Visa Electron ja katevaraus

  • Viestiketjun aloittaja Meeris
  • Ensimmäinen viesti
Meeris
Käytän yleensä ostoksiin Nordean Visa Electronia. Yleensähän homma menee niin, että kun olen ostanut jotain, niin tilillä näkyy katevaraus ja rahat on lähteny tililtä eli saldo on vähentynyt ostoksen verran.

Nyt kävi kumma juttu. Menin kauppaan ruokaostoksille ja ostokset maksoi 35€. Ennen kuin menin kauppaan, olin käynyt verkkopankissa ja tarkastanut saldoni. Seuraavana päivänä kun kävin taas verkkopankissa, niin tililläni luki kyllä katevaraus tuolle 35€ summalle, mutta rahaa ei ollut lähtenyt tililtäni. Ihmettelin asiaa. Kävin sitten taas parin päivän päästä kaupassa ja tarkistin verkkopankin. Tämän kauppareissun ostosten summa oli lähtenyt, mutta tuo edellinen 35€ ei. Mulla ei ole ollut tililläni mitään muita tapahtumia. Rahaa ei ole tullut mistään lisää tilille. Nyt huomasin, että tuo katevaraus teksti oli poistunut, mutta 35€ ei ole lähtenyt tililtä. Tilillä on kyllä rahaa sen verran eli siitä ei nyt kiikasta.

Mistäköhän tää johtuu, kenen moka?
 
"vierailija"
Kaupalla on muistaakseni jotain 2kk aikaa veloittaa summa. Mulla kerran kävi noin, että tiliä ei veloitettu ja varaus vanheni, mutta sitten ilman ennakkovaroitusta se sieltä veloitettiin. Kun sitten ihmettelin, että mikä maksu on mennyt ja pankkiin soitin, niin selvis, että ostos oli tehty jo jotain puolitoista kuukautta aiemmin.
 

Yhteistyössä