Kehtaisiko jättää lapsen synt. kutsumatta sellaisia jotka eivät kuitenkaan tule?

  • Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti
"Lilli"
Meillä on aika pieni olohuone ja keittiö eli pitää vähän rajoittaa ketä kutsutaan juhliin yms. Ollaan kutsuttu noin 15 vierasta kerrallaan niin mahtuu mukavasti eli ei ole liian ahdasta. Minua ärsyttää kun minun ja mieheni sisaruksissa ja vastaavissa "pakollisissa kutsuttavissa" on neljä sellaista jotka aina vastaavat kiitos kutsusta, olen tulossa mutta melkein aina käy niin, että eivät sitten tulekkaan. Aina siis nämä neljä samaa ihmistä jättävät tulematta ja heidän takiaan ei kutsuta sellaisia jotka tulisivat varmemmin ja jotka haluaisin kutsua. Sitten kun he eivät tule eivät tule heidän puolisonsakkaan eli kyseessä aika iso prosentti kutsutuista. Yksi on alkoholisti, toinen pelkää sosiaalisia tilanteita. Hänellä on vatsa on aina kipeä kun johonkin pitäisi lähteä eli todella harvoin käy yhtään missään. Eli tällaisia tapauksia joita pitäisi ymmärtää ja kutsua mutta ei aina riitä ymmärrys vuodesta toiseen. Heille varmasti olisi tärkeää saada kutsu vaikka eivät tulekkaan mutta minua on alkanut ärsyttää, että aina varaudun tarjottavien puolesta (erityisruokavaliot), jätän kutsumatta muita ketä haluaisin ja sitten huomaan etteivät tulekkaan.

Olisiko törkeää jättää vaikka vain kerran nämä "olemme tulossa ja jätämme ilmoittamatta tulematta" sukulaiset kutsumatta? Kuitenkin saattavat harvoin tulla eli ei voi täysin senkään varaan laskea etteivät varmasti tulisi.
 
"vihreä"
Jos ne kerran saattaa tulla, ni toki kutsuisin. Ottaisin sen riskin että on hippasen ahtaampaa ja kutsuisin muitakin siltä varalta etteivät tule. Siinäpä sitten tuleevat tai ovat tulematta. En ainakaan olisi se joka olisi loukannut ja jättänyt kutsumatta.
 
vierassssssssssss
Miksi ylipäätään järjestät kutsuja vain kerran? Olen kai päässyt sukuni kanssa helpolla,koska sovimme suoraan tämän tyyppiset asiat. MInä en voi sietää sukukekkereitä ja menen rääppiäisiin toisena päivänä, jolloin eletään jo tavallista arkea ja kakun jämäpala kaivetaan kaapista kun saavun paikalle.
 
halipupu harmaana
Mä ainakin kutsuisin sellaisen joka pelkää sosiaalisia tilanteita ihan erikseen eikä tuollaiseen tilanteeseen, jossa on paljon ihmisi. Nöin tulisi sitten hänetkin huomioitua ja olisi matalampi kynnys tulla, kun vielä kerrot ettei tule muita samaan aikaan.
 

Yhteistyössä