Päiväkodissa pidettävä hartaus. opetuslapset kalassa--> sanoma?

  • Viestiketjun aloittaja "Miumau"
  • Ensimmäinen viesti
"Miumau"
Auttakaahan, olen pitämässä päiväkodissa uskonnollista hartautta.
Kerron Pietarista joka on muiden opetuslasten kanssa kalassa mutta ei millään meinaa saada kalaa kunnes rannalta Jeesus huutaa heille ja käskee laskea verkot ja sitten he saavatkin paljon kalaa.

Mitä tästä voisi lapsille kertoa mikä tässä on sanomana?
Mitä pitää välttää kun päiväkodilla pitää hartautta? Pk he eivät itse pidä uskonnollisia hartauksia vaan seurakunnantyöntekijä käy pitämässä kerran kk.
 
"hmm"
käsittääkseni tarinassa ei ole mitään iltatarinamaista opetusta, se on vain kertomus siitä kun jeesus vakuutti tämän poppoon jumalan voimasta ja värväsi heidät opetuslapsikseen. "älä pelkää, tästä lähtien sinä olet ihmisten kalastaja", totesi jesse pietarille ja tämä ja muut kalastajat jättivät kaiken elämässään taakseen ja lähtivät seuraamaan jeesusta.

mielestäni päiväkodissa nyt kannattaisi välttää koko hartauksia ja uskonnollisia tarinoita tositarinoina, mutta se onkin vain minun mielipiteeni.
 
"Hömelö"
Eiks toi tarina ihan selvästi kerro siitä, että Jesse jeesas niitä kun kerran ainoona ihmisenä pysty, ja se oli sitte ihme mikä todisti ettei hän oo ihan tavallinen kaapumies.
 

Yhteistyössä