Te , joilla kapea vyötärö ja litteä vatsa raskauksista huolimatta, miten sen olette saaneet?

  • Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
Näin tänään leikkipuistossa äidin, jolla oli noin kaksi lasta pienellä ikäerolla. Nuorempi oli arviolta 4 kk ja vanhempi parivuotias. Äiti oli todella hyvässä kunnossa, suora ryhti, kapea vyötärö ja litteä vatsa näkyi tiukan trikoopaidan ansiosta. Miten se on mahdollista, jos on useampi raskaus takana ja lapsilla pieni ikäero? Onko silloin takana aktiiviurheilua jonkin oikean lajin parissa vai vain hyvät geenit? Minusta hyvät elintavat eivät riitä tuollaiseen, vai riittävätkö? Miten ylipäänsä ehtii/jaksaa liikkumaan, jos on useampi pieni lapsi ja voiko varatlo palautua vielä usemman raskauden jälkeen noin hyvin ilman todellista satsausta treenaamiseen?

Itsellä esikoisen jälkeen olin nopeasti piukeassa kunnossa imetksen ja lukuisten vaunulenkkien ansiosta, eikä silloin tullut makeaakaan liikaa syötyä. Nyt kun on toinen tuloillaan ja ikäeroa lapsille tulee se noin 2v, asia mietityttää. Itse kyllä hyväksyn raskauksien mukanaan tuomat muutokset vartalossa. Silti ajatus hyvästä vartalosta lasten ollessa pieniä inspiroi, mutta se taitaa olla kohdallani vain haavekuva.
 
"Netta"
Mulla on lapset 2v, 4v ja 6v, ja olen timmissä kunnossa, ikääkin jo himpun vajaa 40v. Treenaan salilla ja käyn ryhmäliikuntatunneilla väh. 5 krt viikossa ja katson mitä suuhuni pistän. Siinäpä se.
 
"vvieras"
Siis miksei tuo voisi olla mahdollista? Ekan lapsen jälkeen oli täysin litteä vatsa ja kapea vyötärö. Toisen jälkeen on pari kiloa ylimääräistä, mutta se johtuu huonosta ruokavaliosta. Vatsa ei roiku . 53kg painan...eli mikään läski en siis ole. Ei tästä kauaa olisi tuohon huippukuntoon kun vähän jaksaisi panostaa.
 
iu
Mulla on kyllä ihan geeneissä. Aina oon ollut pieni, eikä ruoka oo koskaan ollut mulle mikään intohimo, joten kiloja ei ole kertynyt ennen eikä jälkeen raskauksien. En treenaa, ihan arkiliikuntaa vaan harrastan (koirien lenkitystä, siivoilua, pihahommia). Pitkälti lienee ruumiinrakenekysymys. Mutta jos ei itsestään tule, niin kai voi saada treenaamallakin.
 
"aloittaja"
Niin se taitaa olla, joillakin on hyvät geenit yhdistettynä kohtuuhyviin elintapoihin ja jotkut jaksaa ja ehtii treenata paljon, jos ei ole luonnostaan kapeavyötäröinen. Minulla van hirveä uteliaisuus. Olisin halunnut kysyä tuolta äidiltä, onko kenties entinen ammattibalettitanssija ja paljonko hän nykyään treenaa ja miten se onnistuu, ovatko lapset hyväunisia, mitä hän syö jne.
 
"Netta"
[QUOTE="aloittaja";29816595]Netta, miten sinä olet järjestellyt arjen niin, että ehdit noin usein treenaamaan?[/QUOTE]


Lähden salille jo klo 5.30 aamulla, mies hoitaa lasten aamutoimet. Viikonloppuna käydään miehen kanssa vuorotellen urheilemassa tai sitten lapset pääsevät lapsiparkkiin leikkimään.
 
vatsa
Mulla on kapea vyötärö ja litteä vatsa. Harmillista vaan että niitten päälle on asettunut tasainen kerros läskiä B].
Nojoo, mutt oikeesti, ruuminrakenteeltani olen hoikka. En ole nytkään ylipainoinen vaan ihan normaalin rajoissa ja kyllä olen hoikemassa kunnossa kuin moni muu mutta silti tavoittelen vähän vähempirasvaista vartaloa. Kilojen pudottaminen ts. läskistä eroon pääseminen, on todella vaikeaa. Olen kai vaan sitä tyyppiä joka elelisi ihan hyvin ja jäisi henkiin nälkävuodenkin jälkeen!
 
