Apuaaa, huomenna kypsäri. Voiko se olla menemättä läpi?

  • Viestiketjun aloittaja storm
  • Ensimmäinen viesti
storm
Mulla on siis huomenna kypsyysnäyte, onko täällä noista tietäviä? Voiko se olla menemättä läpi? Minä tietenkin olen ensimmäinen ihminen koko yliopistohistoriassa joka ei saa sitä läpi :D
 
kkkkk
Kyllä se riittää. :) Mä toki tein omani, siis työni melko tiiviiseen tahtiin, mutta en edes lukenut sitä ennen kypsyysnäytettä. Hoidin vaan homman alta pois ja huomenna vai alku viikosta saan paperit... Tulevat siis postissa, enkä muista milloin se virallinen valmistumispäivä on, mutta tän kuun puolella.
 
storm
Kyllä se riittää. :) Mä toki tein omani, siis työni melko tiiviiseen tahtiin, mutta en edes lukenut sitä ennen kypsyysnäytettä. Hoidin vaan homman alta pois ja huomenna vai alku viikosta saan paperit... Tulevat siis postissa, enkä muista milloin se virallinen valmistumispäivä on, mutta tän kuun puolella.

Onneks olkoon :). Jos se on kaikkien mielestä tosi helppo, niin pakko kai mun on tuo päästä läpi :D
 
Mulla oli supervaikee kysymys kypsärin aiheena. Liittyi siis työni aiheeseen, mutta tosi yksityiskohtainen lähinnä yhden lähteen perusteelta ja soveltava. Raapustin kuitenkin nätillä suomella siihen jotain ja läpi meni. Joten älä huoli, kyllä se menee sullakin läpi :)
 
storm
Mulla oli supervaikee kysymys kypsärin aiheena. Liittyi siis työni aiheeseen, mutta tosi yksityiskohtainen lähinnä yhden lähteen perusteelta ja soveltava. Raapustin kuitenkin nätillä suomella siihen jotain ja läpi meni. Joten älä huoli, kyllä se menee sullakin läpi :)
Ovat kyllä aika kakkapäitä, jos laittavat tuollaisen kysymyksen. Toivon, että aiheena olisi esim. työni otsikko :D.
 
viieeras
Yks samalla vuosikurssilla ollut joutui tekemään kypsyysnäytteen uudelleen, kun äikänmaikka ei hyväksynyt. Tikkukirjaimet, jossa ei siis eroteltu pieniä ja isoja kirjaimia, olivat hylkäämisen syy. Eli kyllä se tosiaan voidaan myös hylätä!
 
storm
Yks samalla vuosikurssilla ollut joutui tekemään kypsyysnäytteen uudelleen, kun äikänmaikka ei hyväksynyt. Tikkukirjaimet, jossa ei siis eroteltu pieniä ja isoja kirjaimia, olivat hylkäämisen syy. Eli kyllä se tosiaan voidaan myös hylätä!
Minua ei ehkä se äidinkielen osuus huoleta. Pilkkusäännöt ovat ainoa, missä voi tulla virheitä, mutta tuskin sen takia menee hylsyksi. Lähinnä pelottaa se sisältöpuoli, että muistanko minä enää mitään tuosta koko asiasta :D.
 
"harmaa"
Ainoa tentti tai koe, josta en ole päässyt läpi helpost ensimmäisellä yrittämälläi on minulla ollut kypsyysnäyte. En vieläkään tiedä miksi se ei mennyt läpi. Toisella kerralla meni. Opinnäytetyö oli kyllä ihan 100 % oma työ, tunsin työn ja sain itse opinnäytetyöstä arvosanaksi 5. Mutta eipä se valmistumista estänyt tai edes hidastanut. :)
 
"harmaa"
[QUOTE="harmaa";29821843]Ainoa tentti tai koe, josta en ole päässyt läpi helpost ensimmäisellä yrittämälläi on minulla ollut kypsyysnäyte. En vieläkään tiedä miksi se ei mennyt läpi. Toisella kerralla meni. Opinnäytetyö oli kyllä ihan 100 % oma työ, tunsin työn ja sain itse opinnäytetyöstä arvosanaksi 5. Mutta eipä se valmistumista estänyt tai edes hidastanut. :)[/QUOTE]

