Onko mulla aivoissa tukos?

  • Viestiketjun aloittaja APUA!!!
  • Ensimmäinen viesti
APUA!!!
Hei, olen 25-vuotias nainen ja kärsin masennuksesta, ahdistuneisuudesta, pakkoajatuksista..

Olen viimeisen kuukauden ollu paljon koneella. Reilu viikko sitten parina päivänä vasemman korvani lähellä tuntui kipua, ei kovaa, epämiellyttävää vain. Välillä tuntuu korvaläytävässä, sitten korvanlehdellä, korvan takana, edessä, ohimolla, takaraivossa. Viikkoon oireita ei ollut ennenkuin eilen iltaa kohti paheni puristava tunne vasemman hiusrajan kohdassa välillä vaihto paikkaa ohimosta, korvaan tai takaraivoon. Kipu ei häirinny nukkumista, kun kävin aamuyöllä vessassa, se oli poissa samoin aamulla. Olen todella huolissani, pelkään että minulla on tukos päässä ja verisuoni katkeaa!!! Ajattelen tätä koko ajan.. Vasen puoli hartian ja niskan rajalta tosi kipeä, päänahka niin kipeä ettei kärsi koskea, korvan takana kaula lihas tosi kipeä. Niska tuntuu jäykältä. Johtuuko oireet lihaksista?? Vai onko mulla katkeamassa verisuoni päästä? Mulla on paha purentavika ja puren hampaita öisin yhteen.
 
Vi eras
Hoidas nyt se niska kuntoon, niin lakkaa ne oudot särytkin. Ihan klassisia niska-hartiaseudun jumituksesta johtuvia oireita. Lääkärissä voisit silti piipahtaa, saisit lihasrelaksantteja ja jonkin tulehduskipulääkkeen helpottamaan oireilua.
 
333333
No narskuttelustahan tuo johtuu! Etsi netistä jumppaa joka auttaa siihen ja käy hierojalla avaamassa niskat. Ja hommaa purentakisko, koska narskuttelulla pilaat leukanivelet ja kulutat hampaita.
 
APUA!!!
Osaako joku sanoa voiko Seronil (masennuslääke) kanssa käyttää voltarenia? Haluaisin kokeilla, mutta pakkausselosteessa ei lue. Buranaa ei saa ottaa kyseisen lääkkeen kanssa.
 
333333
Kysy apteekista, saako ottaa. Varmaan kovin turvallista ole kaksplussalta kysellä. Tosin veikkaisin että saa ottaa. Ja sulla on oikeasti NISKAT JUMISSA ja kallonpohjan lihakset myös. Oot vaan luulotautinen.
 
ei hätää
Todellaki kuulostaa niska vaivalta. Sama juttu mulla. Mä tietysti kuvittelin itelleni kaikenmaailman aivoveritulpat, aivoverenvuodot, aneurysmat sun muut. Ramppasin lääkärillä niin tiheään että lopulta kysyivät haluanko lähetteen pöpilään. Sit oli pakko lopettaa. Menin yksityiselle, se lääkäri osasi jotenkin vakuuttavasti selittää että ei oo mitään vakavaa. Sain Dolan(paracetamolia ja jotain mietoa relaksanttia) kipulääkettä ja lähetteen fysioterapiaan.
 
virvatuli
Tuo voisi hyvinkin olla yhdistelmä jännityspäänsärystä ja purentaongelmista. Itse olen kärsinyt niiden takia todella pahoistakin oireista, ja korvanseudun kipu on niihin kuulunut.
 
