Karmeat kuukautiskivut ja apteekin kipulääkkeen iterointi, apuja???

  • Viestiketjun aloittaja auts!
  • Ensimmäinen viesti
Vhiiyfc
Tavallinen Panadol ei todellakaan auta koviin kuukautiskipuihin. Itselläni on endometrioosi ja sitä on myös suolessa ja munasarjat on kasvaneet kiinni suoleen endometrioosikiinnikkeiden takia. Otan kahtena ensimmäisenä vuotopäivänä Burana 800mg+Panacod x3 ja joinakin päivinä sekään ei tunnu riittävältä!!!
Mut ap:llä ei ole endoa? Sinulla lienee toinen tilanne kuin hänellä.
 
Rollolainen
No niin. Eli ei säännöllinen kierto ja lääkäri määrännyt mulle Panacod-lääkettä 20kpl iter ter 30vrk. Hain lääkkeet viimeksi 28.3.2014 ja kysynkin nyt että onko se niin paha jos sen lääkkeen saisi paria päivää aikasemmin kun just nyt sitä tarttisin. Onko teille kellekkään annettu iteroinnista huolimatta pari päivää aikasemmin lääkkeitä. Menisi siis sunnuntaihin se oikea päivä kun saisi hakea ja silloin olen niin pienellä paikkakunnalla että apteekki on auki vain lauantaina eikä se nyt auta vaikka oliskin auki, kun sattuu NYT niin ankarasti.

Tietoa kenelläkään?
panacodissa eivät varmaan jousta, mutta astmalääkkeissä ovat joustaneet. onneksi, muuten olis miehellä ollut aika tukalat olatvat. Hänellä kun lukee lääkkeessä että 2 annosta 2 kertaa päivässä + tarvittaessa enintään 8 lisäannosta noiden päälle tänä vielä päälle toinen asmalääke jota ottaa 1 annoksen aamuin illoin, sitä ei saa ottaa enempää.
viimeki kun haettiin läkettä sanoivat että oikeasti saisi vasta viikon päästä, mutta kunlaksetaan että on otettu noit alisäannoskia saa mennä näin. Ja mies sai 3kk lääkkensä. Astmalääkettä tuksin kukan voi käyttää huumena , kuten panacodia, jotne ehkä kuitenkan eivät jousta
 
"Heippa"
Kyllähän tk:sta lääköri joutuu ottamaan kantaa noin päivystykselliseen ongelmaan. Kirjoittaa vaikka sitten sähköisenä reseptin apteekkiin. Eivät voi vain jättää asiaa hoitamatta ja vedota ettei puhelinaikoja ole. Heidän täytyy tk:ssa hoitaa asia.
 
ghjj
Jos joudut ottaa aina maksimimäärät kipulääkettä, eikä sekään riitä, niin sun tarvii soittaa lääkärille.

Ei ole tarkoitus että niitä määriä aletaa itse muuttelee, vaan siinä tapauksessa pyydetään muuta lääkettä, lisätutkimuksia kivun syyhyn jne.
 
"auts"
Jos joudut ottaa aina maksimimäärät kipulääkettä, eikä sekään riitä, niin sun tarvii soittaa lääkärille.

Ei ole tarkoitus että niitä määriä aletaa itse muuttelee, vaan siinä tapauksessa pyydetään muuta lääkettä, lisätutkimuksia kivun syyhyn jne.
Siis en ole itse muutellutkaan mitään määriä, ihan ohjeen mukaan olen ottanut ja juuri kuin reseptissä on mainittu.
 
"auts"
Eipä tuo apteekki voinut tehdä mitään..yrittivät soittaa sieltä lääkärille ja kukaan ei vastannut, kaikenlisäksi tiskillä oli todella huonoa suomea puhuva venäläisfarmaseutti jolle koitin selittää tilannetta..ei aluksi ymmärtänyt mistä kysymys mutta sai sentään soiton aikaiseksi, ilman tulosta. Sanoi vain, ettei voi muuta tehdä ja hyvää päivänjatkoa vaan mulle..huh huh.Täällä mä edelleen kärvistelen ja rukoilen että tää kipu loppuisi.
 
ghjj
[QUOTE="auts";29822559]Siis en ole itse muutellutkaan mitään määriä, ihan ohjeen mukaan olen ottanut ja juuri kuin reseptissä on mainittu.[/QUOTE]

Olet muuttelemassa, koska olet syömässä niitä aikaisemmin mitä resepti antais myöten.

Eli jos sulla on tarvetta syödä maksimi annosta koko ajan, eikä sekään riitä koska yrität syödä yli reseptin, nii tarviit lääkäriä et apteekkia!
 
mä...
Selititkö sinä sinne terkkariin ongelmasi ja kerroitko, että kipusi on todella kova ja tarvitset siihen NYT apua? Kyllä ne sieltä järjestää jonkun lääkärin kirjoittamaan pikaisesti sen reseptin.
 
