Kun kaikkien sukunimet eivät mahdu postilaatikkoon?

  • Viestiketjun aloittaja "milla"
  • Ensimmäinen viesti
"milla"
Kun meillä vanhemmilla ja tulevalla lapsellamme on tietenkin sama sukunimi mutta kahdella pojallani on kummallakin eri sukunimet koska ne ovat heidän isänsä nimet. Miten saisi kaikki nimet laatikkoon?
 
vie ras
Meillä niin, että minulla ja vanhemmalla lapsellani sama nimi, kuopuksella eri nimi ja miehellä eri. Olemme laittaneet vain meidän aikuisten nimet laatikkoon.

Miksi siinä lasten nimiä pitäisi olla?
 
"vattu"
Onha siinä kannessa tilaa ja etuseinäänkin voi laittaa nimet. Tulosta ja laita kontaktimuovia päälle. Mieluummin kuitenkin se osoite kunnolla näkyviin kuin kaikkien nimet..
 
"vieras."
Meillä niin, että minulla ja vanhemmalla lapsellani sama nimi, kuopuksella eri nimi ja miehellä eri. Olemme laittaneet vain meidän aikuisten nimet laatikkoon.

Miksi siinä lasten nimiä pitäisi olla?
No ihan siksi miksi aikuisten nimetkin. Typerää jättää lasten nimet pois, jos omatkin nimet on. Siististi saa kyllä nimet kirjoitettua tarratulostimella tai koneella kirjoittamalla, tulostamalla ja kontaktimuovilla kiinni.
 
miksii
[QUOTE="vieras.";29817477]No ihan siksi miksi aikuisten nimetkin. Typerää jättää lasten nimet pois, jos omatkin nimet on. Siististi saa kyllä nimet kirjoitettua tarratulostimella tai koneella kirjoittamalla, tulostamalla ja kontaktimuovilla kiinni.[/QUOTE]

Miksi siinä laatikossa pitää nimi lukea?
 
dymo
Meillä on mun, avomieheni ja aikuisen tyttäreni nimet postiluukussa. Ne ovat sen verran pitkiä, etteivät mahtuneet niillä tavallisilla kirjaimilla. Huolto laittoi sitten kohokirjoittimella kirjoitetun lapun sinne lasin alle ;)
 
postinjakaja
[QUOTE="vieras.";29817554]Varmaankin siksi, kun niissä posteissakin lukee nimi. Hankala on postinjakajalle, jos pelkän osoitteen kans postia jaettain.[/QUOTE]

Vielä kerran: posti lajitellaan ja jaetaan osoitteen mukaan.
 
"vieras."
Ap:lle en osaa sanoa, mut tuosta postin jakamisesta. Se todellakin jaetaan osoitteen mukaan. Meille on tullut mm. täysin vieraan ihmisen kirje jossa oli meidän osoite, ja siihen oli postissa läntätty päälle lappu jossa kerrottiin, että posti tulee jakaa postiosoitteen mukaan vaikka nimi ei täsmäisi ja jos ko. ihminen ei asu osoitteessa voimme palauttaa kirjeen "väärä osoite" merkinnällä tjsp. Paljon tulee myös edellisten asukkaiden postia vaikka postilaatikossa ei heidän nimeään ole ollut viiteen vuoteen.
 
vierass
[QUOTE="vieras.";29817477]No ihan siksi miksi aikuisten nimetkin. Typerää jättää lasten nimet pois, jos omatkin nimet on. Siististi saa kyllä nimet kirjoitettua tarratulostimella tai koneella kirjoittamalla, tulostamalla ja kontaktimuovilla kiinni.[/QUOTE]

Aikuiset vastaavat perheen taloudesta, heille tulee laskut ja muu tärkeä posti. Siksi siinä ensisijaisesti tulee olla aikuisten nimet. Lehtitilaukset voi tehdä kaikki aikuisten nimille.

Jos saat mahtumaan niin toki voit laittaa itse kontaktimuovin avulla lasten nimet myös, mutta mitä useampi nimi, sitä hankalampi postinjakajan niitä on lukea. Toki siis joo, osoite on tärkeämpi tieto postin jakamisessa.
 
jako
Aikuiset vastaavat perheen taloudesta, heille tulee laskut ja muu tärkeä posti. Siksi siinä ensisijaisesti tulee olla aikuisten nimet. Lehtitilaukset voi tehdä kaikki aikuisten nimille.

Jos saat mahtumaan niin toki voit laittaa itse kontaktimuovin avulla lasten nimet myös, mutta mitä useampi nimi, sitä hankalampi postinjakajan niitä on lukea. Toki siis joo, osoite on tärkeämpi tieto postin jakamisessa.
Ei jakaja niitä nimiä enää siitä laatikosta lue. Lajittelu on tehty jo ennen jakoon lähtöä. Osoitteen mukaan pudotetaan laatikkoon.
 

Yhteistyössä