Lastenhoitohuone ja niiden käyttö.

  • Viestiketjun aloittaja Raivoa täynnä
  • Ensimmäinen viesti
Raivoa täynnä
Onko se vauvoille, taaperoille, leikki-ikäisille tarkoitettu? Kävin lapseni 4v kanssa lastenhoitohuoneessa ja joku ämmä alkaa rääkymään että noin ison kanssa voi mennä normi vessaan. Täällä on vauvoja odottamassa vaipan vaihtoa. Annoin kyllä kuulua sille ämmälle Jäi kyllä hiljaiseksi sen jälkeen.
 
"Hanna"
Mä oon aina mennyt tilanteen mukaan. Vanhin lapsista on 6v ja jos lastenhoitoh. on tyhjillään, hän saa käydä siellä vessassa. Jos taas on ruuhkaa, mennään naisten vessaan.

4 vuotias voi kyllä käyttää tavallistakin vessaa, äiti vaan koppiin mukaan ja auttaa istumaan pytyllä.
 
saa käyttää
Minä menen lastenhoitohuoneeseen tuon 3,5-vuotiaan kanssa aina. Vaikkei hoitopöytää tarvittaisi, niin ei niihin pikkukoppeihin mahdu kun lapsi tarvitsee minut nostamaan pöntölle ja pitämään siinä, tai vaikka itse pysyykin niin onhan se aika hutera istunta. Pitäiskö lapsen sitten teidän mielestänne pissata/kakata wc-kopin ovi auki?
 
?????
Alkuperäinen kirjoittaja saa käyttää;29815868:
Minä menen lastenhoitohuoneeseen tuon 3,5-vuotiaan kanssa aina. Vaikkei hoitopöytää tarvittaisi, niin ei niihin pikkukoppeihin mahdu kun lapsi tarvitsee minut nostamaan pöntölle ja pitämään siinä, tai vaikka itse pysyykin niin onhan se aika hutera istunta. Pitäiskö lapsen sitten teidän mielestänne pissata/kakata wc-kopin ovi auki?
Mikset sitten istuta potalle siellä lastenhoitohuoneessa?
 
saa käyttää
Mikset sitten istuta potalle siellä lastenhoitohuoneessa?
Monesti niissä on se pikkupönttö ja jos ei ole, niin sitten voi valita käykö potalla vai pöntöllä, yleensä haluaa pöntölle vaikka tukea tarvitseekin kun niissä ei ole koroketta johon jalat yltää kuten kotona on. Ei tulis kuitenkaan mieleenkään mennä normaaliin naisten vessaan ja laittaa lasta pissaamaan potalle siinä kaikkien nähden, yksityisyyttä saa varjella vaikka olisi lapsikin.
 
"Jenis"
Miten pieniä vessoja palstan ihmemaassa on, ettei koppiin mahdu aikuinen seisomaan jos lapsi on pytyllä? Me ollaan käyty aivan sujuvasti aikuisten vessassa siitä asti kun ei enää oo vaippoja tarvittu, eikä ikinä ole ollut minkäänlaista ongelmaa.
 
"Veera"
No joo, koittakaapa ite muistella minkälaista se elämä oli esikoisen ollessa vauva. Aika usein ne oman vauvan tarpeet tuntu menevän kaikkien muiden edelle kun raukka joutuu paskat housussa odottamaan vuoroaan. Vähän ymmärrystä nyt peliin puolin ja toisin. Tosin itse en voi sitä ymmärtää että se lastenhoitohuone varataan puoleksi tunniksi imetystä varten jolloine ne kaikkien muiden vauvat oottaa paskat housussa ulkopuolella.


Ja joo minustakin 4-vuotiaan kanssa voi sinne lastenhoitohuoneeseen mennä jossei jonoa oo.
 
jjjjjj
[QUOTE="Jenis";29819579]Miten pieniä vessoja palstan ihmemaassa on, ettei koppiin mahdu aikuinen seisomaan jos lapsi on pytyllä? Me ollaan käyty aivan sujuvasti aikuisten vessassa siitä asti kun ei enää oo vaippoja tarvittu, eikä ikinä ole ollut minkäänlaista ongelmaa.[/QUOTE]

Joo ja jos ei mahdu seisomaan sinne koppiin, niin sittenhän voi kyykistyä siihen lapsen eteen, jolloin samalla kyllä suojaa näkymän, vaikka oven joutuisikin jättämään auki...
 
