Molluskat/ontelosyylät, onko kokemusta?

  • Viestiketjun aloittaja syylä
  • Ensimmäinen viesti
syylä
Onko kenenkään lapsella ollut molluskoita? Oliko miten pahana, oliko paljon syyliä? Mitä niille tehtiin vai tehtiikö mitään? Oliko lapsella kutinaa tai muuta vaivaa syylistä? Lähtivätkö kenties omia aikojaan pois ja miten pian? Minkä ikisellä lapsella niitä on/oli?
 
poppakonstit turhia
Molemmilla lapsilla oli. Toisella lievänä ja lähti nopeasti pois, ehkä parissa kuukaudessa. Toisella lapsella menin typeryyksissäni kokeilemaan osterivinokas-kapseleita, mutta niistä meinasi munuaiset prakata, kun poistavat nestettä. Lapsella tuli jo selkä kipeäksi. Pihkavoidettakin käytettiin. Mikään muu ei auttanut kuin aika. Molluskoja taisi olla vuoden verran ja lähtivät lopulta itsekseen, kun lapsen vastustuskyky oli riittävän hyvä peittoamaan viruksen.
 
"Jenis"
Alle kouluikäisenä meillä oli, kaikilla. Ei vaivanneet mitenkään, vaikka vähän ällön näköisiähän ne on. Lähtivät itsekseen, yhdellä lapsella oli niitä pidempään kuin muilla.
 
Peyote
mulla oli pienenä jalkataipeessa, kiipesin puuhun ja putosin sieltä ni ne repes kaikki :D sen jälkee ei tullu enää takas :D
Mulla kans oli ja äiti otti ne pois. Niitä ei tullut enää sen jälkeen. Olen aina ihmetellyt sitä, miksi niitä ei poisteta heti ensimmäisten ilmaannuttua, vaan annetaan lapselle kasvaa niitä joka paikkaan, kasvoihinkin. Ne sitten tarttuu lapselta toiselle.
 
"molly"
meillä oli toisella 4-5 vuotiaana molemmissa jaloissa reilusti. Ainakin vuoden kestivät. Laitettiin mietoa hydrokortisonia (apteekintäti neuvoi) , niin hävisivät. En tiedä auttoiko kortisonivoide oikeasti vai oliko vain sattumaa, että hävisivät.
 
syylä
Mulla kans oli ja äiti otti ne pois. Niitä ei tullut enää sen jälkeen. Olen aina ihmetellyt sitä, miksi niitä ei poisteta heti ensimmäisten ilmaannuttua, vaan annetaan lapselle kasvaa niitä joka paikkaan, kasvoihinkin. Ne sitten tarttuu lapselta toiselle.
Varmaan siksi että ne tarttuu vielä herkemmin kun ne rikotaan ja sitä nestettä ja verta valuu kun niitä rupia sitten raavitaan.
Ja ehkä vähän senkin takia että niiden nyppiminen sattuu. Ei lapselle saa tehdä pahaa.
Sehän on sitten vielä niinkin että poisnyppiminen ei tarkoita sitä etteikö niitä tulisi vielä lisää. On jokaisen lapsen immuunijärjestelmästä kiinni koska elimistö pystyy karkottamaan ne.

Mutta kiitos vastauksista. Tiedän kyllä että ne poistuu itsekseen eikä ole vaarallisia mutta kiva kuulla mitä kokemuksia muilla on.
 
-75
Meillä on yhdellä lapsella ollut. Ja sain ne pois aika helposti. Eka katseltiin että häviäiskö itsestään mut eivät hävinneet. Sit yks tuttu (sairaanhoitaja) sanoi että käsidesiä vois "tuputella" niihin molluskoihin, niin ne kuivuis. No mä käytin kyllä septidiniä (apteekista), kastoin pumpulin septidiniin ja sillä "tuputtelin" molluskoita. Viikon verran tein tuota aamuin illoin ja molluskat kuivui pois, eikä tullut takaisin. Eikä kuivattanut ihoa, lapsella aina ollut kylläkin hyvä iho. Eli voin suositella kokeilemaan. Ei neuvolan tätikään tuota mitenkään kieltänyt tai kommentoinut kun hänelle puhuin.
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja syylä;29820195:
Varmaan siksi että ne tarttuu vielä herkemmin kun ne rikotaan ja sitä nestettä ja verta valuu kun niitä rupia sitten raavitaan.
Ja ehkä vähän senkin takia että niiden nyppiminen sattuu. Ei lapselle saa tehdä pahaa.
Sehän on sitten vielä niinkin että poisnyppiminen ei tarkoita sitä etteikö niitä tulisi vielä lisää. On jokaisen lapsen immuunijärjestelmästä kiinni koska elimistö pystyy karkottamaan ne.

Mutta kiitos vastauksista. Tiedän kyllä että ne poistuu itsekseen eikä ole vaarallisia mutta kiva kuulla mitä kokemuksia muilla on.
Ole hyvä vastauksista. Harmi ettei ne kaikki olleet niitä mitä olit päässäsi valmiiksi kuvitellut.
 
syylä
[QUOTE="molly";29820191]meillä oli toisella 4-5 vuotiaana molemmissa jaloissa reilusti. Ainakin vuoden kestivät. Laitettiin mietoa hydrokortisonia (apteekintäti neuvoi) , niin hävisivät. En tiedä auttoiko kortisonivoide oikeasti vai oliko vain sattumaa, että hävisivät.[/QUOTE]

oliskohan ollut sattumaa?
Kortisonivoiteiden käyttö nimittäin altistaa ontelosyylille :/
 

Yhteistyössä