmisen viikkoa. Onko kohtu sitten kasvamassa niin johtuu siitä kivut.
 
Vie ras
Kyllähän voi tulla vaikka keskeytynyt keskenmeno. Kuollut sikiö ei siis vuoda itsestään pihalle, vaan tarvitsee tyhjentää lääkkeellisesti/kaavinnalla.

Saatat kyllä kuulua siihen onnelliseen joukkoon, jolle vuoto raskausaikana ei merkitse mitään sen ihmeempää.
 
Vierass
Onko siis ultrattu, ettei ole km?
Mulla on ollu vuotoja 3 raskaudessa ilman km.
1 km ilman vuotoja eli keskeytynyt km
1 km niin, että ensin vuosi viikon verran ja kaikki ok, mutta tästä puoltoista viikkoa pieni oli kuollut.
Eli oman kokemuksen vuodon määrästä, kestosta tai sen loppumisesta tai edes vuodottomuudesta ei voi päätellä km.

Toivotaan, että oli harmitonta.
 
-
Siis tuo kolmen päivän vuoto voi olla se keskenmeno. Itsellä kävi niin ettei alkio ollut kehittynyt ollenkaan ja keskenmeno oli vain vähäistä kirkasta vuotoa. Ei ollut hyytymiä tai mitään näkyvää alkavasta vauvasta. Tämä keskenmeno oli kolmas raskauteni ja myöhemmin ajateltuna olisi hälytyskellojen pitänyt soida jo aikaisemmin, ainoa raskausoire oli valtavan syvä väsymys kun aiemmissa raskauksissa oli pahoinvointia, palelua, pissahätää..

Toivotan sinulle jaksamista epävarmuuden keskelle <3
 
Ei noista vuodoista voi tietää. Se voi olla normaalia, tai sitten ei ole. Itsellä tuulimunassa rv 9 tuli yhtenä päivänä vain hieman kirkasta vuotoa. Sen jälkeen ei tullut mitään, ja silloinkin tosiaan niin vähän ettei siitä edes kamalasti huolestunut.
 
"..."
Minulla oli neljännessä raskaudessa todella runsasta vuotoa n. tunnin verran vko:lla 9. Olin aivan varma, että nyt meille tuli ensimmäinen keskenmeno. Seuraavana päivänä minut ultrattiin.... kohdusta löytyi kaksi elävää sikiötä. Veren vuoto jatkui tiputteluvuotona kaksi-kolme viikko. Syytä vuotoon ei löytynyt. Meille ei tullut keskenmenoa vaan toiset kaksoset.
 
"mammeli"
on ultrattu viikolla 7, ja syke silloin löytyi myös. mutta tosiaan, eihän näistä voi tietää. kokemuksia vaan olin vähän vailla, että voiko olla mahdollista, että ei tule tosiaan km, kun vuoto loppui. tänään ei ole tullut yhtään mitään, eli ei minkäänlaista ruskeaa vuotoakaan.
 
vierras
Kävisin yksityisellä ultrassa tarkistamassa. Mulla on takana neljä raskautta, joissa kolmessa ollut vuotoja. Menivät suunnilleen näin:

1. raskaus, rv 5+ ruskeeta tuhrua, menkkakipuja yhtenä päivänä, kirkkaampaa vuotoa muutaman tunnin ajan pari päivää myöhemmin. Vuodot loppui siihen ja rv 7+ ultrassa eloton Sikiö -> tyhjennykseen.

2. raskaus, rv 5+ runsas verinen vuoto ja kymmeniä hyytymiä ilman mitään kipuja, keskenmeno.

3. raskaus, ei pisaraakaan vuotoja, vauva syntyi rv 42.

4. raskaus, kirkasta verta noin 2rkl verran eräänä iltana rv 5+, ei kipuja ja vuoto rauhottui parissa tunnissa. Ultra 6+5 ja sikiö sykkeineen löytyi, ei myöhempiä vuotoja. Vauva syntyi rv 42.


Itse olin jo tuossa viimeisessä heittämässä kirvestä kaivoon aiempien kokemusteni vuoksi, mutta näemmä on kuin onkin mahdollista vuotaa verta ilman keskenmenoa.
 

Yhteistyössä