Lähihoitajaksi vai leipuriksi? Kumman valitsen?

  • Viestiketjun aloittaja hhhhhhh
  • Ensimmäinen viesti
"hillla"
Lähihoitajaksi. Leipuri-kondiittorit on katoava luonnonvara, kun yhä useammat pullat ja leivät tehdään koneellisesti ja nekin usein jossain virossa. Toki vielä on näitä pikkuleipomoita jotka tekee kaiken itse, mutta eihän niitä töitä kaikille riitä. Tietysti sitten voi myös miettiä sitä omaa yritystä, jos se leipominen on itselle juuri SE juttu mitä rakastaa ja haluaa tehdä.
 
"tiii"
Kumpi on sinulle sie mieleisempi,kumpaa voit ajatella tekeväsi vuosia?

Kaikille lähihoitajille ei tule riittämään töitä vaikka niin annetaankin mielikuva.VÄhän sama kuin aikoinaan Poliisien kohdalla annettin mielikuva varmasta työpaikasta.

Palkat liikkuvat melkein samoissa.
 
leipuri
Mä aikanaan mietin samaa,ja valitsin leipuri-kondiittorin. Pääsin pian valmistumisen jälkeen töihin isoon firmaan mutta aivan huippuihanaan paikkaan - toimipisteessä tehtiin leivät,pullat yms käsityönä,ei liukuhihnameininkiä ja sain osallistua myös tuotekehitykseen. Työ oli fyysisesti raskasta (mm jauhokuormien purkua,taikinakulhojen nostelua,itse leivontakaan ei mitään pikkunäperrystä ole jne) mutta rakastin työtäni. En usko että olisin saanut vastaavaa "tyydytystä" lähihoitajan työssä. Syy miksi kirjoitan työstäni menneessä aikamuodossa on että nykyään olen hoitovapaalla.
 
hmmmm
[QUOTE="tiii";29816247]
Kaikille lähihoitajille ei tule riittämään töitä vaikka niin annetaankin mielikuva.[/QUOTE]

Ja tämän tietopankin lähde? :D Varmasti halukkaille lähivuosina valmistuville riittää, ihan niin paljon kuin jaksaa tehdä. Tarve vain kasvaa koko ajan. Vaikka alalle valmistuu paljon tekijää, moni ei koskaan niitä töitä tee tai vaihtaa toiselle alalle, koska työsavotta on melkoinen...

Ja jokatapauksessa paljon enempi on lähihoitajille ja kaikille muillekkin hoitajille töitä kuin leipureille. Se nyt vaan on tilastollinen fakta. Yhä useampi leipomo ajetaan alas ja työt tehdään ulkomailla sekä koneellisesti. Onko sekään sitten enää sitä mitä ap haluaa, jos tulevaisuudessa oma työ on lähinnä napin painamista ja ruudun tuijottelua...

Molemmat työt voi olla fyysisesti aika raskaita, eli kunnon pitää olla kunnossa.
 
Ja tämän tietopankin lähde? :D Varmasti halukkaille lähivuosina valmistuville riittää, ihan niin paljon kuin jaksaa tehdä. Tarve vain kasvaa koko ajan. Vaikka alalle valmistuu paljon tekijää, moni ei koskaan niitä töitä tee tai vaihtaa toiselle alalle, koska työsavotta on melkoinen...

Ja jokatapauksessa paljon enempi on lähihoitajille ja kaikille muillekkin hoitajille töitä kuin leipureille. Se nyt vaan on tilastollinen fakta. Yhä useampi leipomo ajetaan alas ja työt tehdään ulkomailla sekä koneellisesti. Onko sekään sitten enää sitä mitä ap haluaa, jos tulevaisuudessa oma työ on lähinnä napin painamista ja ruudun tuijottelua...

Molemmat työt voi olla fyysisesti aika raskaita, eli kunnon pitää olla kunnossa.
Kyllä se ny vain on niin, että ei lähihoitajille enää tahdo riittää samalla tavalla töitä ja se on fakta. Täällä paikkoja suljetaan, tulee mahdollisesti taas sijaaskielto ja säästetään joka hemmetis asias. Koko ajan valmistuu lisää lähihoitajia niin ei yksikertaasesti riitä kaikille töitä ku hoitajia on ny jo ollu välillä työttömänä.

Koita tajuta sellaanen asia, että ei joka paikas Suomes on tilanteet samanlaasia.
 
Jos haluaa yhtään vaikuttaa itse asioihin miten niitä tekee niin ehottomasti sit leipuri. Hoitajilla ei oo minkäänlaista sananvaltaa mihinkään ja toimitaan minimibudjetilla töissä sekä vapaalla.
 

Yhteistyössä