Miten te jotkut jaksatte olla melkein aina raskaana?

  • Viestiketjun aloittaja ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
ammattivalittaja
Tuttava saa kohta viidennen lapsensa ja tässä 8v aikana tämä on jo kolmas lapsi plus yksi myöhäinen keskenmeno hänellä oli eli tuntuu että melkein aina on joko raskaana,imettää tai hoitaa vauvaa. Miten te jaksatte?
 
"minttu"
Mä jaksan kyllä hyvin olla raskaana, niin usein kun on lapsiluku täynnä niin onhan se niin kauan jaksettavakin olla. 3 lasta 3 vuodessa ja tarkoitus tulla neljäs lapsi kun vanhin on vielä alle 5v. Kaikki suht peräkkäin niin voiko vauvanhoito olla helpompaa, ei voi :) Meillä helppoja vauvoja olleet kaikki, hyviä nukkumaan yms. Vauvakuumetta ei ole ollut ikinä, päin vastoin tykkään katsoa kun vauvat kasvavat isommiksi mutta pieni ikäero on vaan se meidän juttu, helpot lapset niin ehtii keskittyä lapsiin sekä vauvaan kun jättää kaikki ylimääräiset jutut pois. Ja kun kokopäivä on aikaa lasten kanssa olla niin ehtii siinä asian jos toisenkin niidenkin kanssa tehdä.
 
dada harmaana
Enhän mä jaksaisikaan,mutta mikäli haluamme lisää biologisia lapsia on se kaiketi pakollista, eikö? Meillä on yksi 4v, 9kk ja Joulukuussa syntyy kolmas lapsi. Isosta ikäerosta siis on jo kokemusta ja pieni ikäero tuntui nyt sopivalta.
Harva kai sen raskauden takia raskaana on, vaan niiden syntyvien lasten? ;)
 
näinkin voi käydä
Meillä on viisi lasta ja olen nauttinut jokaisesta raskaudesta, jopa kaksosten odottamisesta. Olen parhaimmillani raskaana. En esim kärsi juurikaan pahoinvoinnista.
 
vierass
Oon ollu jokaisessa viidessä raskaudessa elämäni kunnossa :) jopa paremmassa kuin ei-raskaana. Selkävaivat paranee aina kun vatsa kasvaa. Nyt varmaan loppuelämäni joudun kärsimään selkävaivoista, jotka on vaivannu jo teini-iästä alkaen :/
 
"vierailija"
Samaa mietin minäkin. Meillä lapsiluku jää tähän suurimmaksi osaksi tämän raskausajan vuoksi. Pahoinvointia ei ole, mutta suonikohjut, väsymys, ärtymys joka saanut melkein avioeron partaalle, sairaslomat, kuukausien pakkolepo ja kaiken kruunaa karmeat synnytykset joissa ei kertaakaan ole kerennyt kipulääkkeitä saamaan. Kun tän saan pihalle, ei kiitos enää ikinä!
 
Voivoi puputtajaparat
Ihmettelen minäkin! Mutta vielä enemmän ihmettelen sitä, mistä lasten elättämiseen saa vielä jatkossakin rahaa! Ennen on kuoltu nälkään. Siksi kolme riittää hyvin. On siinäkin elätettävää. :)
 

Yhteistyössä