Te joilla 2 vanhemman nettotulot n. 3000€/kk miten päsrjäätte jos teillä on kaksi lasta?

  • Viestiketjun aloittaja ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
jaah
No meillä on n. 2000 e ja kaksi lasta. Hyvin pärjätään. Teet itse ruokaa ja kierrätät vaatteet lapselta lapselle/ostat paljon hyväkuntoisena käytettynä. Ostat kevään alennuksista seuraavan talven toppavaatteita jne. Synttärilahjaksi pyydät mummoilta ja kummeilta tarvittavia juttuja lapsille. Et käytä itseesi liikaa rahaa eli itsellä anoppi leikkaa hiukset ja värjään itse. Ei ole ripsipidennyksiä ja muita härpäkkeitä.
 
ammattivalittaja
No meillä on n. 2000 e ja kaksi lasta. Hyvin pärjätään. Teet itse ruokaa ja kierrätät vaatteet lapselta lapselle/ostat paljon hyväkuntoisena käytettynä. Ostat kevään alennuksista seuraavan talven toppavaatteita jne. Synttärilahjaksi pyydät mummoilta ja kummeilta tarvittavia juttuja lapsille. Et käytä itseesi liikaa rahaa eli itsellä anoppi leikkaa hiukset ja värjään itse. Ei ole ripsipidennyksiä ja muita härpäkkeitä.
Teillä ei varmaan ole asuntolainaa?
 
Ihmeissään
No jos maksaa asuntolainaa ja lapsetkin tarvitsevat vaatteita,harrastuksia yms niin kuulostaa tiukalta.
Missä todellisuudessa sä oikein elät? Tuollahan maksaa ihan helposti vaikkapa tonnin lainanlyhennystä, lapset eivät tarvitse vaatteita koko ajan ja töissä käyvätkin voivat ostaa aleista ja kirppareilta vaikka rahaa olisikin.

Ei kuulosta mun mielestä tiukalta. Ystäväperheessä kaksi lasta, tulot n.2200 ja maksavat talolainaa.
 
Appot
Meillä nettotulot vähän vajaa 3000€ yhteensä. On uusi omakotitalo josta maksetaan lainaa ja ihan hyvin tullaan toimeen. Toki enemmänkin saisi rahaa kulumaan mutta näinkin pärjätään. Ja on kaksi lasta, jotka harrastavat ja on kunnon vaatteet jne.
 
"Liisi"
Miksi tuolla summalla ei tulisi toimeen. Meitä on 2 aikuista+3 alle kouluikäistä lasta ja tarkan kirjanpidon mukaan meillä menee 1000€ asumiseen (lainanlyhennys+vastike+vesimaksut) ja n. 1500€ pakollisiin muihin menoihin, kuten ruoka, vakuutukset, sähkö, vaatteet jne. Että jos meillä olisi nettotulot tuon 3000, niin meillähän jäisi sitten vielä 500€ kaikenlaiseen ylimääräiseen tai säästöön.
 
"vierailija"
Meillä normaalit nettotulot (minä vanhempainvapaalla tällä hetkellä) on 4500€/kk ja nyt mietitään kauan raskin olla kotona kodinhoidontuella. Silloin meille jää 2800€/kk käteen (tällä hetkellä 3800€/kk). Talolainaa lyhennetään 1100€/kk ja vesi plus sähkö 200€/kk. Ollaan laskeskeltu, että vähän tiukemmin kun eletään niin pärjätään kyllä. Miehellä on työsuhdeauto ja vapaa autoetu joten ei tarvi ite maksaa edes polttoaineita. Toki nostaa roimasti veroprosenttia ja siksi saa "vain 2500€" käteen kuukaudessa. Kaksi ylimääräistä autoa on, jotka vois myös myydä pois. Pankissa pitivät meitä hyvätuloisina :O Minä 25v ja mies 26v. Laina irtosi helposti. Toki joudumme hieman karsimaan harrastuksista, mutta lapsi ensin. Ruuassa emme säästä.
 
Vierras
Ennen kolmannen syntymää meidän nettotulot oli n 5000 euroa, siitä
Jäi noin 1000e kuussa säästöön, 1700 kuussa asumiseen, loput sitten normi päivähoito+vakuutukset+yhden auton kulut+ bussikortti+ruoka ja vaatteet. Ja mistään ei yritetty säästää, varmasti jos yrittäisi säästää niin pärjäisi paljon vähemmälläkin. Toki teini-iässä lapset kuluttaa vielä enempi.
Jos teillä on asumiskulut kohtuulliset niin hyvin pärjäilette, pääkaupunkiseudulla voinee olla tiukkaa.
 
nooooh
Meillä pärjätään ihan ok. Asuntolainaa n. 70000, lapset alle kouluikäisiä. Joskus olen mittinyt kauhulla, että mitenkä sitten kun lapset teini iässä, mutta toisaalta sitten on jo paremmat tulot kun minäkin töissä, ja toivon mukaan ei lainaakaa enää paljon. Ostan paljon vaatteita käytettynä ja vain tarpeeseen, ruoka valmistetaan kotona ja ostetaan ihan perussafkaa.
 

Yhteistyössä