ilmat lämpenee, mitä teidän mukuloilla on päällä?

  • Viestiketjun aloittaja vappukeiju
  • Ensimmäinen viesti
vappukeiju
meidän 5v juoksee tuolla ulkona pelkästään trikoopuserossa, hupparissa, sukkahousuissa & kolitseissa sekä ohut trikoopipo päässä. hanskat oli, mutta toi ne sisälle kuumuutta valittaen. tuohon pihaan paistaa aurinko ihan suoraan, lämpömittarin mukaan jo +15c!
 


1v4kk oli eilen pukeutunut noin. 3v isosiskonsa samoin, paitsi että otti fleese-takin jossain vaiheessa pois ja päälle jäi vain ohut trikoopaita. Leikkipuistosta löytyi lastenpukeutumista välillä t-paita ja trikoot & välikausipuvut, paksummat pipot, sormikkaat ja kaulaliinat (jälkimmäiset ilmeisesti liikkeellä isovanhempien kanssa, ehkä vanhemmille olisi riittänyt kevyempikin asuste).
 
Vieres
Just meinasin tulla kysymän samaa kun on oltu useampi päivä sairaana sisällä niin vaikea arvioida tuota keliä. Tänne on luvattu 17-18 astetta tänään. Itse mietin huppari+ lippis-linjaa mutta liekkö vielä liian aikaista.
 
Eilen näin koululaisia t-paitasillaan, oli +13 lämmintä :whistle: omilla sisävaatteiden lisäksi takki pipo ja sormikkaat sekä lenkkarit jalassa. Hoitolaisella hoidossa vielä ulkohousut hoitajan pyynnöstä, etteivät sotke märällä hiekalla sohvia yms.
 
mä...
Kyllä ulkomaalaiset turistit pitää teitä ihan hulluina kun näkee shortseissa pihalla. Maa on vielä jäässä ja paikoin ojissa lunta :LOL:
On vai? Tässä juuri pihamaan laittaneena en moista huomannut, mutta pakkohan siellä on sellasta olla, kun sinä niin sanot :) Ja naapurin tyttö, joka istui vaippa ja mekko päällä tuolla ojan pientareella leikki ilmeisesti sitten lumella eikä kerännytkään niitä kukkia... Onneksi meitä hulluja näytti olevan paikkakunta pullollaan! +18 kun on varjossa mittarissa niin pukeudumme edelleen kevyesti.
 
tiitri
Kyllä ulkomaalaiset turistit pitää teitä ihan hulluina kun näkee shortseissa pihalla. Maa on vielä jäässä ja paikoin ojissa lunta :LOL:
Itse asiassa maa ei ole enää etelässä roudassa.Oli juuri viime viikolla uutisissa. Paikkakunta kohtaista toki,mutta en näe järkeä pukea lapsiani toppakemppeisiin kun nyt jossain sattuu vielä olemaan lunta tai jäätä.
 
mä...
Itse asiassa maa ei ole enää etelässä roudassa.Oli juuri viime viikolla uutisissa. Paikkakunta kohtaista toki,mutta en näe järkeä pukea lapsiani toppakemppeisiin kun nyt jossain sattuu vielä olemaan lunta tai jäätä.
Onneksi joku muukin on "hullu" :)

Täällä ainakaan lunta ole näkynyt enää viikkoihin ja maa oli täysin sula, kun vanhan nurmikon multineen kaivoin maasta ylös. Nyt jo mittarissa +16 ja aurinko paistaa kuumasti. Kyllä olisi jo lapsen kiusaamista pukea paksusti.
 
"Oululainen"
Miten pohjoisessa, esim. Oulussa? Täällä on maa vielä kylmä, niin laitoin omille lapsilleni softshell-takin ja toppahousut, eikä kumpikaan tänään valittanut kuumuutta. Vähän satoi vettäkin. Eilen riisuivat takit pois, kun paistoi aurinko.
 
T-paidoissa ja trikoo-housuissa ne tuolla viilettää.

Täällä näyttää nyt mittari varjossa +18, auringon puolella +22, eikä tuule oikeastaan yhtään.

En näe mitään syytä vängätä noille paksumpaa päälle pelkästään siksi, että on huhtikuu, tai siksi että yöllä on ehkä ollut melkein nollassa, kun nyt on kuitenkin lähes hellelukemat.
Ajattelin itekin kiskaista topin ja shortsit päälle, hiki tulee pihahommissa varmaan silti.
 
"turku"
Eilen oli liki 2 vuotiaalla body, collegeasu, trikoopipo ja lenkkarit. Itsellä farkut, t-paita ja tennarit. Tänään aamulla lapsella oli puuvillaiset housut, t-paita ja ohut neule päällä.

Lunta, pitkiä kalsaita jne ei täällä paljon enää näy eikä tarvita :D maa on kyllä ihan sula jo, ei todellakaan roudassa.
 

Yhteistyössä