Mitä teen lapseni isä hengailee alaikäisen kanssa

  • Viestiketjun aloittaja Kizzzz
  • Ensimmäinen viesti
Kizzzz
Moikka

Tästä tulee pitkä tarina mutta kerron nyt koko jutun..
Murheeni on seuraava
Erosin lapsen isästä muutama pv sitten. Lapsemme on 2kk vanha. (Olen yksinhuoltaja)
Ennen eroa lapsen isä tutustui sattumalta kadulla 15-vuotiaaseen tyttöön joka pyysi häntä ostamaan tupakkaa. Hän itse täyttää pian 24 vuotta. Hän kävi ostamassa ja tytöllä oli ollu viinaa vissiin myös.. He alkoivat jtn juttelemaan siina ja tyttö kysyi että haluaako hän juoda tämän kanssa johon oli vastannu myöntävästi.. Olivat menneet tytön asunnolle ja ryypänneet sielä ja kuulema jutelleet ja pelannu pleikkaa.. Mina soitin kun hullu että missä hän on koska oli menny aamulla töihin eikä kotiin ollu vielä tullut.. Monen soiton jälkeen hän vastasi ja sai että on kaverinsa luona ryyppäämässä ja tulee myöhemmin illalla.. Kello lähestyi jo 1 kun aloin soitella taas.. Soittelin niin pitkään että häneltä loppui akku. Mies ilmaantui kotiin seuraavana päivänä 4 jälkeen illalla. Sen jälkeen hän on viestitelly tämän tytön kanssa fbssä.. Ja silloin en tienny vielä tästä tytöstä.. Sain myöhemmin selville että mikä tää juttu on ja hän sano vain että hän polttelee hänen kanssa ja juttelee vain.. Samana iltana hän peni ulos ja sanoi että ei ole kauaa.. Tuli taas puoli 2 yöllä kotiin ja oli tämän tytön kanssa. Meille tuli tietenkiin riitaa siitä koska en todellakaan hyväksy sitä että 24 vuotias hengailee 15 vuotiaan kanssa ja polttelee! Seuraavana päivänä hän halusi lähteä yöllä taas sinne tytön luo ja meille tuli riitaa ja hän sanoi ettei halua olla enää kanssani jne.. (Oli suunnitellu jäävänsä sinne taas yöksi ja tytön vanhemmat eivät ole kotona siis). Sain sen tytön yhteys tiedot ja kysyin suoraan milä juttu tää on.. Aluksi väitti että ovat vain kavereita ja käyvät pössyttelemässä myöhemmin tyttö ei enään ollutkaan varma että mitä heidän välillään on.. Kysyin että ovatko he harrastaneet seksiä tai suudelleet niin tyttö väitti etteivät ole ja kuulema että lapseni isä ei ole ees yrittänyt mitään.. Että he ovat vaan tavanneet muutaman kerran ja pössytelleet ja vain halanneet ja tyttö sanoi että lapseni isä oli vissiin kerran yrittänyt häntä suudella mutta että oli estänyt sen. Heitin eron yhteydessä lapseni isän ulos asunnosta ja hän majailee nyt tämän tytön luona koska ei ole minnekkään muualle mennä..

Elikkä mietin tässä että kun olen yksinhuoltaja niin onko hänellä mitään oikeuksia lastansa kohtaan? Ja voiko tosta sen säädöstä tehdä jonnekki jonkun ilmotuksen? Ja vaikuttaako ilmotuksen teko esim jotenkin meidän lapsen tapaamiseen tai jtn? Mua oksettaa ja kuvottaa että hän vaihtoi meidät johonki 8 luokkalaiseen ja en halua että hän tulee lähellekkään lastani!
 
"V ieras"
No ls-ilmo nyt senkin perusteella, että 15-vuotiaan vanhemmat ei näköjään ole kiinnostuneet tyttärestään paskan vertaa.
Sun ex voi myös saada syytteen lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
 
Kizzzz
[QUOTE="sipsi";29805582]Miten tuonikäinen voi roikkua kasilaisen kotona yötä myöten pössyttelemässä?[/QUOTE]

Eivät he kuulema kotona pössyttele vaan jossain metsässä
 
gih
No hyi helvetti... poliisille voit ilmoittaa jos ovat tehneet jotain seksuaslista tai jos mies on hommannut ne huume.
Mutta lasta et voi estää näkemästä noilla perusteilla. Ole tietysti vihainen, oikeuteusti, mutta lapsella on oikeus isäänsä niin kauan kuin isä ei osoita olevansa täysin kykenemätön siihen.
 
aset
No hyi helvetti... poliisille voit ilmoittaa jos ovat tehneet jotain seksuaslista tai jos mies on hommannut ne huume.
Mutta lasta et voi estää näkemästä noilla perusteilla. Ole tietysti vihainen, oikeuteusti, mutta lapsella on oikeus isäänsä niin kauan kuin isä ei osoita olevansa täysin kykenemätön siihen.
Mielenkiinnosta: mihin te vedätte sen rajan, että isä on tarpeeksi niljake, ettei voi vauvaa jättää hoidettavaksi? Kun toisaalta niitä lastensuojeluilmoituksia tehdään melko pienestäkin.
 
