Keittiötyöt on raskaimpia töitä mitä voi olla

  • Viestiketjun aloittaja Hööbä
  • Ensimmäinen viesti
Hööbä
Kun olen tehnyt keittiöllä töitä, niin sen jälkeen muitten alojen töissä on tullut vain sellainen olo, että milloin niitä töitä oikein aletaan tekemään :) Pois lukien silloin, kun olen saunottanut ja pukenut toistakymmentä vanhusta, silloinkin huomasin tekeväni oikeita töitä. Toimistohommia sen sijaan ei voi edes työksi kutsua.
 
vierass
Kyllä niitä raskaampiakin löytyy. Siivoustöidenkin jälkeen olen ollut enemmän puhki kuin kannellessani 25 kg perunasäkkejä pesuun, sitten sieltä pesusta kuorintaan ja vielä kuorimakoneen jälkeen tarkistanut ja siirtänyt vesipaljuihin keittiöllä. Kiusauspäivänä ei ihan muutama säkki riittänyt.
 
Hööbä
Kyllä niitä raskaampiakin löytyy. Siivoustöidenkin jälkeen olen ollut enemmän puhki kuin kannellessani 25 kg perunasäkkejä pesuun, sitten sieltä pesusta kuorintaan ja vielä kuorimakoneen jälkeen tarkistanut ja siirtänyt vesipaljuihin keittiöllä. Kiusauspäivänä ei ihan muutama säkki riittänyt.
No on ruuanlaittoon liittyvää tuokin, mutta kiitos valmiiksi kuorituista perunoista. Se tosiaan on raskasta nostaa perunasäkki kuorimalaitteen päälle, niin että saa kaadettua perunoita sinne.
 
hilllla
Uskon että on paljonkin raskaampia töitä, siis fyysisesti. Esim joku varastotyö kylmiössä, siellä pienessä kohmeessa kamppeet päällä nostelet jotain lihalaatikoita.

Lopulta monikin työ voi olla raskas, jos fysiikka ei ole kunnossa.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Hööbä;29816933:
No on ruuanlaittoon liittyvää tuokin, mutta kiitos valmiiksi kuorituista perunoista. Se tosiaan on raskasta nostaa perunasäkki kuorimalaitteen päälle, niin että saa kaadettua perunoita sinne.
Sitä ennen se säkki piti raahata kylmiöstä sinne pesukoneeseen, sieltä ne piti siirtää kuorimakoneeseen ja lopulta vielä nakella kuorimakoneen pöydältä säilytysastiaan. Kuorimakoneeseen nosteltiin pikku ämpärillä, noustiin muutama porraskin ylös, että sai nätisti kaadettua sisään. Aika moneen kertaan ne samat perunat joutui nostelemaan. Yhden kesän tein noita hommia, isossa laitoskeittiössä, silloin ei juurikaan valmiita ollut tarjolla ja jos oli, niin laatu oli mitä oli. En ole varma oliko nuo perunat alkuperältään omaa tuotantoa vai ostettiinko ne jostain, veikkaan, että molempia oli vuoden mittaan. Tuolla nimittäin oli maatilakin samassa yhteydessä. Onneksi ei sentään tarvinnut käsin kuoria :D
 
"hillla"
Alkuperäinen kirjoittaja Hööbä;29816948:
No kyllähän siinä kunto kasvaa, kun tuota päivittäin tekee, että siinä mielessä fysiikka on kunnossa.
No ihan samalla tavalla kuin niissä raskaissa keittiötöissä :D

Enkä tarkoittanut etteikö juuri heillä olisi fysiikka kunnossa, vaan noin ylipäätään. Joku työ voi tuntua kovinkin raskaalta, jos ei ole selkä tm kunnossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hööbä;29817090:
Puuntaimien istutus? Aikamoinen määrä teillä ja sitten siinä on se, että se on ihan hemmetin tylsää hommaa.
Ei puuta vaan jotain muuta. Saa nähä kuin vanha vielä jaksaa! :D

Puuta oon kyllä kanssa istuttanut. Vihaan sitä ehkä eniten maailmassa... :D Väsyneenä kompastelet jossain lohikossa ja silmäilet käärmeiden varalle. Sitten tulee hirvet ja syö ne taimet.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä