Vuokran periminen toiselta?

  • Viestiketjun aloittaja apuatarvitaan
  • Ensimmäinen viesti
apuatarvitaan
Erottiin avomieheni kanssa lokakuussa ja minä muutin pois asunnosta joka oli mun nimissä. Mies ei pystynyt maksamaan marraskuun vuokraa, koska on ulosotossa, joten minä maksoin sen jotta ei tule ongelmia. Vuosi asumista siellä olisi tullut täyteen vasta helmikuussa. Oletin siis miehen hoitavan maksut jatkossa itse. Marraskuussa mies kuitenkin ilmoitti lähtevänsä ja jätti selvittelyt mulle. Vuokra oli 700 euroa, jonka haluaisin mielellään takaisin kun vuokravakuuksia en ymmärrettävästi saanut. Onko mulla mitään mahdollisuutta alkaa periä mieheltä tätä summaa? Menisi todella hyvään tarkoitukseen kun en nykyäänkään rahassa kylve
 
"vieras."
Teittekö velkakirjan lainasta? Vai oliko se ylipäänsä laina? Jos velkakirjaa ei ole, eikä toinen vapaaehtoisesti maksa, niin tuskin näet enää rahojasi. Asunnon vuokraajana sinä olet vastuussa vuokrien maksusta.
 
"vierailija"
Huh miksi otit asunnon yksin nimiisi? Sinähän siitä olet vastuussa. Törkeä temppu mieheltä, mutta täysin mahdollinen koska hänen nimensä ei missään papereissa komeile.
 
Vieras mies
Ota tuo oppirahojen maksuna, jos kaikki rahanmenetys tuohon jäi, niin selvisit erosta halvalla. Nimimerkillä kalliin eron läpikäynyt. Jos joskus menen naimisiin, niin kaikesta rakkaudesta huolimatta tulee avioehto.
 

Yhteistyössä