u hub
Miehelle tulis kiva lista.. alkoholin ja tupakan välittäminen alaikäiselle, seksuaalinen hyväksikäyttö/raiskaus (varmasti meni tekemään jotain tytön kanssa, miksi muuten olisi sen luo lähdössä ja muutenkin mitä muuta tuolliselta pervopenalta voi odottaa) ja törkeä huumausainerikos jos on alaikäiselle antanut huumeita
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Kizzzz
Mielenkiinnosta: mihin te vedätte sen rajan, että isä on tarpeeksi niljake, ettei voi vauvaa jättää hoidettavaksi? Kun toisaalta niitä lastensuojeluilmoituksia tehdään melko pienestäkin.
Ensinäki isä on todella vähän viettänyt aikaa lapsen kanssa ja nyt jostain syystä rupes kusemaan
Toseks hänellä ei ole pysyvää työtä ja luottotiedot menneet ja ulosotosta jatkuvasti kirjeitä eli hän ei saa asuntoa
Kolmanneksi hän ei ole edes ostanyt 1 ainuttakaan asiaa lapselle.. Kaikki vapaa raha menee kannabiksen poltteluun

Unohdin vielä mainita sitä että sillon kun tuli ero ja yritin sitä heittää ulos ja halusin avaimet häneltä niin hän ei antanut enkä päästänyt häntä ulos avaimien kanssa.. Niin hän tarttui kiinni minuun niin että kädet mustelmilla, hakkasi sohvan patjoilla, otti kurkusta kiinni ja uhkaili että jos hän joutuisi joskus vankilaan takiani niin hän etsisi minut käsiinsä sen jälkeen ja tappaisi.. Tietenkään mulla ei tästä ole mitään todisteita muuta kun mustelmat käsissä
 
u hub
Mielenkiinnosta: mihin te vedätte sen rajan, että isä on tarpeeksi niljake, ettei voi vauvaa jättää hoidettavaksi? Kun toisaalta niitä lastensuojeluilmoituksia tehdään melko pienestäkin.
Isän niljakkuus ei tee hänestä huonoa isää. Esim. Lapsen kaltoinkohtelu tai hoidon laiminlyönti tekee. Nämä seikat joita ap kertoi eivät ole tarpeeks painavia sille ettei isä saisi tavata lasta ollenkaan. Mitään ap ei kertonut siitä miten isä kohtelee lastaan.
 
"liini"
[QUOTE="sipsi";29805760]Kyllä minun korvaan ysiläsen äitinä särähtää se, että vuotta nuorempi viettää pääsiäispyhät yksin kotona... Ja ilmeisesti ei sitten niin turvallisissa merkeissä ole yksinolo mennyt :([/QUOTE]

Ei äidillä huolta onhan teinillä täysi-ikäinen kokenut hyvä isä lapsenvahtina :D
 
[QUOTE="sipsi";29805760]Kyllä minun korvaan ysiläsen äitinä särähtää se, että vuotta nuorempi viettää pääsiäispyhät yksin kotona... Ja ilmeisesti ei sitten niin turvallisissa merkeissä ole yksinolo mennyt :([/QUOTE]

ja minun.
 
Isän niljakkuus ei tee hänestä huonoa isää. Esim. Lapsen kaltoinkohtelu tai hoidon laiminlyönti tekee. Nämä seikat joita ap kertoi eivät ole tarpeeks painavia sille ettei isä saisi tavata lasta ollenkaan. Mitään ap ei kertonut siitä miten isä kohtelee lastaan.
Sinähän et sitä päätä ja viranomaiset kyllä luottavat tuossa äidin ja muiden lähiomaisten kokemukseen isän luotettavuudesta. Huoltajan pitää olla tarpeeksi tasapainoinen ja vastuuntuntoinen, lapsen hoito on vaativaa eikä lapsi ole mitään kertakäyttö kamaa.. etenkään pienenä kun koko kehitys on täysin kesken.
 
u hub
Ap olikin kirjoittanut samaan aikaan kuin minä. Tietysti jos isä on väkivaltainen ja se on kohdistunut lapseenkin tai voi kohdistua niin ei pidä antaa lasta kaksin hänen seuraansa. Mutta siitä väkivallasta pitäis olla todisteita.
Voihan se olla että mies tyytyy siihen kun ap sanoo ettei anna lasta hänelle... mutta jos vie asian eteenpäin niin todennäköisesti saa tapaamisoikeuden, ehkä valvottuihin tapaamisiin tosin.
 
Ap olikin kirjoittanut samaan aikaan kuin minä. Tietysti jos isä on väkivaltainen ja se on kohdistunut lapseenkin tai voi kohdistua niin ei pidä antaa lasta kaksin hänen seuraansa. Mutta siitä väkivallasta pitäis olla todisteita.
Voihan se olla että mies tyytyy siihen kun ap sanoo ettei anna lasta hänelle... mutta jos vie asian eteenpäin niin todennäköisesti saa tapaamisoikeuden, ehkä valvottuihin tapaamisiin tosin.
Höpö höpö :D Viranomaisilla ei ole siihen varaa, että lapsi tulee pahoinpidellyksi tai tapetuksi kun on näyttöä että ihmisen käytös on impulsiivista ja väkivaltaista. Kun et selvästi tiedä mistä puhut niin : elä anna neuvojasi jookos? :)
 

Yhteistyössä