Äitylit-facebookryhmä ja työhön palkkaaminen

  • Viestiketjun aloittaja pomo
  • Ensimmäinen viesti
pomo
Tämä on likipitäen täysin turha aloitus, mutta minun on aivan pakko jakaa tämä kanssanne.

Vuosi sitten löysin elämääni sellaisen ilon kuin ÄiTyLiT-ryhmä. Monet teistä sen varmaan tietävätkin. Alkuun mukana olo oli pelkkää muiden tyhmyydelle nauramista ja paremmuuden tunnetta, mutta viime aikoina ole löytänyt ryhmästä myös hyötyä. Olen nimittäin joutunut valitsemaan lähiaikoina parikin alaista uudelleen ja yhdessä vaiheessa keksin etsiä hakijoita ko. ryhmästä. Ja voi sus siunaa sentään mitä sieltä löytyikään! :DDDD Kiitos ryhmälle, säästyin muutaman totaalisen pohjanoteerauksen palkkaukselta - tai edes turhalta haastattelulta. Hakemuksen perusteella ihan täysipäistä porukkaa, mut todellisuudessa ei todellakaan!
 
Spencer Hastings
Onko tää totta?

Jos olisin rekrytoija, niin varmaan itsekin liittyisin esim. tuonne Äityleihin ja toimisin samallailla kuin sinä. Kyllähän niitä hakijoita googletellaan, vaikka se on laissa kiellettyä.. vai muistelenko nyt ihan omiani?

Välillä tulee itsekin mietittyä jos joutuukin työnhakijaksi ja sitten on netissä spedeillyt ihan höpöjä ja ne nousee esiin. Toisaalta onneksi en ole esim. Facebookissa omalla nimelläni :D
 
"A.P"
Niin, faktahan on siis, että työntekijöitään ja -hakijoita saa googlata, tosin tulokset eivät saisi vaikuttaa päätöksentekoon :D Mutta tuotahan on toki mahdotonta todistaa, ellei omalla nimellään ja naamallaan asia tuo julki.

http://www.suomenlaki.com/incoming/tyonhakijan+googlaaminen+ei+ole+kielletty/a2102697
 
Mä niin toivoisin, että tuon idioottiryhmän ihmiset olisivat tajunneet rekisteröityä sinne väärällä nimellä ja vetäisivät siellä jonkinlaista roolia. En tahdo uskoa, että löytyy noin paljon käsittämättömän tyhmiä/ teinejä/ julkisuus hakuisia/ white trash jne.- äitejä.
 
Mua ärsyttää ihan suunnattomasti siellä vallitseva tapa kommentoida ikäviä/shokeeraavia tms. uutisia.
Tyylin; "...Synnytin kuolleen vauvan...", johon vastataan " nyt tuli itku"/ "luen tätä kyyneleet silmissä" tai muuta. diibadaabaa. En siis yhtään väheksy asian surullisuutta ja kauheutta, mutta en nyt ymmärrä tuollaista ulkopuolisten tapaa "reagoidakaan" kaikkeen. Tekeekö tuollaisten laittaminen ihmisestä paremman tyypin?!

Tai kun on näitä ladattuja videoita mms. lapsen/vauvan pahoinpitelystä, joka siis on ehdottomasti väärin, kamalaa ja aivan helvetin yököttävää, mutta mitä ne "oli pakko käydä oksentamassa, kun luin tämän"- replat mitään auttaa?

Toki on olemassa yltiöherkkiä ihmisiä, mutta tuskinpa noissa mittasuhteissa. On vaan muodikasta ja ah niin kaunista, olla niin herkkä...
 

Yhteistyössä