APUA!!!
En usko kolmoishermosärkyyn kun ei tätä mikään laukaise ja suurin osa kivusta on korvassa tai sen takana... Jos ei kipua ole niin sellainen tunne tuossa korvan lähellä, en tiiä mistä johtuu. Välillä on kipua leukaluun alueella hetken. Paikka vaihtelee koko ajan.
 
virvatuli
En usko kolmoishermosärkyyn kun ei tätä mikään laukaise ja suurin osa kivusta on korvassa tai sen takana... Jos ei kipua ole niin sellainen tunne tuossa korvan lähellä, en tiiä mistä johtuu. Välillä on kipua leukaluun alueella hetken. Paikka vaihtelee koko ajan.
Luepa netistä tuosta mainitsemastani jännityspäänsärystä sekä purentaongelmista johtuvista kasvokivuista. Minäkin kaikkine hirveine oireineni usein pelkäsin aivokasvainta ja ties mitä vakavaa, mutta kyllä nuo purentavaivatkin voi tehdä vaikka kuinka hurjia kipuja, kuten jännityspäänsärkykin. Ja mene ihmeessä lääkäriin.
 
APUA!!!
Sitten kun aattelen sitä tunnetta koko ajan... Oon kärsiny paljon psykosomaattisistakin oireista ja usein tarkkaileminen ja jännittäminen on niitä pahentanu.. En nyt pääse yksityiselle kun rahatilanne on huono eikä ne varmaan kunnallisella kiireistä aikaa anna kun tätä on kestäny sen verran pitkään.
 
virvatuli
Kipu ei ole sähköiskumaista, sellaista tasaista, jonka kanssa selviää hyvin, mutta on epämiellyttävää. Lepo helpottaa ja iltaa myöten pahenee.
Juuri tuollaista on ollut minullakin, tosin silloin kun oli pahimmassa vaiheessa, niin makuuasento pahensi oireita, mikä sai pelkäämään aivokasvainta entisestään. Yleisimmin jännityspäänsärky on juuri tuollaista, tasaista ja puristavaa, jonka kanssa pystyy jotenkin olemaan ja elämään, ja pahenee iltaa kohden. Minulla tosin kivut ovat joskus olleet sitä luokkaa, että normaali olo ja elo ei todellakaan ole onnistunut. Itse kävin vaivoiveni kolmella eri lääkärillä ja sitten vasta pelot helpottivat, kun kaikki sanoivat samaa, ettei ole vakavaa. Helpotusta olen saanut Triptyl-lääkkeestä, jota käytetään krooniseen kipuun, sekä purentakiskosta. Käyn myös säännöllisesti hierojalla ja harrastan paljon liikuntaa. Kipua ja vaivaa on vieläkin lähes päivittäin, mutta lievemmässä muodossa. Ehkä joskus toivottavasti pääsen tästä riesasta kokonaan eroon.
 
APUA!!!
Kipu tai se tunne on pinnallisen tuntuista, ei ole niin kuin päänsärky joka tuntuu tulevan pään sisältä. Oon koko ajan miettiny että jos mulla puhkeaa kohta suoni päässä ja eilenkin illalla menin paniikissa nukkumaan..
 
virvatuli
Kipu tai se tunne on pinnallisen tuntuista, ei ole niin kuin päänsärky joka tuntuu tulevan pään sisältä. Oon koko ajan miettiny että jos mulla puhkeaa kohta suoni päässä ja eilenkin illalla menin paniikissa nukkumaan..
Tuo suonen puhkeaminen päässä tuntuu kuule kovin tutulta. Minulla oli tosi kova paineen tunne päässä kuukausikaupalla, välillä pahempana ja välillä lievempänä. Triptyl lopulta auttoi siihen. Mene nyt hyvä ihminen käymään lääkärillä, niin saat avun ainakin pelkoosi.
 
virvatuli
Pitää käydä kunhan rahatilanne on ensi viikolla parempi. Pitäs nyt vaan yrittää rentoutua vähän. Kun johonkin ajatukseen jää, luulee sen olevan jo totta.
Kyllä väistämättä itsekin näiden kipujen ja vaivojen kanssa on tosiaan tullut välillä pelättyä sitä pahinta, mutta älä anna pelolle valtaa. Kuten sanoin jo aiemmin, niin lue vaikkapa jotain keskusteluketjuja jännityspäänsärystä ja purentakivuista, niin kyllä niistäkin voi helpotusta saada, kun saa lukea miten moninainen ja vaikeakin oirekirjo voi olla.
 

Yhteistyössä