Voitteko uskoa?! Köyhä lähestyy sähköyhtiötä "hattu kourassa"...

  • Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
"vierailija"
...ja anelee laskulle maksuaikaa. Ja asiakaspalvelija ilmoittaakin iloisesti, että sulla näyttäs olevan täällä vuodelta 2010 liikasuoritusta ~150€ :O

Siitä sai siis kuitattua laskun ja vielä jää seuraavaankin laskuun.

Oliskohan tuosta tullut ikinä tietoa, ellen olis soittanut?
 
Minä vastaan täältä nyt
[QUOTE="vierailija";29819743]...ja anelee laskulle maksuaikaa. Ja asiakaspalvelija ilmoittaakin iloisesti, että sulla näyttäs olevan täällä vuodelta 2010 liikasuoritusta ~150€ :O

Siitä sai siis kuitattua laskun ja vielä jää seuraavaankin laskuun.

Oliskohan tuosta tullut ikinä tietoa, ellen olis soittanut?[/QUOTE]

Voi olla, ettet olisi asiasta kuullut, kun siitä on jo noinkin kauan mennyt.
Ihmettelen tosin heidän systeemiään. Meidän sähköyhtiössä (olen siis työntekijänä) noin ei voi käydä.
Palautukset jää viime kädessä kirjanpitäjän riesaksi, jos niitä jätetään palauttamatta. Mutta nykyäänhän eletään reaaliaikaisessa laskutuksessa ja tuollainen tilanne on kaikenkaikkiaan historiaa.
 
"noh"
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vastaan täältä nyt;29820234:
Voi olla, ettet olisi asiasta kuullut, kun siitä on jo noinkin kauan mennyt.
Ihmettelen tosin heidän systeemiään. Meidän sähköyhtiössä (olen siis työntekijänä) noin ei voi käydä.
Palautukset jää viime kädessä kirjanpitäjän riesaksi, jos niitä jätetään palauttamatta. Mutta nykyäänhän eletään reaaliaikaisessa laskutuksessa ja tuollainen tilanne on kaikenkaikkiaan historiaa.
Osaisitko sinä tai joku muu vastata, että jos sähkölasku (tässä tapauksessa Fortumin) on maksettu kahteen kertaan (eri tileiltä), niin kun seuraava lasku tulee niin onko siitä seuraavasta laskusta automaattisesti hyvitetty se tuplasti maksettu summa? Mulla kävi vähän hassusti sen laskun kanssa, pitkä juttu, enkä siis ole varma että maksettiinko lasku kerran vai kaksi, enkä kehtaisi asiasta kysyäkään. En pysty itse mitenkään varmistamaan onko se lasku maksettu kahteen kertaan.
 
"meh"
Onko se liikasuoritus tullut tasauslaskusta? Nimittäin meidän sähköyhtiöllä olis aikaisemmin sellainen systeemi, että jos tasauksesta jäi palautusta asikkaalle, piti asiakkaan ilmoittaa tilinumeroa tai pyytää palautuksen siirtoa seuravaan kululaskuun.... Automaattisesti ei tapahtunut mitään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vastaan täältä nyt;29820234:
Voi olla, ettet olisi asiasta kuullut, kun siitä on jo noinkin kauan mennyt.
Ihmettelen tosin heidän systeemiään. Meidän sähköyhtiössä (olen siis työntekijänä) noin ei voi käydä.
Palautukset jää viime kädessä kirjanpitäjän riesaksi, jos niitä jätetään palauttamatta. Mutta nykyäänhän eletään reaaliaikaisessa laskutuksessa ja tuollainen tilanne on kaikenkaikkiaan historiaa.
Kyllä niiden yhtiöiden kanssa voi käydä ihan mitä vain. Me hankimme ja maksoimme mökille n. 5000 euron arvoisen sähköliittymän, jossa ainoa ongelma oli se, että sähköä ei tullut. Reklamoimme voimakkaasti, ja lopulta pitkän ajan kuluttua rahat maksettiin meille takaisin sähköjen puutteen vuoksi.

Ennen pitkää sähköt oikeastikin saatiin ja odottelimme, että tulee uusi 5000 euron lasku. No, ei ole tullut. Aikaa tästä on jo niin kauan, että laskua ei voi meiltä enää periä.

Periaatteessa en pidä siitä, että laskut jäävät maksamatta. Mutta sähköyhtiön touhu oli silloin niin pöyristyttävän tökeröä ja haittasi rakennustöitä niin paljon, että en kyllä ryhtynyt kyselemään missä meidän laskumme viipyi.
 

Yhteistyössä