Se epäonnistuminen piti sanomani. :)
 
storm
[QUOTE="harmaa";29821843]Ainoa tentti tai koe, josta en ole päässyt läpi helpost ensimmäisellä yrittämälläi on minulla ollut kypsyysnäyte. En vieläkään tiedä miksi se ei mennyt läpi. Toisella kerralla meni. Opinnäytetyö oli kyllä ihan 100 % oma työ, tunsin työn ja sain itse opinnäytetyöstä arvosanaksi 5. Mutta eipä se valmistumista estänyt tai edes hidastanut. :)[/QUOTE]

Mystistä :O minä ainakin vaadin kunnon selitystä jos tuo minun raapustus ei mee läpi :D
 
"harmaa"
Mystistä :O minä ainakin vaadin kunnon selitystä jos tuo minun raapustus ei mee läpi :D
Kysyin kyllä syytä, mutta se jäi hieman epäselväksi. Tarkistaja mainitsi pari oikeakielisyysvirhettä, ja olin innoissani kirjoittanut yhden termin väärin (jättänyt pari kirjainta välistä). En tiedä oliko minulla ensimmäisellä kerralla jotenkin supertiukka tarkistaja vai oliko siinä muutakin, mikä aiheutti hylkäämisen. En kuitenkaan jaksanut kysellä asiasta, koska valmistumiseen se ei vaikuttanut millään tavalla, vaan kävin vain uusimassa heti seuraavana tenttipäivänä. Toisella kerralla meni sitten läpi ongelmitta, mutta tarkistinkin pilkut ja termit vielä lopuksi kaiken varalta. :)
 
Kandi
Mun vinkit:
Ennen:
-Lue työsi pari kertaa läpi muistin virkistykseksi
-rentoudu, kyllä se hyvin menee!
Kirjoittaessasi:
-pitäydy tarkasti annetussa aiheessa
-kirjoita helpoilla lauserakenteilla, siten, että tiedät niiden olevan oikein
-muista tekstissä kiinnittää huomiota kokonaisuuteen, alkuun, keskiosaan ja loppuun
-lue teksti vielä pari kertaa läpi ennen palautusta
-tarkista erityisesti yhdyssanat

Tsemppiä kypsyysnäytteeseen!
 
storm
Mun vinkit:
Ennen:
-Lue työsi pari kertaa läpi muistin virkistykseksi
-rentoudu, kyllä se hyvin menee!
Kirjoittaessasi:
-pitäydy tarkasti annetussa aiheessa
-kirjoita helpoilla lauserakenteilla, siten, että tiedät niiden olevan oikein
-muista tekstissä kiinnittää huomiota kokonaisuuteen, alkuun, keskiosaan ja loppuun
-lue teksti vielä pari kertaa läpi ennen palautusta
-tarkista erityisesti yhdyssanat

Tsemppiä kypsyysnäytteeseen!
No nyt se on ohi. Edelleenkin olen sitä mieltä että ainoastaan pilkkusäännöissä saatoin mokailla. Toivon että se ei kuitenkaan vaikuta läpi pääsyyn :). Luin tekstin läpi kerran ennen palautusta kun en jaksanut enää toista kertaa lukea sitä tylsää raapustusta :D. Kohtapa sen näkee meneekö läpi. Jos ei mene niin kuukauden päästä on onneksi uusinta :D
 
storm
[QUOTE="harmaa";29821989]Kysyin kyllä syytä, mutta se jäi hieman epäselväksi. Tarkistaja mainitsi pari oikeakielisyysvirhettä, ja olin innoissani kirjoittanut yhden termin väärin (jättänyt pari kirjainta välistä). En tiedä oliko minulla ensimmäisellä kerralla jotenkin supertiukka tarkistaja vai oliko siinä muutakin, mikä aiheutti hylkäämisen. En kuitenkaan jaksanut kysellä asiasta, koska valmistumiseen se ei vaikuttanut millään tavalla, vaan kävin vain uusimassa heti seuraavana tenttipäivänä. Toisella kerralla meni sitten läpi ongelmitta, mutta tarkistinkin pilkut ja termit vielä lopuksi kaiken varalta. :)[/QUOTE]

Kuulostaa kyllä edelleen hassulta, kun ohjeessa luki että pitää olla yksi iso virhe tai toistuvia pieniä virheitä. Jos hylkäämisperusteet ovat tuollaiset, niin mitenköhän mun käy :D. Toivottavasti minun tarkastaja on vähän hellämielisempi.
 

Yhteistyössä