Missä vaiheessa raskautta ostitte ensimmäiset äitiysvaatteet?

  • Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
vieras*
Sitten kun omat farkut alkoivat tuntua epämukavalta. En muista viikkoja, mutta ei siihen mitään rajaa ole :) Aika aikaisin, kun vatsa oli todella turvoksissa ja kipeä, vaikka varsinainen vauvamaha ei vielä ollut näkyvissä. Mulla on ollut h&m ja mamaliciousin äitiyshousuja, jotkut niistä ostin kirpparilta.
 
En ostanut ainuttakaan
Käytin kuminauhavyötäröisiä housuja/hameita sekä lantiofarkkuja+ pitkiä toppeja neuletakin kanssa ja tunikoita. Kaikki omasta kaapista, mitään ei tarvinnut ostaa. Kiloja tuli 13.
Säästyneet rahat käytin lapsen varustukseen :)
 
Raskaana
Muistaakseni viikolla 9 annoin periksi ja hain farkut henkkamaukalta. Alavatsa oli niin turvoksissa, että normihousuissa ei vaan voinut istua, vaikka mitään vauvamahaa silloin vielä ollutkaan (ja ensimmäistä odotan).
 
pants
RV 15 muistaakseni ostin isommat housut. En löydä mielytäviä äitiyshousuja joten vein neljät pökät ompelijalle. Hyvät tulivat. 90 euroa maksoi tuunaus, ei paha. Ompelija sanoi että niistä saadaan raskauden jälkeen vielä "normaalit", jos haluan.
 
"milli"
viikolla 14+kun tulin np ultrasta. viikkoja olikin enemman kuin luulin joten hyvill mielin hain kirpparilta housut. kaverilta sain lainaan farkkuja. syksyn kylmaan tein villa tuubeja lammittamaan. maha oli iso. kiloja tuli 16 joista synnarille jai 13. mut maha painoi ja kiristi alusta asti. aitiyshousuissa oli helppo olla.
 
"Mariska"
Ekasta raskaudesta en muista, mutta nyt toisessa vissiin rv10 piti siirtyä äippähousuihin! Alkoi vaan maha olla sen verran turvoksissa, että tavallisissa housuissa ei pysty istumaan.

Itsellä on äitiyshousut H&M:ltä, en viitsi rahallisesti paljoa panostaa. Itse asiassa mulla on nyt käytössä kolmet eri väriset "chinot", jotka kaikki oli alerekistä ja maksoi 10€/pari :)

Itselle ei todellakaan menisi mitkään lantiofarkut tai leggarit normaalimallistosta päälle... Se maha tulee kuitenkin niin alas ja on iso! Nyt siis rv32. Äitiyshousut on myös numeroa isompaa kokoa kuin mitä tavallisesti käytän.
 
"xxx"
Mä aloin tarvitsemaan isompia housuja suunnilleen puolivälistä alkaen.

Yllätyin kuitenkin, kuinka moni ihan tavallisista vaatteista on käynyt liki loppuun saakka - riippuu tosi paljon leikkauksesta. Ja esim, nappeja siirtelin takeista, housuista ja jakuista todella pitkään. Tosin yhdestä tavallisesta takista repesi kainalot - ilmeisesti vatsan takia, vaikka se seistessä näytti mahtuvan ihan hyvin.

Yksi mammapaita jäi pieneksi ja joidenkin äitiyshousujen saumat painavat vatsaa ikävästi. Lisäksi nyt viimemetreillä en oikein jaksa olla edes mammafarkuissa, kaikki tuntuu kiristävän ja puristavan, vain äitiyslökärit tuntuvat hyvältä.

Yllättävän vähän mitään oon tarvinnut - ainakin mammapaitoja tuli ostettua liikaa.
 
About rv25 taisi olla, kun ostin ensimmäiset raskausvaatteet.

Olisin tietysti ostanut aikaisemmin, jos olisi tarvinnut tai vastaavasti myöhemmin, jos ei tuossa vaiheessa olisi vielä alkanut omat housut puristaa. :)
 
Taisin rv16 ostaa ne ainoat mamma farkut mitä ekassa raskaudessa käytin, töissä oli työhousut kuminauhavyötäröllä ja loppuraskaus meni verkkarit päällä. Nyt olen ostanut toiset farkut kun töissä omat vaatteet käytössä. Vapaalla jälleen verkkarit kuluu :) Paitoja mulla on parit, pääosin normaalit paidat menee.
 
"aloittaja"
Kiitos vastaajille! Onko muita vinkkejä kuin tuo h&m ja mamalicious mistä löytäisi? Onko tavallisissa kaupoissa miten hyvin äitiysvaatteita, esim Lindex, Halonen tai vaikkapa Anttila?
 
"mmm"
En ole vielä tarvinnut, rv 34 menossa. Omat lantiomalliset farkut vielä menee ja muutenkin käytän käytän leggareita/sukkiksia/hameita/mekkoja ja löysiä housuja. Paidat kävi lyhyeks niin ostin sellasia nasutuubeja. Sai lisää pituutta, hyviä ovat! :)
 
"Nita"
Mä ostin ekat raskausfarkut jo varmaan viikolla 8. Mahan koon takia ei olisi tarvinnut niin aikaisin, mutta en halunnut että housut painaa mahaa ollenkaan. Istumatyössä siis tuolloin. Noin viikolla 32 jätin pois farkut ja siirryin suosiolla lökäreihin, kun farkut alkoi ahdistaa. Nykyisin kai lindexiltäkin saa äitiysvaatteita, mutta noiden mamaliciousin ja h&m lisäksi ainakin meilläpäin myydään äitiysvaatteiden osalta ei-oota kaikkialla muualla..
 
Rv 12 ostin äitiyshousut, joskaan en niitä silloin vielä käyttänyt, koska ne eivät pysyneet päällä. Alkuun pärjäsin sitomalla normifarkkuihin narun, jonka pujotin napinläven ja napin ympäri niin, että vyötärönympärys suureni muutamalla sentillä. Sitten vaan pitkä paita päälle. Viikolla 20+ taisin joutua siirtymään kokopäiväisesti äitiysfarkkuihin.

Ps. Tavallinen kynähamekin meni päälle vielä jossain viikolla 26. Olen pitkä ihminen, maha jakaantui mukavasti pitkälle alalle.
 
Mulla on käytössä parit Espritin matalavyötäröiset farkut jotka on muutamaa kokoa suuremmat kun mä normaalisti käytän. Housut oli tarjouksessa joten mä kuvittelen säästäneeni muutaman euron kun äitiyshousut näyttää maksavan "ihan mukavasti". Taisi olla jotain rv 20 kun housut tuli tarpeelliseksi. Äitiyspaitoja mulla on muutama, niitä olen pidellyt satunnaisesti kun toistaiseksi jotkut mun paidoista vielä mahtuu päälle ja näyttäävätkin ihan hyvältä :)
 

Yhteistyössä