Lapseni haalari meni pilalle eskarissa :(

  • Viestiketjun aloittaja kun ei raha puussa kasva
  • Ensimmäinen viesti
kun ei raha puussa kasva
Äitini haki lapsen eskarista kotiinsa. Kun itse pääsin tunnin päästä töistä, menin mummulta lastani hakemaan ja meinasi leuka pudota lattiaan, koska persus, polvet ja kaikki oli keltaisessa maalissa!

Pesin haalarin, mutta ei lähtenyt. Viikko-ohjelmassa ei lue mitään suojavaatteista tms. Tädit eivät olleet sanoneet äidilleni taaskaan edes päivää tai heippaa, saatikka sanoneet, miten haalarin oli käynyt (tuskin olivat huomanneet edes).

Mua ei ottais päähän niin pahasti, jos olisi vaikka revennyt tms. mutta tämä menee yli hilseen. Haalari oli uudenveroinen kasvunvaralla, olisi tod. näk. mahtunut vielä syksyllä.
 
tykkk
Jos siinä oli pepussa maalia ja hihoissa ja polvissa, niin lapsi on kiivennyt maalatulle penkille. En tiedä onko eskarissa jokin ulkojuttu maalattu, mutta mitä reittiä lapsi tuli kotiin. Olisiko matkan varrella kiipeillyt jossain.

mutta jos on tarhassa mennyt, niin olen varma, että lapsi on mennyt kiipeilemään maalatulle esineelle ilman lupaa. Tädit tuskin antavat lasten luvan kanssa tärvellä kuivumassa olevia esineitä.

jos taas tarhassa lapset ovat saaneet ite maalata, niin silloin maalia olisi etumuksessa enemmän kuin takapuolella.

mene lapsen kanssa kiertämään reitti, jota pitkin tuli kotiin ja tarhan piha. Jossain on penkki tai muu jota koristaa syytä en persuksen kokoinen läntti
 
Vieraas
Aiheen sivusta mutta oletko varma että lapsesi olisi suostunut menemään syksyllä kouluun välikausihaalarissa? Vai onko kyseessä erityislapsi? Kai normaali eskarilainen osaa kertoa itsekin mistä maalitahrat ovat vaatteisiin tulleet.
 
"mie"
Kysyisin myös lapselta, että mistä tahrat ovat tulleet, tuon ikäinen osaa jo kertoa. Ja päiväkodissa ei yleensä maalailla lasten kanssa maaleilla, jotka eivät lähde pesussa pois/ellei ole ollut kunnon suojavarusteita. Jos ovat näin tehneet ja siten pilanneet lapsesi haalarin, pyytäisin toki korvausta. Olen itse lto ja pidän yllä kummallisena, jos ulkovaatteisillaan ovat maalanneet tuollaisilla maaleilla/ilman suojusta.
 
"Nelli"
No jos olisivat muka eskarissa jotain maalailleet tätien ohejistuksella, niin eiköhän siellä olisi vähän jokaisella ulkovaatteet maalissa ja ei kai kukaan päiväkodin työntekijä niin tyhmä ole, että antaa lauman lapsia sotkea vaatteensa maaleihin, jotka pilaavat vaatteet. Lapsesi on jo eskari-ikäinen, niin eikö hän osaa kertoa mitä ovat tehneet tai mistä sotkut ovat tulleet. Kyllä meidän eskarilainen osaa jo hyvinkin yksityiskohtaisesti kertoa mitä eskarissa ovat puuhanneet. Kuulostaa kyllä siltä, että siellä matkalla on jotain tapahtunut. Ettei vaan mummo jätä nyt jotain kertomatta...Meillä anoppi on ainakin sitä sorttia, että yrittäisi vierittää tuollaisessa syyn toisten niskoille, kun kyllähän hän nyt osaa lasten perään katsoa...
 
kun ei raha puussa kasva
Täällä maalla eskarit ja ekaluokkalaisetkin kehtaavat olla haalareissa. Lapsi omistaa myös pari takkia ja ulkohousuja, mutta pitää enemmän juuri tuosta haalarista. Kyllä se lapsen mukaan penkistä tuli, mutta kukaan ei ollut kertonut, että se oli maalattu. Se penkki olisi pitänyt kantaa ja maalata aidan ulkopuolella, jossa tilaa on, tai selkeästi kertoa, että varokaa tuota penkkiä.

Epäilen, että toinen ryhmä oli maalannut penkin ja vaan jättänyt sen siihen.
 
kun ei raha puussa kasva
[QUOTE="Nelli";29808261]No jos olisivat muka eskarissa jotain maalailleet tätien ohejistuksella, niin eiköhän siellä olisi vähän jokaisella ulkovaatteet maalissa ja ei kai kukaan päiväkodin työntekijä niin tyhmä ole, että antaa lauman lapsia sotkea vaatteensa maaleihin, jotka pilaavat vaatteet. Lapsesi on jo eskari-ikäinen, niin eikö hän osaa kertoa mitä ovat tehneet tai mistä sotkut ovat tulleet. Kyllä meidän eskarilainen osaa jo hyvinkin yksityiskohtaisesti kertoa mitä eskarissa ovat puuhanneet. Kuulostaa kyllä siltä, että siellä matkalla on jotain tapahtunut. Ettei vaan mummo jätä nyt jotain kertomatta...Meillä anoppi on ainakin sitä sorttia, että yrittäisi vierittää tuollaisessa syyn toisten niskoille, kun kyllähän hän nyt osaa lasten perään katsoa...[/QUOTE]

Poika on itse sanonut, että se on tapahtunut eskarissa, äitini oli itse nähnyt tahrat ja yhtään penkkiä ei tuolla matkalla ole. Minun äitini ei ole mikään valehteleva ämmänkääkkä.
 
"mie"
Täällä maalla eskarit ja ekaluokkalaisetkin kehtaavat olla haalareissa. Lapsi omistaa myös pari takkia ja ulkohousuja, mutta pitää enemmän juuri tuosta haalarista. Kyllä se lapsen mukaan penkistä tuli, mutta kukaan ei ollut kertonut, että se oli maalattu. Se penkki olisi pitänyt kantaa ja maalata aidan ulkopuolella, jossa tilaa on, tai selkeästi kertoa, että varokaa tuota penkkiä.

Epäilen, että toinen ryhmä oli maalannut penkin ja vaan jättänyt sen siihen.
Tässä tapauksessa pyydät korvauksen haalarista.
 
kysy
Nyt alkaa vaikuttaa höpinöiltä, kun sanot ettei äitisi ole mikään ammankääkkä, kukaan ei ole niin väittänyt. Ja penkki on voinut olla aidan ulkopuolellakin, mutta lapset ketterästi niille kiipeää... Jos penkki on samaa väriä kun haalarin maali, niin koita saada jotain hyvitystä.
 
kun ei raha puussa kasva
Nyt alkaa vaikuttaa höpinöiltä, kun sanot ettei äitisi ole mikään ammankääkkä, kukaan ei ole niin väittänyt. Ja penkki on voinut olla aidan ulkopuolellakin, mutta lapset ketterästi niille kiipeää... Jos penkki on samaa väriä kun haalarin maali, niin koita saada jotain hyvitystä.
"Ettei vaan mummo jätä nyt jotain kertomatta...Meillä anoppi on ainakin sitä sorttia, että yrittäisi vierittää tuollaisessa syyn toisten niskoille, kun kyllähän hän nyt osaa lasten perään katsoa... "

Mitä höpinää vastata tuollaiseen epäilyyn, niinkuin asia on??

Lapsi oli haettaessa aidan sisäpuolella haalarit maalissa ja sillä selvä. Lapseni ei kiipeile aidan ulkopuolelle, eikä penkki ollut siellä, vaan pihassa.
 

Yhteistyössä