Vie ras
Ihan ei ole vielä unelma vartalo mutta monien mielestä olen hoikka. Treenaan kotona aamulla ja noin 3 kertaa viikossa juoksemassa. Kaverit päivittelevät kuinka epistä kun olen hoikka. Treenillä ja herkuista kieltäytymällä se vartalo on saavutettu.
 
vieras*
Kaksi lasta ja vatsa pysyi, ilman mitään vaivannäköä. Seuraavan jälkeen iho repeili, nahka venyi ja jäljellä on roikkuva nahkapussi joka ei ole läskiä kera hätäsektiossa revenneen vatsalihaksen ja vinon pystyarven joten kaiken lisäksi vielä epäsymmetrinen lopputulos.
:|
 
Minullakin vatsa palautui littanaksi parissa viikossa. Ikä, ehkä geenit, mutta myös hyvät lihakset ennen synnytyksiä vaikutti varmaan minun kohdallani...en voi sanoa että söisin terveellisesti, sokeria menee aivan liikaa..mutta ylipainoa ei ollut ikinä ja raskauksissa kertyi painoa vain 10 kg, vaikka molemmat vauvat melkein 4-kiloisia syntyessään. Sikspäkin sain treenillä näkymään parissa kuukaudessa, mutta toisen raskauden jälkeen se on epäsymmetrinen vatsalihaksen repeytymisen + sektion takia....
 
mitäs
Ents, mitäs mä voin kiittää? Oon aina ollu hoikka, välillä jopa alipainoinen vaikken ikinä ole laihduttanut tai katsonut mitä suuhun tungen. Geenejä ei voi kiittää koska molemmat vanhempani ovat ylipainoisia ja sairastuneet siksi 2-tyypin diabetekseenkin. Äitini aina sanoikin että odotas kun teet lapsia, sitten ne kilot jää. Nyt olen 30v, kahden lapsen äiti ja edelleen sopusuhtainen 163cm/57kg. Mitään liikuntaa en harrasta säännöllisesti. Syön suklaata n. 2 levyä/vko, karkkia pari pussia/vko... Kiitollinen mä toki olen, ei sillä. Vähän jos jaksais yrittää niin vois olla iha tiukassa kunnossa.
 
vieraaas
[QUOTE="Netta";29816549]Mulla on lapset 2v, 4v ja 6v, ja olen timmissä kunnossa, ikääkin jo himpun vajaa 40v. Treenaan salilla ja käyn ryhmäliikuntatunneilla väh. 5 krt viikossa ja katson mitä suuhuni pistän. Siinäpä se.[/QUOTE]

niin sulla on sitten prioriteettina oma napa.
 
"Anne"
Mulla on suht kapea vyötärö. Ympärys jotakuinkin 68cm. Pehva leveämpi niin näyttää kapeammalta. Paljon olen treenannut ja jumpannut. Lisäksi olen niitä, ketkä lihovat heti vatsanseudulle. Vatsa on ollut jalkapallon nielaisseen näköinen raskauden jälkeen.
Vaatteet päällä ihan hyvännäköinen ja vatsalihakset (tosin erillään toisillaan, maha pömpähtään helposti joskus) näkyy paidan läpi.
Mitä muut ei nää, on se että vatsa on todella arpinen ja nahka roikkuu, mutta se jää yleensä farkkujen kauluksen alle piiloon.
 
hiih
Toisen lapsen jälkeen tuli vähän rengasta, suivaannuin uudesta ulokkeesta ja aloin treenata. Nopeesti tuli kiva vartalo ja samalla muutakin ajateltavaa kuin lapset. Nykyään on paremmassa kunnossa kuin lapsettomana. Hoikkuus ei enää riitä vaan minusta urheilullinen kroppa on kauniimpi.

Minä enemmän ihmettelen miten joku ei ehdi treenata mikäli ei ole yksinäinen yh. Kai sitä ihmiset jotain muutakin tekee kuin hoitaa lapsia? Niin kuin kattoo telkkaria tai nettailee ;) Valintoja ne on.
 

Yhteistyössä