Pitäisikö vanhemmilta ottaa lapsi pois huostaan jos vanhemmat kasvattaa sen läskiksi?

  • Viestiketjun aloittaja "Realisti"
  • Ensimmäinen viesti
"Realisti"
Huomasin tuossa uutisen että nykyvanhemmat eivät piittaa lastensa ruokailutottumuksista ja elintavoista jotka he lapsilleen opettavat ja syöttävät heille teollisuusjätteitä jotka on tehty jossain kemian laboratoriaossa. Kysynkin että pitäisikö tämä lasten ylipaino/lihavuus käsittää lastenrääkkäyksenä ja ottaa heiltä lapset pois, mitäs mieltä ootte? Voitaisiin määrätä lapsientekokieltokin päällä. Ei tuollaisia voi päästä lisääntymään saatika kasvattamaan ketään kun eivät osaa huolehtia edes itsestään jos lapsi oppii noin huonoille elintavoille. On melko varmaa jos lapsi on läski niin vanhemmat on superläskejä. Pahimmat tapaukset joutaisivat vankilaan tai vähintäänkin läskileirille sekä suuria sakkoja! Aika älytöntä tää nykymeno kun ei välitetä..


"– Silloin ennen vanhaan, kun minä kävin koulua, ei koko koulussa ollut yhtään lihavaa lasta. Nyt ekaluokkalaisista jopa joka viides on vähintään liikapainoinen jollei lihava, riippuen asuinpaikkakunnasta."

yle.fi/uutiset/ravitsemuksen_professori_vaatii_vanhempia_ottamaan_vastuun_lapsi_ei_voi_maarata_mita_syodaan/7202149
 
mä...
Kyllähän lapsen ylipaino on vakava riskitekijä ja terveys on vaarassa (niin fyysinen kuin psyykkinen). En ymmärrä miten joku voi lihottaa lapsensa ylipainoiseksi, tieten tahtoen vahingoittaa pientä. Eräänlaista väkivaltaa kai sekin on.
 
,.,,.,.
huostaanotto ei varmasti olisi lapsen etu, itse kannatan ravitsemusterapian lisäämistä perheille, joissa painon kanssa kamppaillaan.

Aloituksesta paistaa oman sädekehän kiillotus ja se, että ei ajatella sammakoita päästellessään sitä, mikä olisi lapselle paras vaihtoehto vaan vahingoniloisesti mietitään miten niitä "huonoja" vanhempia voitaisiin kiusata lisää, vaikka todellisuudessa aapeen ehdotus aiheuttaisi vanhempien lisäksi kärsimystä eniten lapselle itselleen. Nykymaailmassa kuvitellaan, että huostaanotto on lapsen pelastus, vaikka todellisuudessa näitä sijaisperheitä, laitoksia ja adoptioperheitä kiertävistä lapsista tulee suurella todennäköisyydellä syrjäytyneitä, huono itsetuntoisia aikuisia, jotka ovat työkyvyttömyys eläkkeellä ennen 20vuoden ikää.
 
huostaanotto ei varmasti olisi lapsen etu, itse kannatan ravitsemusterapian lisäämistä perheille, joissa painon kanssa kamppaillaan.
.
Höpö höpö. Pois vaan! Lisää töitä lastensuojeluviranomaisille ja sossutädeille (ja miksei myö ssedille) Tällä voisi jopa olla hyvä työllistävä vaikutus! Miettikää asiaa kansantaloudelliselta kannalta. Inflaatio laskuun ja sitä rataa.
Voisiko joku puolue lähteä ajamaan tätä asia....?
 

Yhteistyössä