Suunnittelija
[QUOTE="Jenis";29819579]Miten pieniä vessoja palstan ihmemaassa on, ettei koppiin mahdu aikuinen seisomaan jos lapsi on pytyllä? Me ollaan käyty aivan sujuvasti aikuisten vessassa siitä asti kun ei enää oo vaippoja tarvittu, eikä ikinä ole ollut minkäänlaista ongelmaa.[/QUOTE]

No niin pieniä vessoja ettei mahdu aikuinen seisomaan jos lapsi on pytyllä.
Kun siinä pitäisi vielä mahtua myös pukemaan ne housut takas päälle, en mä sitä lasta pers paljaana sieltä retuuta.

Oikeesti olen monesti ollut vessoissa ihan ilman lasta enkä ole itseksenikään meinannut mahtua, etenkään jos on talvitakkia ja kassia mukana. Ja ei en ole läski, vaan ihan normaalipainoinen. Parhaimmillaan polvet on ollut 2 cm päässä ovesta pytyllä istuessa.
Ahistavia paikkoja.
 
"Emma"
Kuka ylipäänsä jaksaa alkaa aukomaan päätään toisille äideille jossain vessajonossa.

Vaikka itseä ihmetyttäisi joku isompi lapsi hoitohuoneessa niin enpä ottaisi asiakseni avautua. Muutakin mietittävää.
 
yhden äiti
No niin pieniä vessoja ettei mahdu aikuinen seisomaan jos lapsi on pytyllä.
Kun siinä pitäisi vielä mahtua myös pukemaan ne housut takas päälle, en mä sitä lasta pers paljaana sieltä retuuta.

Oikeesti olen monesti ollut vessoissa ihan ilman lasta enkä ole itseksenikään meinannut mahtua, etenkään jos on talvitakkia ja kassia mukana. Ja ei en ole läski, vaan ihan normaalipainoinen. Parhaimmillaan polvet on ollut 2 cm päässä ovesta pytyllä istuessa.
Ahistavia paikkoja.
No ei mulla kyllä ole tuollaisia ongelmia ollut. Monesti mulla on vielä 2 v mukana, ja vaihdan hälle vaipan siinä kopissa, ei ole ollut ongelmia.

Oikeassahan se "ämmä" oli, noin ison kanssa todellakin voi mennä normivessaan.
 
vierass
[QUOTE="Jenis";29819579]Miten pieniä vessoja palstan ihmemaassa on, ettei koppiin mahdu aikuinen seisomaan jos lapsi on pytyllä? Me ollaan käyty aivan sujuvasti aikuisten vessassa siitä asti kun ei enää oo vaippoja tarvittu, eikä ikinä ole ollut minkäänlaista ongelmaa.[/QUOTE]

Aika monessa paikassa, missä on pelkkiä pikkukoppeja isommassa tilassa. Niissä tosiaan ei tilaa ole kuin juuri ja juuri istua siellä pöntöllä, samalla jalat ovea hipoen. Lapsen jalat ja omat jalat on sitten jo liikaa, puhumattakaan, että lapsi pelkää vieraiden vessanpönttöjen suhinaa ja muita outoja ääniä ja häntä joutuu pitämään siellä paikallaan. Kyllä ne pienipönttöiset lastenhoitohuoneet on tarkoitettu ihan sen kokoisia pönttöjä käyttäville. Siitä voidaan keskustella, onko ne tarkoitettu myös maraton imetyksiin. Olen kerran törmännyt sellaiseen lastenhoitohuoneeseen, missä ei ollut pönttöä lainakaan, eikä tainnut olla pesuallastakaan, sinne voi mennä sitten rauhassa imettämäänkin. Ei ollut ihmekään, ettei sinne mitään tunkua ole.
 
