Masennus?

  • Viestiketjun aloittaja "elämä on"
  • Ensimmäinen viesti
"elämä on"
Olen jo pidemmän aikaa epäillyt olevani masentunut. Tein BDI-testin josta sain tuloksena 22 eli viittaa masennukseen. Olen koko ajan hirvittävän väsynyt, ja tätä on jatkunut KAUAN. Inhoan työtäni, joten sekin varmasti vaikuttaa, mutta tämä on jo pidemmältä ajalta. Opiskelen uutta ammattia, mutta olen niin väsynyt etten ole jaksanut tehtäviä tehdä ja olen jäänyt pahasti jälkeen. Mikään ei kiinnosta, en enää innostu juuri mistään. Kotitöitä saan tehtyä vain pakon alla. Töissä lusmuilen kun en vain saa tehtyä eikä kiinnosta. En pidä läheisiini yhteyttä enkä juuri tapaa heitä. Mulla on jatkuva morkkis kun en saa tehtyä asioita ja jotkin asiat olen sössinyt täysin (kuten raha-asiani). En pidä siitä mitä näkyy peilistä, koen itseni rumaksi ja rupsahtaneeksi läskiksi (ja ihan oikeasti olen viime vuosina lihonut reilusti joten ylipainoa todellakin on). Työssäni autan muita ja uuvun täysin työstäni, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Nukun huonosti. Juon liikaa mutta en saa lopetettua ennen kuin rahat on mennyt. Mitään kivaa en voi tehdä koska rahaa ei ole, eikä tilanne korjaudu viiteen vuoteen. Tulevaisuus ei tunnu tuovan mulle mitään kivaa, vain samaa paskaa.

Avun hakemisen kynnys on minulle järkyttävän korkea ja varmaan hajoaisin siihen paikkaan jos jollekin lääkärille kertoisin tämän saman. Onko jotain nettiyhteisöä olemassa josta saisi vertaistukea ja voisi pysyä nimettömänä? Siis asiallista yhteisöä eikä mitään suomi24-tasoista...
 
"elämä on"
Mutta kun se vitutus on alkanut ensin ja noi muut on siitä seurausta.. Ja tuo vitutus koskee kaikkea, koko elämää. Ja on jatkunut jo useamman vuoden. Odotan loma että saisin edes töistä hengähdettyä mutta eipä se viime kesänkään loma juuri auttanut, sen jälkeen vain vitutti entistä enemmän. En mä tiedä mitä tehdä. Tai tiedän mitä pitäisi tehdä mutta en saa sitä tehtyä.
 

Yhteistyössä