"auts"
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29822613:
Selititkö sinä sinne terkkariin ongelmasi ja kerroitko, että kipusi on todella kova ja tarvitset siihen NYT apua? Kyllä ne sieltä järjestää jonkun lääkärin kirjoittamaan pikaisesti sen reseptin.
Kyllä mä kerroin ja koneeltakin näki tekstejä..mutta se vaan kun oli jo kuulema täyttä eikä kerkeä lääkärille kun oli jo 20 jonossa sille päivälle Ja sitten tietysti et kaikki ne 20 muuta on yhtä lailla kärsimässä niin ei mun kivut mennyt mitenkään jonon ohi taikka että olisivat niitä erityisemmin noteeranneet. Tosi perseestä, että tähän on tultu terveydenhuollossa :( Toisinsanoen, mun olis pitänyt tehdä kuolemaa että oisin lääkärille päässyt eilen.
 
"auts"
Mutta sehän on jo tiedossa, että Suomessa otetaan yleisesti ottaen nämä kipuasiat vähän niin ja näin. Ei joko uskota taikka sitten luullaan väärinkäyttäjäksi ym. Annetaan Burana-Panadol resepti ja toivotetaan mukavat päivänjatkot. Kyllä joku mättää ja pahasti!
 
Käy hyvällä gynegologilla ja tutustu endometrioosiin. Hyvää infoa netistä löytyy yhdistyksen sivuilta.

Quote:
Voimakas kipu ennen kuukautisia tai niiden aikana ei ole normaalia, eikä sen tule olla osa naisen elämää.
Endometrioosi voi aiheuttaa monenlaisia oireita
runsaat ja/tai kivuliaat kuukautiset (dysmenorrhea)
kipu ja/tai tiputteluvuoto ennen kuukautisia
välivuodot
krooninen kipu alavatsan, sukupuolielinten ja/tai lantion alueella
yhdyntäkipu (dyspareunia) tai kipu välittömästi yhdynnän jälkeen
tärinäkipu
selkäkipu
iskiaskipu
tihentynyt virtsaamistarve ja/tai kipua virtsatessa (dysuria)
suolen toiminnan häiriöitä ja/tai kipua ulostaessa
pahoinvointi
hiivatulehdukset
krooninen väsymys
lapsettomuus
/Quote

Tarvitset lisäksi oikeat lääkkeet kipuihin, muitakin on kuin Panacod. Oireiden perusteella voidaan epäillä endoa, diagnosointi tähystyksellä.
 
Viimeksi muokattu:
mä...
[QUOTE="auts";29822633]Kyllä mä kerroin ja koneeltakin näki tekstejä..mutta se vaan kun oli jo kuulema täyttä eikä kerkeä lääkärille kun oli jo 20 jonossa sille päivälle Ja sitten tietysti et kaikki ne 20 muuta on yhtä lailla kärsimässä niin ei mun kivut mennyt mitenkään jonon ohi taikka että olisivat niitä erityisemmin noteeranneet. Tosi perseestä, että tähän on tultu terveydenhuollossa :( Toisinsanoen, mun olis pitänyt tehdä kuolemaa että oisin lääkärille päässyt eilen.[/QUOTE]

Ei mun ainakaan tarttenu lääkärille asti päästä, en edes pyytänyt kun ei ollut mitään tutkittavaakaan. Pyysin hoitajaa juttelemaan lääkärin kanssa ja resepti oli hetken päästä apteekissa.
 
vierasa
Quote:
Voimakas kipu ennen kuukautisia tai niiden aikana ei ole normaalia, eikä sen tule olla osa naisen elämää.
Kuka idiootti tämän on keksinyt? Toisilla ne kivut vain ovat kovemmat, ei siihen aina tarvitse olla syynä mikään sairaus. Ihmiset on yksilöllisiä, toisilla kivut on kovemmat ja toisilla voi olla myös matalampi kipukynnys. Tai syynä voi olla myös joku muu sairaus kuin endometrioosi ja aina niihin ei löydy apua.
 
ennakoikaa
Turhaa tässä on terveydenhuoltoa syyttää. Tilanne aloittajalla on krooninen. On ollut hänellä tiedossa tai ainakin olisi pitänyt olla arvattavissa edellisten kuukautisten aikaan, että lääkkeet tulevat mahdollisesti loppumaan, sikäli seuraavat kuukautiset alkavat ennen aikojaan.
Aloittajan olisi pitänyt olla omalääkäriin yhteydessä jo edellisten kuukautisten loppumisen jälkeen ennakoivasti ja kertoa tilanne, että iteroitu tablettimäärä ei tule riittämään.

Tämä asia ei ole päivystyksellinen vaikkakin kivusta onkin kyse.
 
kfls
[QUOTE="auts";29822554]Itse satun asustelemaan pääkaupunkiseudulla, en tiedä misspäin itse vaikutat?[/QUOTE]

Nyt kyllä alat kuulostamaan hieman tärähtäneeltä jos olet ottamassa vastaan toisen ihmisen lääkkeitä...
 

Yhteistyössä