Päivällisaika

  • Viestiketjun aloittaja leenuska miettii
  • Ensimmäinen viesti
leenuska miettii
Syöttekö kaikki päivällisen heti työ/koulu/hoitopäivän jälkeen vai vasta myöhemmin illalla? Ihmettelen kun osa tutuista syö vasta iltapala-aikaan toisen lämpimän ruoan ja siinä välissä vain kevyttä välipalaa. Sitten jos noiden perheen lapset tulevat meille kylään niin ovat syömässä jääkaapiamme tyhjäksi ruoasta eli todellakin ovat nälkäisiä, enemmän kuin pelkän välipalan verran. Meillä tyttöi ainakin tarvitsee heti kotiin tultua kunnon aterian (muuten pitäisi syödä todella paljon välipalaa) ja pidän siitä kiinni. Yleensä edellisen kerran saanut syötävää kahden aikaan, välipalan, joten on oletettavaa, että on kova nälkä. On kyllä aina ollut kova syömään.
Ymmärrän kyllä ettö tarpeet ovat erilaiset, mutta ihmettelen kuitenkin, että osassa perheitä lapset ovat niin nälkäisiä että aika ennen iltaruokaa menee jatkuvaksi naposteluksi. En sitten tiedä miten kotonaan tekevät mutta meillä ollessaan ovat ainakin jatkuvasti norkoilemassa ruokaa. Voinhan minä tietty kieltää antamasta..mutta sääliksi käy nälkäiset lapset. Meillä kyllä siis kunnon ruokaa tarjolla, mutta ei se tunnun kelpaavan + erikoisruokavalio jota meillä ei ole tarjolla automaattisesti (tietty jos hyvissä ajoin vierailu sovittu).
 
Meitä on niin monenlaisia,yksi rytmi/tahti sopii yhdelle,toinen toiselle..

Meillä on päivällisaika viimeistään kl 17,näin on ollut aina.Jopa silloin kun olin töissä.Töissä ollessani tein edellisiltana ruuan ns puolivalmiiksi,että ei tarvinnut kaikkea ihan alusta asti vääntää ja kääntää.
 
alkuperäinen
Alkuperäinen kirjoittaja Laina elämää;29822571:
Meitä on niin monenlaisia,yksi rytmi/tahti sopii yhdelle,toinen toiselle..

Meillä on päivällisaika viimeistään kl 17,näin on ollut aina.Jopa silloin kun olin töissä.Töissä ollessani tein edellisiltana ruuan ns puolivalmiiksi,että ei tarvinnut kaikkea ihan alusta asti vääntää ja kääntää.
Meillä sama juttu ton päivällisajan kanssa.

Juu, joka perheellä omat kuviot. Ymmärrän hyvin että jos syö iltaruoka aikaan niin sillloin on todennäköisempää että koko perhe on koolla joka ei välttämättä, ainakaan meillä, ole mahdollista. Mutta kyllä sitä viikonloppuisin ehtii koko perhe syömään yhdessä.
 
minä,
Virallisesti :)
Aamiainen syödään yleensä noin kahden tunnin sisällä heräämisestä.
Brunssi on myöhäisaamun ateria, vähän isompi kuin aamiainen ja yleensä korvaa aamiaisen ja lounaan.
Lounas on lämmin ateria, joka syödään puoleltapäivin.
Välipala syödään alkuiltapäivästä, ja se on yleensä kylmä. Välipalan syönti on yleistä kasvuikäisille lapsille.
Päivällinen on lämmin ateria, joka nautitaan yleensä töiden tai koulun jälkeen.
Illallinen nautitaan nimensä mukaan illalla
 
..-..
Meillä on ollut lounas aina siinä 11-12 aikaan ja päivällinen 17-19 aikaan (riippuen muista menoista ja työajoista). Ennen lapsillekin tuo iltaruoka-aika oli sopiva, mutta nykyään heille ei kouluruoka maistu, joten ovat aiemmin nälkäisiä. Saavat sitten ollakin nälkäisiä ruokaan asti, jos eivät koulussa syö. Välipalaa kyllä saavat, mutta eihän se riitä.
 
alkuperäinen
[QUOTE="vieras.";29822756]Jos vanhemmat pääsevät töistä klo 16-17 niin kyllä se päivällinen väkisinkin venyy. Harva ruoka alle tunnissa valmistuu.[/QUOTE]

No minulla valmistuu. :) Lisäksi usein olen edellisenä iltana tehnyt ruoan valmiiksi
 

Yhteistyössä