Jos asunnossa on asuntoon muuttaessa astianpesukone (vuokra)

niin jos kone onkin rikkinäinen, kuuluuko vuokranantajan ostaa siihen uusi? Ei ole vuokrasopimuksessa mainintaa astianpesukoneesta eikä mikrosta mutta kun kirjoitettiin vuokrasopimusta, vuokranantaja sanoi, että ne kuuluu tähän vuokra-asuntoon.
 
"xxx"
Kaipa ne pitäisi olla mainittu varustelussa, jotta voisit vaatia toimivaa konetta.

Itse vuokrasin aikoinaan omaa kämppää ja silloin mainitsin erikseen ne laitteet jotka ovat käytössä niin kauan kun toimivat, mutta joita ei uusita jos menevät rikki.
 
storm
[QUOTE="vieras.";29821428]Kuuluvat asuntoon tarkoittaa ettet voi niitä viedä, myydä tai lahjoittaa pois, et saa uutta astianpesukonetta tilalle.[/QUOTE]

Tätähän juuri kysyttiin :headwall:
Mutta itse kysyisin myös vuokranantajalta.. En usko että voit kuitenkaan vaatia uutta jos hän ei ole valmis ostamaan jos ei noita lue missään mustaa valkoisella.
 
"vieraana"
Kannattaa kysyä vuokranantajalta, että maksaa uuden tai korjauksen. Jos ei suostu, voitte vaikka ostaa itse uuden (jos varaa ja haluja siihen on). Mutta muistakaa! Älkää heittäkö vanhaa ja rikkinäistä pois, vaan laittakaa varastoon jemmaan ja sitten pois muuttaessa vanha takaisin ja iste ostettu mukaan.
Joku täällä kerran kertoi ostaneensa uuden koneen rikkinäisen tilalle ja heitti vanhan pois. Ja kun muutti asunnosta, vuokranantaja ei suosutunut siihen, että ottavat mukaansa itse ostamansa uuden, koska vanhaa ei ollut enää olemassakaan.
 
No kyselin jo viestillä miten tässä toimitaan, kun taitaa tuo kone rikki olla. Mutta ei se oo vastannut niin ajattelin kysellä tietääkö joku miten se käytännössä menee. Pitää varmaan soitella huomenna vuokranantajalle että mikä on käytäntö.

Niin vähän pelkäsinkin, että pitäs olla vuokrasopimuksessa maininta asiasta. Harmi sinänsä, olin jo niin innoissani, että oli täällä valmiiksi kone :)
 

Yhteistyössä