Mies haluaisi "vanhan kunnon makaroonivelliä" .. mitä ihmettä se on?!

En ole koskaan ennen kuullutkaan. Piti googlettaa ja tuli jotain kauhean näköistä makaroonimaitovoihässäkkää. Onko tuo oikeesti sitä mitä hän tarkoitti? Oli kuulemma lempiruoka lapsena.. Mummo teki ja ei tiedä mitä oli siinä.

Miltä tuo maistuu? Oksennukselta ainakin näyttää :X
 
Juu, melko skeptinen olen kyllä tuon suhteen. Mutta niin paljon löytyi reseptejä, että melkein pakko kokeilla.. XD

Mutta onko tuon tarkoitus siis olla makeaa? Kerta sokeria lisätään? Ymmärsin että ihan pääruokana oli mummo tarjonnut...
 
hm....
Juu, melko skeptinen olen kyllä tuon suhteen. Mutta niin paljon löytyi reseptejä, että melkein pakko kokeilla.. XD

Mutta onko tuon tarkoitus siis olla makeaa? Kerta sokeria lisätään? Ymmärsin että ihan pääruokana oli mummo tarjonnut...
Niin no esim. makaroonilaatikkoon sokeri ei sovi - olen kokeillut... Mutta makaroonivelliä voi ajatella puurona, niin kai siihen voi sopiakin. Aika kamalaa se kyllä oli ainakin kun sitä oli koulussa 60-70 luvulla.
 
"V ieras"
Oi, äiti teki sitä meille muksuille silloin kun oltiin pieniä. Se oli niiiin hyvää! Ja makeahkoa se meillä oli.
Pitäiskin koittaa joku päivä vieläkö uppois =)

Me ollaan Pirkanmaalta kotosin.
 
"Lissu"
Itse en ole syönyt mutta mies tuota joskus muistelee lapsuusaikojen ruokana.

Eipä se perinneruoka taida olla, pikemminkin halpa ruoka kun on rahat tiukilla (eiliset jämämakaronit jatketaan maidolla ja tadaa, päivän ruoka on valmis).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylläkyllä;29821642:
Joo just sitä :)
Pienessä vesimäärässä makaroonit liki kypsäks ja sit maidossa loppukypsennys ja voita mukaan. Tätä syötiin paljon penskana :D
Erilaisia tekotapoja eri paikoissa, mutta idea varmaan sama.
Oijoi! Pitääkin tehdä.:p
Pienenä sitä tuli syötyä. Ja perunavelliä! Nams.:p

Meidän lapset ovat jääneet ihan vaille makaroonivelliä.:O
 
HippuTAR
Makaroonivelli on hyvää, varsinki näkkärin kans. Suolasta versiota on meillä aina syöty. Ja maitoon lisätty hiukan vehnäjauhoja, niin jotta se ihan pikkusen kiinteytyy.
 

Yhteistyössä