Millon tää loppuu...?? Raskauspahoinvoinnista

  • Viestiketjun aloittaja "maikku"
  • Ensimmäinen viesti
"maikku"
Nyt rv 11+0, kamala olo senkun jatkuu... En suoranaisesti oksenna, mutta pahoinvointi on kaverina 24/7. Alkoi joskus 7+0, nyt rupeaa pahasti tympimään... En yhtään muista aikaisemmista raskauksista että milloin tää on mennyt ohi, mutta toivottavasti tää pian loppuu. Hitto kun en ole vanhemmille lapsille kertonut vielä uudesta tulokkaasta, niin vaikea selittää kuinka äidillä on koko ajan huono olo.:(

Kohtalotovereita? Onko kukaan juuri nyt näillä viikoilla/vähän myöhemmillä viikoilla, milloin teillä helpottanut?

Ja juu, tiedän että pitäisi olla vaan onnellinen kun ollaan raskaana, mutta joskus se saattaa vähän unohtua kun mikään ei maistu ja ollaan pala kurkussa koko ajan.:(
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;29806611:
Mulla loppunut kaikissa kolmessa rv25 paikkeilla (ihan päivittäin oksentanut monta kertaa, ja välillä käynyt tiputuksessa) ja alkanu uudestaan sitten 10viikkoa myöhemmin lievänä oksetuksena joka jatkunu loppuun (41-42) asti.
Ihanaa!
 
"huoh"
niin jos se loppuisi kun seinään niin sittenhän sä mäkättäisit siitäkin? ja jos et yhtä pahoinvointia kestä 9kk, miten kestät lapsen kasvattamisen 18 vuotta? pidä kinttus visusti kiinni, eipä tartte sun jäkättää
 
Ken guru
[QUOTE="huoh";29806622]niin jos se loppuisi kun seinään niin sittenhän sä mäkättäisit siitäkin? ja jos et yhtä pahoinvointia kestä 9kk, miten kestät lapsen kasvattamisen 18 vuotta? pidä kinttus visusti kiinni, eipä tartte sun jäkättää[/QUOTE]

Eikö ukkos antanut eilen, vai mikä kiristää?
 
"vierailija"
[QUOTE="huoh";29806622]niin jos se loppuisi kun seinään niin sittenhän sä mäkättäisit siitäkin? ja jos et yhtä pahoinvointia kestä 9kk, miten kestät lapsen kasvattamisen 18 vuotta? pidä kinttus visusti kiinni, eipä tartte sun jäkättää[/QUOTE]
Peesi! Kaikki halvatun vänisijät sitä paksuksi hankkiutuukin!!
 
julmaa
Itse olin viikot 7-16 täysin vuodelevossa. Päätäni nostin, niin oksennus tuli eli sellaiset 10-15 krt päivässä. Osan ajasta sairaalassa. Oli elämäni raskainta aikaa. Synnytys tai vammainen lapsi eivät nekään ole niin rankkoja olleet. Eivät erot, kuolemat, keskenmeno, työttömyydet, ei mikään. Pahoinvointi voi olla todella rankkaa, ei kannata vähätellä.

Niin, se pahoinvointi loppui sitten joskus viikolla 18-19. Joillakin kestää koko raskauden. Epäilen usean viikon syömättömyyden johtaneen lapsen vammautumiseen. Ennen kuin pääsin sairaalaan, olin 2 viikkoa täysin syömättä, koska mikään ei pysynyt sisällä.
 
Yhden äiti, toista odottava
Tässä raskaudessa loppui vasta rv19, helpottui hieman jo rv17. Ensimmäisessä kesti vain muutaman viikon, eikä koskaan ollutkaan mitään 24/7 kuvotusta.

Jaksamista todella paljon, kyllä se vielä loppuu, vaikka nyt ei ehkä tunnu siltä.

Vänisijät voisivat pysyä hiljaa, on vähän eri asia kasvattaa lasta voiden itse hyvin, kun kärsiä jatkuvasta kuvotuksesta, joka estää tekemästä oikeastaan mitään 24/7. Raskauspahoinvointi voi olla erittäin raastavaa.
 

Yhteistyössä