Edelleen kysyn: kodinvaihtajakoira murisee lapselle...

  • Viestiketjun aloittaja Komulainrn
  • Ensimmäinen viesti
Komulainrn
Kysyin tätä jo muutama päivä sitten. Nyt tilanne on se, että koira ei enää murise isommalle lapselle (10v). Käänteentekevä tilanne oli ilmeisesti se, kun olin poissa kotoa ja poika tuli yksin koulusta kotiin. Koira joutui turvautumaan häneen.

Mutta ekaluokkalaiselle koira edelleen murisee ja haukkuu. Etenkin aamulla herättyään ja lapsen tultua koulusta tms. Poika on ajattelematon, eikä tajua että murina tarkoittaa sitä ettei saa lähestyä. Eilen koira murisi nurkassa ja poika vaan meni silittämään lepertelemään, jolloin koira nippaisi sormesta.

Koira on muuten sopeutunut hyvin. On sellainen pieni, kolmekiloinen koira, eli ei mikään jytky. Ny olen alkanut tekemään niin, että aina kun koira murisee ekaluokkalaiselle eikä usko ei-kieltoa, niin otan sen niskasta ja vien viereiseen huoneeseen rauhoittumaan. Me jatkamme elämäämme huoneen ulkopuolella kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ja hetken päästä päästän koiran pois. Jos murina jatkuu, joutuu se taas huoneeseen. Jnejne. Tuntuu, että tästä se vähitellen on ottanut opiksi,mutta koulupäivän tauon jälkeen taas asia on unohtunut.

Teenkö yhtään oikein? Turha nyt sanoa, että viekää piikille jne. Haluamme kaikki kokeilla tämän, koska jos se ei onnistu, joutunee koira sitten oikeasti piikillle ja se on vasta 11kk ikäinen.
 
"koiruus"
Teet oikein kun näytät että ette hyväksy mitään murinoita. Ekaluokkalaisen kannattaisi varmaan antaa koiran olla niin ettei huomaakaan sitä ja katsoa ottaisiko koira itse kontaktia. Voisit myös soittaa ongelmakoira kouluttajalle ja kysyä neuvoja. Minulla kun oli löytökoira joka oli ongelmakoira niin soitin varmaan viidelle kouluttajalle ja jokainen sanoi että mitään ei ole tehtävissä. Koira joutui sitten piikille. Meillä tilanne oli huomattavasti huonompi siis koira oli aikuinen ja sen historiaa ei kukaan tiennyt. Se myös kävi ihan aikuisten ihmisten päälle. Minut ainoastaan sieti ja lapset, mutta mies ja muut sai kuulla kunniansa ja niin meillä sitten koko perhe sitä pelkäsi. Oli aika iso koira vielä kaiken lisäksi. Uskon, että teidän ongelma on hoidettavissa, mutta tosiaan pyydä ainakin muutaman kouluttajan mielipide.
 

Yhteistyössä