"Riikka"
Alkuperäinen kirjoittaja yhden äiti;29819866:
No ei mulla kyllä ole tuollaisia ongelmia ollut. Monesti mulla on vielä 2 v mukana, ja vaihdan hälle vaipan siinä kopissa, ei ole ollut ongelmia.

Oikeassahan se "ämmä" oli, noin ison kanssa todellakin voi mennä normivessaan.
No voisko olla että ootte olleet eri kokoisissa vessoissa, sinä joka mahdut ja se joka ei mahdu.

Olen itsekin törmännyt tualetteihin joissa ei sitä tilaa tosiaan ole. Useimmiten ovat olleet jonkun vanhemman tavaratalon tai ravintolan vessoja.
 
ghkk
Kylläpä sielä on ollut joku vauvan kanssa panta kireellä. Ettei olis omat paikat vähän löystyny ja pissaa pukkaamassa pöksyyn.

Ja ei, minä ainakaan en ala lapsen kanssa änkemään vessakoppiin jis lastenhoitohuone on vapaana.
Jos noin kiire on, nii laittaa ihan itse sen vauvansa siihen pöntön kannen päälle ja vaihtaa vaipan siinä. "Mahtuuhan" sitä niinkin!
 
"Jenis"
Aika monessa paikassa, missä on pelkkiä pikkukoppeja isommassa tilassa. Niissä tosiaan ei tilaa ole kuin juuri ja juuri istua siellä pöntöllä, samalla jalat ovea hipoen. Lapsen jalat ja omat jalat on sitten jo liikaa, puhumattakaan, että lapsi pelkää vieraiden vessanpönttöjen suhinaa ja muita outoja ääniä ja häntä joutuu pitämään siellä paikallaan. Kyllä ne pienipönttöiset lastenhoitohuoneet on tarkoitettu ihan sen kokoisia pönttöjä käyttäville. Siitä voidaan keskustella, onko ne tarkoitettu myös maraton imetyksiin. Olen kerran törmännyt sellaiseen lastenhoitohuoneeseen, missä ei ollut pönttöä lainakaan, eikä tainnut olla pesuallastakaan, sinne voi mennä sitten rauhassa imettämäänkin. Ei ollut ihmekään, ettei sinne mitään tunkua ole.
Okei, me ei sitten vaan olla osuttu tuollaisiin koskaan. Äkkiä kun miettii, niin kaikkien kahviloiden, ravintoloiden, Hoploppien, uimahallien, huoltsikoiden, tavaratalojen ja elokuvateatterien, joissa ollaan käyty, vessat on olleet riittävän tilavia meidän tarpeisiin.
 
yhden äiti
[QUOTE="Riikka";29819913]No voisko olla että ootte olleet eri kokoisissa vessoissa, sinä joka mahdut ja se joka ei mahdu.

Olen itsekin törmännyt tualetteihin joissa ei sitä tilaa tosiaan ole. Useimmiten ovat olleet jonkun vanhemman tavaratalon tai ravintolan vessoja.[/QUOTE]

No voipi olla että on sitten olemassa vessoja, joihin ei tosiaan mahdu kuin seisomaan pöntön päälle... Niin. Kaikenlaisia vessoja sitä on tullut koluttua, ihan omalla mummolla on vanhassa rintamamiestalossa postimerkin kokoinen vessa, silti ollaan pärjätty sielläkin.

Eihän tuossa ole kuin halusta kysymys, ei mistään muusta. Aivan varmasti mahtuu sen 4-vuotiaan pissattamaan ihan normivessassakin. Jos ei oma perse mahdu vessaan, oven voi jättää pikkaisen raolleenkin. Tai sit vois vaikka, hui, opettaa sen 4-vuotiaan käymässä vessassa jo ihan ominpäin. Kyllä mahtaa olla hankalaa se elämä, jos mikään muu vessa ei käy 4-vuotiaan pissatukseen kuin se hehtaarin kokoinen tila, mikäpä vielä on ensisijaisesti tarkoitettu vauvoille ja taaperoille ja heidän hoitoonsa.
 

Yhteistyössä