Mikä teidän mielestä lisää onnellisuushormoni-serotoniinia?

Seksi ym jos nyt ei lasketa, niin mitkä ruoat, harrastukset lisää serotoniinia aivoissa eli hyvänolon tunnetta? Mikä on sun kokemus? Musta suklaa ihan selkeästi! Yks ilta olin kaverilla ja rupes tekee mieli ihan törkeästi maitosuklaata, ja ajoin sit aika pitkän matkan apsille jotta sain suklaalevyn :D Vaikka siitä pitäis tulla huono omatunto niin tunsin oikein kuinka tulin paremmalle tuulelle ja se lisäs jotain mielihyvää fyysisesti.. En oo koskaan vetässyt niin nopeeta kokonaista levyllistä :|
 
"hupsu"
Mulla on kyllä niin, että jos kaipaan lohtua jostain syömisestä, niin suklaata sen olla pitää. Ei voisi kuvitellakaan syövänsä kirpeitä hedelmäkarkkeja tai salmiakkia apeaan mieleen... Mutta suklaata kyllä, ei onneksi enää levykaupalla, muutama pala riittää.
 
[QUOTE="hupsu";29805473]Mulla on kyllä niin, että jos kaipaan lohtua jostain syömisestä, niin suklaata sen olla pitää. Ei voisi kuvitellakaan syövänsä kirpeitä hedelmäkarkkeja tai salmiakkia apeaan mieleen... Mutta suklaata kyllä, ei onneksi enää levykaupalla, muutama pala riittää.[/QUOTE]

Joo-o suklaata sen olla pitää<3 voin suositella pandan maitosuklaata, tosi halpaa 1,5e ja hyvää toisin kun fazerin sininen on jotain yli 2e ja se on jo melko iso levy yhdelle.
Mut oon lukenut jostain sen helpottavan pms-oiresiin ja nyt sen hokaisin et serotoniinitason noususta se johtuU!
 
iu
En mäkään tykkää suklaasta, ehkä mulla ei oo serotoniinivajausta? Jos joskus syön suklaata, niin korkeintaan sitä ihan tummaa, ja silloinkin vain pähkinöiden kanssa.
 
En mäkään tykkää suklaasta, ehkä mulla ei oo serotoniinivajausta? Jos joskus syön suklaata, niin korkeintaan sitä ihan tummaa, ja silloinkin vain pähkinöiden kanssa.
Joo voipi olla, että sun aivojen serotoniinitasot on läpi kuukauden päivät hyvät (ellet kärsi pms-oireista?) ja silloin ei himota suklaa. Makes sense. Tummaa suklaata pitäis syödä!! Pari palaa vain. ja tietty pähkinöitä :)
 
Ja aurinko! :heart: Miks hitossa olen syntynyt tänne pohjolaan jossa aurinko pilkahtaa vain pari sekunttia vuodessa :'( jossain espanjassa olisin onnellinen varmaan aina.
Espanjassa on sitten omat ongelmansa kyllä eikä sielläkään aina aurinko paista. Talvisaikaan täytyy olla villasukissa ja hankkia lisäpattereita koska talot on suunniteltu pitämään asunnot viileinä, ei lämpiminä.
 

Yhteistyössä